קוואלקום ולנובו מציגות את Project Limitless – נייד 5G הראשון בעולם

נייד Project Limitles (מקור לנובו)

חברת קוואלקום (Qualcomm) הכריזה על שיתוף פעולה עם לנובו (Lenovo) במהלך כנס Computex 2019 עם הצגת Project Limitless (פרויקט חסר גבולות), מחשב נייד חדש המבוסס על מערכת השבבים Snapdragon 8cx של קוואלקום ומגיע לראשונה עם חיבור אינטרנט סלולרי 5G מובנה.

בעוד מבחינה חיצונית נייד ה-Project Limitless נראה דומה לכל נייד לנובו אחר, כשהוא מגיע בתצורת 2 ב-1 עם ציר 360 בדומה לסדרת YOGA של החברה, ההבדל הגדול מגיע במפרט הטכני שלו ששונה מניידים רגילים עם השימוש במעבד ARM ולא X86 רגיל.

הנייד החדש מתבסס על ה-Snapdragon 8cx של קוואלקום שמגיע עם 8 ליבות עיבוד מסוג Kryo 495 בתצורת 4+4 בייצור 7nm, כאשר 4 ליבות יהיו חזקות ו-4 “חסכוניות” יותר. קישוריות ה-5G מגיעה עם השימוש במודם ה-Snapdragon X55 החדש ביותר של קוואלקום כחלק מחזון המחשבים המחוברים תמיד ACPC (ר”ת Always Connected PC).

אחד הדברים המרשימים ביותר בנייד החדש של לנובו הם הביצועים אותם מציג ה-Snapdragon 8cx אל מול מעבד Core i5-8250U של אינטל עם ציון גבוה במבחן היישומים של תוכנת PC Mark 10. היתרון של שבב ה-8CX ממשיך עם ביצועים גרפיים גבוהים בכ~10% במבחן ה-Night Raid כשלבסוף היתרון הגדול ביותר מופיע בדמות השימוש בסוללה עם כ~8 שעות שימוש נוספות באפליקציות וסרטוני וידאו.

בעוד מבחני ביצועים קודמים של מערכת ההפעלה ווינדוס 10 על מעבדי ה-ARM היו פחות ממרשימים, הנייד החדש של לנובו וקוואלקום מציג תמונה טובה בהרבה שמקדמת עוד יותר על מעבדי ה-ARM לבמה המרכזית כחלופה ממשית למעבדי אינטל ו-AMD, כשהם מביאים עימם יתרון גדול לניידים המגיע בדמות זמן סוללה ארוך במיוחד.

השוואת ריבוי משימות בין Core i5 ל-Snapdragon 8cx:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים