לוגו נטפליקס (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

לנטפליקס יש מעל 150 מיליון מנויים משלמים

| יום חמישי, 18 ביולי 2019, 08:30 | בידור ופנאי, כלכלי

בתום המסחר בבורסות בארה”ב אמש (ד’, 17.7) פירסמה נטפליקס (Netflix) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה שהסתיים ב-30 ביוני והציגה נתוני צמיחה נמוכים מהצפוי ברישום לקוחות משלמים חדשים לשירות הסטרימינג, תוך שהיא מצליחה לחצות את רף 150 מיליון הלקוחות המשלמים סביב העולם. לאחר פרסום הדוחות הכספיים צנחה מניית החברה במסחר המאוחר בנאסד”ק במעל 10 אחוזים.

נטפליקס מפספסת

הירידה החדה במחיר המניה הגיעה לאור הפספוס הגדול של נטפליקס ברישום משתמשים משלמים חדשים לשירות הסטרימינג במהלך הרבעון השני, אלו הסתכמו בכ-2.7 מיליון בלבד בשוק הגלובלי, רחוק מצפי האנליסטים בוול סטריט שחזו נתון של כ-5.1 מיליון משתמשים משלמים חדשים בבמוצע ונמוך גם מתחזיותיה של נטפליקס עצמה, אשר עמדו על 5 מיליון משתמשים חדשים ברבעון השני.

בנטפליקס מבהירים כי פספוס התחזיות נגע לכל השווקים בעולם ולא לשוק ספציפי, אם כי היא מציינת שהשפעה גדולה יותר על הנתונים הגיעה משווקים בהם ביצעה החברה העלאת מחירים לחבילות השונות שהיא מציעה. בישראל העלתה נטפליקס את מחירי החבילות לקראת סוף חודש יוני בטווח הנע בין עליה של 10% עבור החבילה הבסיסית ועד 22% למחיר חבילת הפרימיום.

 מחירים לפני השינוימחיר עדכני (יוני 2019)
חבילה בסיסית29.90 שקלים32.90 שקלים (10%+)
חבילה סטנדרטית (HD)39.90 שקלים46.90 שקלים (18%+)
חבילת פרימיום (4K)49.90 שקלים60.90 שקלים (22%+)

אף שהחברה פיספסה את תחזיות הצמיחה במספר המנויים המשלמים, הצליחה נטפליקס לרשום נתון של מעל 150 מיליון מנויים במהלך הרבעון השני, כאשר בסופו היא מדווחת על סך של 151.5 מיליון מנויים משלמים סביב העולם, עליה של 22% משנה לשנה. בשוק המקומי של החברה בארה”ב נרשמה ירידה קלה של 126 אלף במספר המנויים בהשוואה לרבעון הראשון של 2019.

תחזית אופטימית לרבעון השלישי

ברבעון השלישי של השנה מצפה נטפליקס להציג שיפור משמעותי בנתוני המנויים שלה, כאשר היא צופה עליה של 7 מיליון מנויים במהלך הרבעון בסך הכל, עליה נאה הרבה יותר מזו שהציגה ברבעון השלישי ב-2018, זו הסתכמה ב-6 מיליון מנויים.

בחברה מציינים כי פתיחה חזקה של הרבעון הנוכחי עם עונה 3 של “דברים מוזרים”  לצד הצגת עונות חדשות לסדרות מוצלחות אחרות של החברה, בהן “בית הנייר”, “הכתר” ועונת הסיום של “כתום זה השחור החדש”, יביאו לצמיחה זו.

נקודה נוספת המוזכרת במכתב של נטפליקס למשקיעים נוגעת לתכנית הניסיונית של החברה להצגת חבילת התקשרות חדשה המבוססת מובייל בלבד. חבילה זו נמצאת בבחינה עוד מאז חודש מרץ 2019, ובמחיר של 4 דולר, וכעת מאשרת נטפליקס כי תשיק את החבילה בשוק ההודי כ”דרך אפקטיבית להציג את נטפליקס בפני מספר גדול של אנשים בהודו על מנת להרחיב את עסקינו בשוק בו שירותי טלווייזיה בתשלום הם נמוכים (5 דולר ומטה).

רבעון 2 של נטפליקס במספרים

עם פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני חושפת נטפליקס נתוני צפיות על כמה מהתכנים שהפכו זמינים בשירות הסטרימינג במהלך הרבעון. הסדרה Dead to Me בכיכובה של כריסטינה אפלגייט נצפתה 30 מיליון פעמים במהלך ארבעת השבועות הראשונים וכבר חודשה מאז לעונה שנייה. הסדרה “כשהם רואים אותנו” (When they see us) נצפתה 25 מיליון פעמים ב-4 השבועות הראשונים ולאחרונה זכתה ל-16 מועמדויות לפרסי האמי. הסדרה הדוקומנטרית “כוכב הלכת המופלא” (Our Planet) נצפתה 33 מיליון פעמים וזכתה ל-10 מועמדויות לפרסי האמי.

בצד הסרטים מציינת נטפליקס את “תעלומת רצח” (Murder Mystery) בכיכובם של אדם סנדלר וג’ניפר אניסטון, זה זכה לפיה למעל מ-73 מיליון צפיות בארבעה השבועות הראשונים מאז עלייתו לאוויר. אליו מצטרף הסרט “הדייט המושלם” (The Perfect Date) עם נוח סנטינו שרשם 48 מיליון צפיות ב-4 שבועות ו”אם זו אהבה” (Always Be My Maybe) בכיכובם של רנדל פארק (Fresh Off the Boat) ואלי וונג שרשם 32 מיליון צפיות ב-4 שבועות.

סך הכנסותיה של נטפליקס ברבעון השני של השנה עמדו על 4.92 מיליארד דולר, עליה של ל26% משנה לשנה, כאשר בצד הרווח התפעולי רשמה החברה נתון של 706 מיליון דולר, עליה של 53% משנה לשנה. עבור הרבעון השלישי צופה נטפליקס הכנסות של 5.25 מיליארד דולר עם רווח תפעולי של 833 מיליון, כאשר בצד המנויים מצפה החברה לסיים את הרבעון השלישי עם סך של 158.56 מיליון מנויים משלמים, עליה של 7 מיליון אל מול הרבעון השני של 2019.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות