-פרסומת-

סמסונג מציינת מכירות טובות ל-Galaxy S10 לצד ירידה של 40% ברווח חטיבת המובייל

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

מוקדם יותר החודש סיפקה סמסונג אלקטרוניקס תחזיות מוקדמות לדוחות הרבעון הראשון של השנה והציגה תמונה עגומה למדי עם חיתוך של עד 60% ברווח התפעולי. כעת חושפת החברה את תוצאותיה הכספיות המלאות לרבעון זה, דרכן היא מאשרת ירידות אלו באופן סופי ונראה כי חטיבות המובייל ורכיבי הזיכרון מציגות את הירידות הגדולות ביותר.

ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ הציגה סמסונג הכנסות של 52.39 טריליון וון קוריאני (כ-44.86 מיליארד דולר), עליה של כ-3% משנה לשנה, כשבשורת הרווח התפעולי רשמה החברה צניחה של 60% משנה לשנה עם נתון של 19.64 טריליון וון (כ-16.81 מיליארד דולר) לעומת 28.65 טריליון (כ-24.5 מיליארד דולר) ברבעון המקביל ב-2018.

“מכירות טובות ל-Galaxy S10”

חטיבת המובייל של סמסונג לא הציגה את התוצאות המשפיעות ביותר על השורה התחתונה של החברה ברבעון, אך עם ירידה קלה בהכנסות (6%-) וירידה חדה ברווח התפעולי (40%-) משנה לשנה, החליטו בסמסונג להקדים ולהביע עמדה בכל הנוגע למכירות סדרת הדגל Galaxy S10 שהושקה במהלך הרבעון.

בסמסונג מציינים כי סדרת הגלקסי S10 נמכרה היטב וכי הגורם המשפיע על השחיקה בהכנסות וברווח התפעולי היה מכשירי שוק הביניים של החברה. לאחרונה החלה סמסונג להגיב לנושא זה עם השקה מחודשת של סדרת ה-Galaxy A, שכעת כוללת מגוון רחב יותר של מכשירים, חלקם מהווים מיתוג מחדש לסדרת ה-Galaxy J שהגיעה ברף מחירים נמוך יותר.

על פי מספר מקורות גאדג’טי בשרשרת האספקה של סמסונג בישראל למדנו כי ההשקה של הסדרה החדשה הציגה נתונים טובים יותר בהשוואה להשקת מכשירי הדגל של החברה בשנה הקודמת (Galaxy S9 ו-Note9), כאשר נוסף על כך פרסום מיידי של היבואנית הרשמית סאני תקשורת לבורסה לקראת השקת הסדרה החדשה (S10), דרכו ציינה עליה של 45% בהזמנות המוקדמות למכשירים בהשוואה לנתונים בהשקה המקבילה של ה-S9 שנה קודם לכן.

סדרת ה-Galaxy S10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

סדרת ה-Galaxy S10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בשורה התחתונה רשמה חטיבת המובייל של סמסונג הכנסות של 25.92 טריליון וון (כ-22.18 מיליארד דולר), המהווה ירידה של 6% משנה לשנה, כאשר בצד הרווח התפעולי ראתה ירידה חדה של כ-40% עם נתון של 2.27 טריליון וון (כ-1.94 מיליארד דולר) לעומת נתון של 3.77 טריליון (כ-3.22 מיליארד דולר) שנה קודם לכן.

ירידה חדה לשבבי הזיכרון

ירידה במחירים ובדרישה לשבבי זיכרון במהלך הרבעון הראשון הובילה לצניחה חדה בהכנסות וברווח של חטיבת המוליכים למחצה של סמסונג, שהיוותה לגורם המשמעותי ביותר לירידה ברווחיות החברה כולה, זאת למרות תמיכה שהתקבלה מצד מכירות מוצלחות, לדברי סמסונג, של רכיבי זיכרון לטלפונים.

סמסונג דיווחה על הכנסות של 11.47 טריליון וון (כ-9.81 מיליארד דולר) במכירות שבבי זיכרון ברבעון הראשון, זו מהווה ירידה של כ-34% משנה לשנה. בצד הרווח התפעולי מציגה החברה נתון של 4.12 טריליון וון (כ-3.52 מיליארד דולר), המהווה ירידה של 66% משנה לשנה.

חטיבת פאנלי המסך של החברה רשמה הפסד תפעולי של 560 מיליארד וון (כ-479.2 מיליון דולר), כשבסמסונג מציינים דרישה נמוכה לפאנלי מסך גדולים ולמסכי מובייל גמישים כתוצאה מירידת מחירים עבור מוצרים מתחרים המבוססים על פאנלי LCD.

סמסונג מציינת האטה בדרישה למסכי טלוויזיות ברבעון הראשון וגם בזה שיבוא אחריו, אך רושמת עליה נאה ברווחיות, אשר לפיה נובעת מהשקה מוקדמת של מוצרי פרימיום חדשים. סך הכנסות חטיבות מוצרי האלקטרוניקה של סמסונג, הכוללת את מסכי הטלוויזיות, עמדו על 10.04 טריליון וון (כ-8.6 מיליארד דולר) במהלך הרבעון הראשון והציגו עליה קלה של 3% משנה לשנה, כאשר הרווח התפעולי מציג עליה של 93% משנה לשנה עם נתון של 540 מיליארד וון (כ-462 מיליון דולר).

ומה קורה בישראל?

השוק של סמסונג בישראל מתחלק בין מספר יבואנים האמונים על מוצרים שונים של החברה, בהם נמצאות סאני תקשורת וספקיות הסלולר בצד מוצרי המובייל, כשבנפרד מהן מנהלת חברת סמליין את פעילות היבוא של מסכי הטלוויזיות, וברקע – כמות גדולה של יבואנים מקבילים לכל מוצרי החברה.

נתונים מלאים על השוק הישראלי לא נוכל לקבל, אך היבואנית סאני תקשורת סיפקה אתמול (ב’, 29.4) הערכות לתוצאותיה ברבעון הראשון של השנה לצד מצגת למשקיעים (לחצו כאן ל-PDF באתר מאי”ה) המציגה פרטים על פעילותה בשיווק מוצרי המובייל של סמסונג בארץ.

על פי נתוניה של סאני, סמסונג אחזה בסוף שנת 2018 בקרוב ל-48% במכירות ובכמות יחידות שנמכרו בשוק הפתוח בלבד, על פי נתוני GFK (לא כולל יחידות שנמכרו דרך ספקיות הסלולר), כאשר ב-2019 מציינת החברה כי היא מצפה לנתח שוק של 51%. את המקום השני ברשימה שמפרסמת סאני (עבור השוק הפתוח בלבד) תופסת אפל, עם נתח של 18.1%, כאשר במקום השלישי נמצאת שיאומי עם נתח של 16.4%, בעוד וואווי תוספת נתח של 6.2%.

עבור הרבעון הראשון של השנה מספקת סאני הערכה שנעה בין 305-310 מיליון שקלים בצד המכירות, עליה של 11% משנה לשנה, ולרווח נקי הנע בין 8-10 מיליון שקלים ומהווה לירידה של 35% משנה לשנה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
עוד על הכותב
author-image
רונן מנדזיצקי
ronen@gadgety.co.il
עורך ראשי בגאדג’טי. בעל תואר ראשון במדעי המחשב, בעבר עסק בתכנות ובניהול תיקים. אובססיבי במיוחד בנוגע לניסיון הבלתי נגמר להבין כיצד דברים עובדים ומקווה להמשיך ולחקור ללא סוף.
סלולרי: Huawei Mate 20 Pro | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות