המעבדים החדשים של ARM מגיעים עם שיפורי ביצועים משמעותיים לטלפונים

שלט ARM (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי

חברת ARM, מפתחת ארכיטקטורת המעבדים באותו השם, הכריזה על הדור הבא של ארכיטקטורת החברה לשוק המכשירים הגבוה הכולל את מעבד ה-Cortex-A77 עם שיפור ביצועים של עד 35% לעומת הדור הקודם והמעבד הגרפי Mali-G77 שמציג שיפור ביצועים של עד 40%.

בעוד ARM עצמה איננה מייצרת שבבים, מדובר על חברת עיצוב השבבים הגדולה והמשפיעה בעולם, כשניתן למצוא את עיצובי השבבים שלה בשלל המכשירים השונים עם יצרנים רבים המשתמשים בעיצובי החברה על מנת לבנות את מערכות השבבים היעודיות שלהן.

Cortex-A77

מעבד ה-Cortex-A77 החדש של ARM משדרג את ה-Cortex-A76 כשהוא נותר בייצור 7nm עם תדר ליבה של עד 3GHz. לפי ARM, ה-A77 החדש מציג שיפור ביצועים של 20% בהוראות לשעון IPC (ר”ת instructions per clock), מה שמתורגם לשיפור ביצועים ישיר בעבור המשתמש, כאשר השיפור הכללי יגיע עד 35% לעומת מעבד ה-A76.

ביצועי Cortex-A77 (מקור ARM)
ביצועי Cortex-A77 (מקור ARM)

Mali-G77

בעוד מעבד ה-Cortex-A77 הוא שיפור ל-A76, ליבת ה-Mali-G77 הגרפית היא גרסה חדשה ומשופרת המבוססת על ארכיטקטורת ה-Valhall החדשה של ARM שתשמש גם לדורות הבאים של ליבות ה-Mali הגרפיות. ליבת ה-Mali-G77 החדשה מציגה ביצועים של פי 1.4 לעומת ה-Mali-G76 עם שיפור של 30% בצריכת החשמל, שיפור של 60% ב“לימוד מכונה” (ML) ושיפור של 30% ב”צפיפות ביצועים” (performance density).

נותר רק לראות באילו מערכות על שבב עתידיות ישלבו יצרניות השבבים, דוגמת קוואלקום ו-Huawei, את ליבות ה-A76 ו-G77 החדשות. מה שניתן לומר בוודאות הוא שנזכה לראות אותם לכל המאוחר ב-2020 במכשירי הדגל של כלל החברות, זאת לאור העובדה כי אין מכשירים ניידים רבים שאינם מכילים ליבת ARM, בין אם אחת המותאמת על ידי היצרן או זהה לעיצוב המקורי של ARM עצמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים