באג חדש שאותר בווינדוס 10 פוגע בביצועי דפדפני הכרומיום

לוגו ווינדוס 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בזמן שרובנו מחכים לעדכון “מאי 2019” של ווינדוס 10, שאמור לפתור את שלל הבעיות שנגרמות מעדכונים חדשים, באג חדש אותר במנגנון ה-Control Flow Guard (להלן CFG) של מערכת ההפעלה וגורם לפגיעה קשה בביצועי דפדפנים מבוססי כרומיום (Chromium), כשהמוכר בהם הוא הכרום של גוגל ובנוסף דפדפן הכרומיום אדג’ החדש של מיקרוסופט.

הבעיה החדשה זוהתה על ידי צוות הפיתוח של דפדפן Vivaldi ולאחר מכן אומתה על ידי צוותי הפיתוח של גוגל עצמה. דפדפני הכרומיום שנבדקו מציגים ביצועים נמוכים פי 3~4 על מערכת ווינדוס 10 עם ה-CFG פעיל בהשוואה למערכות בדיקה המריצות את ווינדוס 7 הוותיקה.

בבדיקות של Vivaldi, זמן ריצה של מערך בדיקות דפדפן שלקח בעבר כ-100 דקות בווינדוס 10 קפץ לזמן של 300 עד 360 דקות, זאת בזמן שבדיקה זהה בווינדוס 7 לקחה 20 דקות בלבד. בבדיקות חוזרות שנעשו לאחר כיבוי ה-CFG, דבר שאינו מומלץ ונעשה לצרכי בדיקה בלבד, ביצועי הדפדפנים קפצו לפי 5 עד 20 לעומת מערכת עם CFG פעיל.

הבעיה הגדולה בעקבות הבאג החדש שאותר בווינדוס 10 היא שבאג זה משפיע למעשה על רוב הדפדפנים הקיימים, מאחר ודפדפן הכרום של גוגל ודפדפנים אחרים המבוססים על מנוע הכרומיום שולטים בצורה מוחלטת בשוק הדפדפנים העולמי, כאשר גם מיקרוסופט עברה להשתמש במנוע הכרומים בגרסה החדשה של דפדפן ה-EDGE.

נותר לחכות ולראות כמה זמן יקח למיקרוסופט ולגוגל, האחראית על מנוע הכרומיום, לפתור את הבעיה החדשה ולשחרר עדכון למערכת או למנוע הדפדפן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים