מלך האריות קובע הכנסות העולות על חצי מיליארד דולר, רבע מיליון צפו בישראל

מלך האריות (תמונה באדיבות פורום פילם) מלך האריות (תמונה באדיבות פורום פילם)

החידוש של דיסני לסרט מלך האריות משנות ה-90 עושה חיל בקופות בתי הקולנוע ברחבי העולם ועובר את רף החצי מיליארד דולר בהכנסות ממכירות כרטיסים, זאת 10 ימים בלבד מאז החלה הפצתו, כאשר חלק גדול מסכום זה הגיע בסוף השבוע האחרון, עם הגעתו לבתי הקולנוע בארה”ב ובשווקים רבים נוספים בעולם.

בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארה”ב הכניס “מלך האריות” 185 מיליון דולר, כאשר ממפיצת סרטי דיסני בישראל, פורום פילם, נמסר כי מעל 250 אלף אנשים הגיעו לבתי הקולנוע בארץ בסוף השבוע האחרון על מנת לצפות בבכורה של הסרט החדש. מדובר בפתיחה הטובה ביותר לסרט של דיסני בישראל אי פעם והשניה בגודלה בכל הזמנים, אחרי מהיר ועצבני 8, נמסר.

בשוק הבינלאומי הכניסה דיסני 346 מיליון דולר נוספים עד כה, מה שמביא להכנסות גלובליות של 531 מיליון דולר מאז החלה הפצתו בעולם. מדובר בקצב מהיר במיוחד, כזה שעובר את קצב ההכנסות של החידוש הקודם מבית דיסני – אלאדין, שהכניס 105 מיליון דולר בלבד במגרש הביתי בסוף השבוע הראשון שלו ורשם הכנסות גלובליות העולות על 500 מיליון דולר רק כשלושה שבועות לאחר עלייתו לאוויר.

“מלך האריות” בגרסת 2019 של הבמאי ג’ון פאברו מגיע לא כסרט אנימציה כפי שהיה בסרט המקורי מ-1994, אך למרות שבדיסני מתייחסים אליו כסרט “לייב אקשן”, הדמויות בו הורכבו כולן ב-CGI, אם כי באופן משכנע למדי. הסרט מלווה בכמות גדולה של שחקנים שמדובבים את הדמויות השונות, ביניהם נוכל לשמוע את קולותיהם של דונלד גלובר כ”סימבה”, ביונסה כ”נאלה”, בילי אייכנר וסת’ רוגן כ”טימון ופומבה”, ג’ון אוליבר כ”זאזו” ואחרים.

בביקורת של גאדג’טי לסרט מתייחס אליו בוריס שלנו כך: “מלך האריות החדש ישאיר לכם שילוב מוזר של טעם רע בפה, יחד עם טעם לעוד. עוד מטימון ופומבה, עוד מג’ון אוליבר כזאזו, עוד מהמוזיקה הפנומנלית שעדיין מצליחה לעורר בנו את כל הרגשות העזים האלה 25 שנים אחרי. תמצאו רגעים טובים בסרט – קומים ודרמטים כאחד. כשהסרט טוב, הוא טוב בעיקר בזכות השחקנים הנהדרים שלו, או בזכות צוות אנימציה יצירתי שהחליט לייצר דימוי חדש ומיוחד שמתאפשר אך ורק בטכנולוגיות המשולבות של הסרט. רוב הזמן, אבוי, תראו פשוט קבוצה של אריות סתמיים, נטולי כל יכולת משחק (מתוקף היותם אריות), מנסים (ונכשלים) בשחזור אחת מיצירות האנימציה הגדולות ביותר בכל הזמנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים