טושיבה מכריזה על תקן אחסון חדש בשם XFMExpress – כונן SSD NVMe דמוי SD

תקן XFMEXPRESS (מקור טושיבה)

ענקית האלקטרוניקה טושיבה (Toshiba) הכריזה גורם צורה (Form Factor) חדש לאחסון בשם XFMExpress. מדובר בצורת חיבור חדשה המיועדת עבור כונני SSD ודומה לכרטיסי SD כשהיא עומדת בתקני PCIe 3.0 ו-NVMe 1.3 עם אפשרות לספק מהירות העברת נתונים של עד 4GB/s בהתקן זעיר במיוחד.

תקן האחסון החדש החדש של טושביה נועד להיכנס לפער שבין חיבור ה-M.2 הנפוץ בכונני SSD NVMe קיימים ובין זכרונות מולחמים על לוח האם. התקן מגיע בגודל זעיר של 14x18x1.4 מ”מ ומציע ביצועים ונפח הדומים לאלו של כונן M.2 NVMe SSD רגיל.

על אף הדימיון הקרוב לתקן ה-SD Express של ארגון ה-SDA, חיבור ה-XFMExpress החדש הוא ייחודי לטושיבה ואת זה היא פיתחה בשיתוף פעולה עם חברת JAE (ר”ת Japan Aviation Electronics Industry Ltd) היפנית. בגרסתו הנוכחית, ה-XFMExpress תומך בתקן ה-PCIe 3.0×4 עם העברת נתונים של עד 4GB/s ובשלב מאוחר יותר טושיבה צפויה להשיק גרסה מבוססת PCIe 4.0×4 והעברת נתונים של עד 8GB/s.

תקן XFMEXPRESS (מקור טושיבה)

השאלה הגדולה שמגיעה עם הצגת התקן החדש נוגעת לכמות החברות שיתמכו בתקן, שכן בניגוד לשיפורי תקני אחסון שמשתמשים בחיבורים זהים בגרסאות השונות שלהם, ה-XFMExpress מגיע עם גורם צורה חדש לחלוטין. עם זאת, אין ספק שהתקן החדש מספק פתרון זעיר ונוח יותר בהשוואה לכונני ה-M.2 תוך ומאפשר החלפה נוחה של התקן האחסון לעומת הלחמה ישירה שלהם על לוח האם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים