המחיר הגבוה של ה-Pixel 3 לא עזר לגוגל במכירות

שלט גוגל צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

מכשירי סדרת הפיקסל של גוגל חוו האטה במכירות במהלך הרבעון הראשון של השנה, כאשר דגמי ה-Pixel 3 וה-Pixel 3 XL שהושקו באוקטובר 2018 זכו למכירות נמוכות יותר בהשוואה לנתוני המכירות של דגמי הפיקסל 2 ברבעון הראשון בשנה שעברה, כך עולה מתוך דבריה של רות פורת, סמנכ”לית הכספים של חברת אלפבית, בשיחת ועידה לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות.

פורת ציינה כי דגמי סדרת ה-Pixel 3 ראו האטה במכירות אל מול הנתונים שהשיגו דגמי ה-Pixel 2 שנה קודם לכן, אך לא סיפקה מידע נוסף בנושא מעבר להפניית האשמה לתחרות הגוברת בשוק הפרימיום. את זוג המכשירים השיקה גוגל לפני כחצי שנה במחירים הגבוהים משמעותית מאלו בהם נמכרו הדגמים הקודמים בסדרה, כאשר מכשיר הפיקסל 3 נמכר במחיר של החל מ-800 דולר (מול 650 של הפיקסל 2) ודגם הפיקסל 3 XL נמכר במחיר של 900 דולר (מול 850 דולר של הפיקסל 2XL).

אף שגוגל נאבקת על מנת לבסס מעמדה בתחום מכשירי הפרימיום אל מול מתחרות משמעותיות כמו אפל, סמסונג, וואווי ושיאומי, נראה כי חטיבת המוצרים של החברה, הכוללת מוצרים כמו Chromecast, Google Home, מוצרי הבית החכם של Nest, מחשבים ומוצרים נוספים, דווקא נהנית מצמיחה. חטיבה זו הניבה לגוגל הכנסות של כ-5.45 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון של השנה, כשהיא מציגה צמיחה של 25% בהכנסות משנה לשנה.

במהלך חודש מאי, ככל הנראה בכנס המפתחים Google I/O שתערוך החברה ב-7 במאי, צפויה גוגל להציג דגמים נוספים בסדרת הסמארטפונים שלה, אלו יהיו ה-Pixel 3a וה-Pixel 3a XL שצפויים להגיע במחירים נמוכים יותר בהשוואה לדגמים שהוצגו בסוף השנה שעברה.

סך הכנסותיה של גוגל במהלך הרבעון הראשון של 2019 עמדו על כ-36.33 מיליארד דולר, עליה של כ-17% משנה לשנה, כשבשורת הרווח התפעולי רושמת החברה כ-6.6 מיליארד דולר, ירידה של כ-13% משנה לשנה. נתון זה כולל התחשבות בקנס בגובה 1.7 מיליארד דולר שקיבלה גוגל מהאיחוד האירופי. מתוך סך הכנסות החברה, הפרסום מהווה את הנתח הגדול ביותר עבור החברה, עם הכנסות של כ-30.7 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים