פייסבוק איפשרה האזנה לשיחות קוליות של משתמשים במסנג’ר

פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שמה של חברת פייסבוק (Facebook) עולה זו פעם נוספת לכותרות בהקשר לבעיות פרטיות של המשתמשים עם חשיפה של רשת החדשות האמרקאית בלומברג על כך שפייסבוק העבירה הודעות קוליות של משתמשים בתוכנת המסנג’ר לעובדי קבלן חיצוניים על מנת לוודא שהתמלול האוטומטי של החברה תקין.

בעיות הפרטיות של פייסבוק הן מזמן לא דבר חדש, כאשר רק לאחרונה החברה נקנסה על כך ב-5 מיליארד דולר. הפעם מסתבר כי ההודעות הקוליות של משתמשים בתוכנת המסרים מסנג’ר של פייסבוק שהשתמשו באפשרות התמלול האוטומטי להודעות הקוליות הועברו לידי עובדי קבלן חיצוניים על מנת לתמלל אותן ולבדוק את תקינות התרגום האוטומטי של פייסבוק, זאת ללא ידיעת המשתמשים.

יש להדגיש כי בניגוד לאמונה הכללית כי פייסבוק מאזינה לכל השיחות של המשתמשים שלה, אפשרות התמלול במסנג’ר שנוספה ב-2015 אינה אוטומטית והמשתמש צריך להפעיל אותה באופן ידני. הבעיה נעוצה בעובדה כי בשום שלב המשתמש לא מודע לכך שהשיחות הקוליות שלו יעברו לאנשים אמיתיים שישמעו אותן, ואף שההודעות הקוליות היו “אנונימיות” בעבור המתמללים האנושיים שבדקו אותם, עדיין מדובר על פגיעה חמורה בפרטיות המשתמשים.

בתגובה רשמית של פייסבוק לבלומברג החברה מסרה כי היא הפסיקה את הפעילות עם חברת הקבלן TaskUs שביצעה בפועל את התמלולים ובדיקתם בעבור החברה לפני כשבוע ימים, תזמון “מעניין” לכל הדעות.

בעוד שפייסבוק אינה החברה היחידה שהשתמשה בשירותים אנושיים לבדיקה ואימון של מערכות הבינה המלאכותית של החברה להבנה ותמלול המשתמשים, הרי שבניגוד לאמזון, גוגל ואפל שהשתמשו (והפסיקו) בשירות דומה על מנת להבין את ההוראות של המשתמשים לעוזרות הקולית שלהם, התמלול של פייסבוק נעשה לשיחות בין שני אנשים ולא בין אדם לעוזרת קולית.

כתבת בלומברג המלאה באנגלית:

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים