אינטל מכריזה על שיתוף פעולה עם Baidu בתחום הבינה המלאכותית

שיתוף הפעולה בין אינטל ו-baidu (מקור אינטל)

חברת אינטל הכריזה על שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה הסינית Baidu בתחום הבינה המלאכותית שמגיע בדמות פיתוח מעבד Nervana יעודי חדש, מעבד רשת עצבית מסוג NNP-T (ר”ת Neural Network Processor for Training) שנועד לביצוע אימון תהליכי למידה עמוקה (Deep Learning) במהירות גבוהה.

שיתוף הפעולה בין החברות יגיע בצד החומרה והתוכנה עם מעבד ה-NNP-T 1000 שיציע ביצועים משופרים עם תמיכה בטכנולוגיית הלמידה העמוקה PaddlePaddle של Baidu על מעבדי ה-Xeon Scalable של אינטל, כשהוא נועד לאפשר אימון מהיר יותר של פתרונות בינה מלאכותית המתבססים על למידה מדוגמאות מרובות.

מעבד ה-NPP-T 1000 החדש יגיע תחת שם הקוד Spring Crest והוא מיוצר בתהליך בגודל 16nm, כשהוא מוגדר על ידי אינטל כשבב מסוג חדש לתחום הבינה המלאכותית האמור לספק ביצועים גבוהים עד פי 10 לעומת חישובים באמצעות כרטיסי מסך גרפיים וגבוהים פי 3 עד 4 לעומת שבב ה-Lake Crest, ה-NPP הראשון של אינטל.

ה-NPP-T החדש צפוי להיות זמין מאוחר יותר השנה יחד עם שבב ה-NNP-I החדש של אינטל שייוצר בטכנולוגיית ה-10nm ויתבסס על ארכיטקטורת מעבדי ה-Ice Lake שהוצגו השנה והוא צפוי להציג קפיצה נוספת בביצועי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה.

זהו אינו שיתוף הפעולה הראשון בין Baidu ואינטל, אלא קפיצת מדרגה שצפויה לקדם את תחום הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית של שתי החברות. לסיום, קשה שלא להתייחס לשם ה”בעייתי במקצת” של שבב ה-NNP-T 1000 בהקשר לבינה מלאכותית, שם שעלול להזכיר לרבים את רובוט ה-T1000 מסדרת סרטי שליחות קטלנית והבינה המלאכותית סקיינט (Skynet) שהשמידה את האנושות בסרט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים