הגנת Denuvo למשחקים הופכת לפחות אפקטיבית

נראה כי דנובו (Denuvo), מנגנון ההגנה שבו משתמשים משחקים רבים, הופך להיות פחות אפקטיבי. המשחק Rage 2 שיצא כעת והשתמש בדנובו נפרץ כבר ביום הראשון להשקתו והופץ על ידי פיראטים באינטרנט לכל דורש. תוכנת ההגנה אינה אהודה על הגיימרים עצמם, שטוענים כי שילוב מנגנון ההגנה במשחקים גורם לבעיות ביצועים בזמן המשחק.

במקרים מסוימים, אין להאשים את דנובו בפריצת המשחק. במקרה של Rage 2 הפריצה התאפשרה היות ובתסדה, החברה המפיצה את המשחק, העלתה גרסה לא מוגנת של קובץ ההרצה של המשחק לשירות צד-א’ שלה (Bethesda Launcher). הקובץ איפשר לפורצים לעקוף את מנגנוני הבדיקות של המשחק בתוך שעות ספורות.

מטרתה המוצהרת של דנובו היא לא להגן על משחקים לנצח, אלא לעכב את פריצת המשחק בתקופת המכירות הראשונית, אשר חשובה במיוחד להכנסות. בשנה שעברה נראה כי החברה עדיין עמדה ביעד, היות והמשחקים נפרצו הרבה יותר לאט: Shadow of the Tomb Raider נפרץ רק לאחר יותר מחודשיים. המשחק Assassin’s Creed Odyssey נפרץ לאחר יותר מחודש. פרק הזמן הזה מאפשר למפיצות לא לחשוש מפריצה ברגעים הקריטיים לאחר ההשקה.

עם זאת, לאחרונה נראה כי המשחקים נפרצים מהר הרבה יותר. אפילו שבמקרה של Rage 2 האשמה כנראה תלויה בטעות של בתסדה, נראה כי באופן כללי הגנת דנובו נסדקת: למשל, Devil May Cry 5 נפרץ גם הוא ביום ההשקה שלו. Metro Exodus נפרץ לאחר ארבעה ימים בלבד. המשחקים Resident Evil 2 ו-Far Cry New Dawn נפרצו לאחר שישה ימים. לעומתם, Ace Combat 7 נפרץ לאחר קרוב לשבועיים.

במהלך תקופה לא מבוטלת נחשבה הגנתה של דנובו למאוד אפקטיבית. למעשה, ההגנה היתה כה מוצלחת עד כי צוותי פריצה הכריזו כי ימיהם של המשחקים הפרוצים ספורים, ובקרוב לא יתאפשר עוד לפרוץ משחקים כמו בעבר. אולם עם המהירות הגוברת שבה פיראטים מצליחים להתגבר על ההגנה, וחוסר האהדה הברור של הגיימרים, כבר לא בטוח שתהיה הצדקה לשימוש במוצר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים