וואווי צפויה להשיק טלוויזיית 8K חכמה עם תמיכה ברשת 5G

לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מידע חדש חושף כי חברת וואווי (Huawei) מתכננת להציג טלוויזית 8K עם חיבור סלולרי מהדור החמישי (5G) מובנה לראשונה בעולם מאוחר יותר השנה, זאת בנוסף לטלוויזיות חכמות תחת מותג הונור (Honor) של החברה שיגיעו כפתרון זול יותר בתחום הטלוויזיות.

את המידע כי וואווי פועלת על מנת להיכנס לשוק הטלוויזיות הספקנו לקבל עוד בתחילת השנה, כשהמידע החדש מגלה לנו כי החברה מתכננת לשלב לפחות בחלק מדגמי הטלוויזיות מודול סלולרי מהדור החמישי שיאפשר להן להוריד תוכן מדיה כבד ידרך הרשת הסלולרית המהירה ולהציע תוכן ברזולוציה של עד 8K ללא צורך בחיבור אינטרנט או כבלים רגיל.

בעוד וואווי תהיה שחקן חדש בשוק הטלוויזיות, לחברה יש ניסיון רחב בתחום דרך חטיבת ייצור השבבים שלה, Hisilicon, המייצרת שבבים לטלוויזיות של מותגים שונים דוגמת Hisense, Skyworth ושארפ, כשאת הידע בטכנולוגיית ה-5G היא מחזיקה באופן עצמאי מתחום הסלולר בו היא נחשבת כיצרנית ציוד הטלקום הגדולה בעולם.

לפי חברת המחקר IHS Markit, שוק טלוויזיות ה-8K צפוי לגדול מ-20 אלף בשנת 2018 ל-430 אלף בשנת 2019 ול-2 מיליון בשנת 2020 עם הגדלת התוכן שישודר ברזולוציית 8K, כאשר דוגמה בולטת לכך תהיה אולמפיידת 2020 בטוקיו שתשודר על ידי רשת NHK היפנית ברזולוציה גבוהה במיוחד.

נותר לחכות ולראות האם וואווי תצליח להתברג לשוק יצרני הטלוויזיות העולמי והאם הצרכנים יאמצו את טכנולוגיית ה-5G בטלוויזיות שתאפשר שידורים תוכן באיכות גבוהה על גבי הרשת הסלולרית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים