דיווח: אלו החידושים שאפל תביא אל מכשירי האייפון 11 והאייפדים הבאים

חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפל עומדת להציג 3 אייפונים חדשים בסדרת ה-iPhone 11 (או iPhone XI) בחודש ספטמבר הקרוב, וככל שאנחנו מתקרבים למועד ההכרזה כך מתקבלות יותר ויותר ידיעות אודות הנושא ומה יוכרז באירוע המדובר. עד כה ראינו דיווחים המספרים לנו על כך שאפל צפויה להחליף את דגם ה-iPad 9.7 בדגם גדול יותר, ושסדרת האייפונים החדשה תתמקד בשדרוגים למערך הצילום.

דגמי האייפון 11

בדיווח החדש אנחנו מגלים פעם נוספת שהחיישן השלישי במערך הצילום העדכני יהיה חיישן לצילום בזווית רחבה, כשעל פי ההדלפות והדיווחים ברשת, הדגם המחליף ל-iPhone XR לא יקבל אותו. עם זאת, אפל צפויה להשתמש בחיישן הנוסף על מנת לצלם 3 תמונות משלושת החיישנים במקביל על מנת לתקן את התמונה לאחר הצילום באמצעות שימוש בבינה מלאכותית.

לדוגמה, במידה ואדם נחתך מתמונה משפחתית עקב אי התאמה של זווית הצילום, התוכנה תדע לקחת את המידע מהחיישן שצילם בזווית רחבה יותר ולהכניס את האדם בחזרה אל התמונה הסופית. בנוסף לכך, אנו אמורים לקבל תמונות ברזולוציה גבוהה יותר מאי פעם, כשגם הצילומים בתנאי תאורה קשים ישתפרו, אך איננו יודעים האם מדובר במצב לילה חדש שיצורף לממשק או בשיפור חומרתי בלבד.

iPhone XI / Max (תמונה: Youtube/Dave2D)
iPhone XI / Max (תמונה: Youtube/Dave2D)

עוד בגזרת הצילום הדיווח מספר על יכולות הסרטה משופרות לאייפונים החדשים, מה שיקרב אותם צעד נוסף בתחרות ראש בראש מול מצלמות מקצועיות. כבר בשלב זה אפל מקבלת שלל מחמאות אודות יכולות ההסרטה באייפונים, אך במידה ותיקח את הדברים עוד צעד קדימה בשילוב עם אפשרויות העריכה האחרונות ששילבה, אין ספק כי האייפונים ימשיכו לקבל מחמאות אודות יכולותיהם בחלקת הוידאו.

ממשיכים עם חלקת הצילום וכאן נגלה שממשיך דרכו של ה-iPhone XR יקבל חיישן זום, זאת לעומת הדגם הנוכחי שמציע רק מצלמה ראשית אחת בגבו לעומת דגמי ה-iPhone XS שכוללים גם מצלמה ראשית וגם מצלמה לביצוע זום אופטי ללא ירידה באיכות התמונה. יחד עם זאת, ממשיך דרכו של המכשיר המוזכר לעיל יוצע גם בצבע ירוק, כשעל פי השערתינו זה יוצע במגוון צבעים כמו קודמו.

בחזיתם של האייפונים הבאים נמצא מסכי OLED שאינם תומכים בזיהוי עוצמת לחיצה, כך שנוכל לומר שלום באופן רשמי לפיצ’ר ה-3D Touch אותו אפל הכירה לנו עם ה-iPhone 6S. את הפיצ’ר הזה תחליף החברה בלחיצה ארוכה על אייקונים וקבלת משוב בצורת רטט דרך מנוע ה-Haptic Feedback, כך שנוכל להשתמש באפשרות הזו גם על גבי מכשירים כמו ה-iPhone XR. עוד בחזית נמצא גם מערך חיישני Face ID חדש התומך בזיהוי פנים ממגוון זוויות ובזווית רחבה, על מנת לאפשר את פתיחת המכשיר גם כשהוא מונח על השולחן.

iPhone 6S (צילום: גאדג'טי)
אפשרויות 3D Touch ב-iPhone 6S (צילום: גאדג’טי)

במעבר אל חלקם האחורי של המכשירים, מציין הדיווח כי בדגמי האייפון 11 ניתן יהיה להטעין מוצרים נוספים באמצעות האייפון דרך שילוב טכנולוגיה הדומה ל-Reverse Wireless Charging אותה קיבלנו מוואווי וראינו לאחר מכן גם במכשירי גלקסי של סמסונג. בגזרת הביצועים, אפל צפויה להציג את מערכת השבבים Apple A13, כשזו תכיל רכיב הנקרא כעת תחת שם הקוד AMX, אשר אמור לקחת על עצמו את הפעולות הכבדות ממערכת השבבים.

במעבר לחלקת העיצוב, אפל אמורה להכיר לנו צבעים חדשים לאייפונים אשר יציעו גיוון לעומת המראה המבריק של האייפונים הנוכחיים, זאת באמצעות מראה מט, בדומה לזה שהוצג עם ה-iPhone 7. מבנה האייפונים הבאים יהיה עמיד בפני מים ואבק יותר מאי פעם, כשעל פי הדיווח אפל עובדת על עמידות בפני מים מעל ל-30 דקות, כך שהדבר מעיד על עמידות מוגדרת אישית בתקן IP68 או IP69.

האייפדים

לצד הדיווח הרחב במיוחד על מגוון האייפונים שיוצעו למכירה באירוע הקרוב אותו תערוך אפל בספטמבר, אנחנו מקבלים פרטים על האייפדים הבאים אשר ייחשפו שם. בחודש הקודם שמענו על ההיתכנות לכך שאפל תחליף את האייפד בגודל 9.7 אינץ’, זאת כשהיא הוסיפה עוד זוג אייפדים לרשומות של האיחוד הכלכלי האירו-אסייתי.

הדיווח העדכני מאשר גם הוא כי אפל צפויה להחליף את דגם ה-9.7 אינץ’ לשוק הנמוך בדגם אחר בגודל 10.2 אינץ’, מה שאומר שהחברה נפרדת רשמית מגודל ה-9.7 אינץ’ איתו צעדה עד כה. בנוסף לכך, החברה אמורה להציג שדרוגים בגזרות הביצועים והצילום של דגמי ה-iPad Pro 11 וה-iPad Pro 12.9, כשמהבחינה העיצובית אנחנו כנראה נקבל מראה דומה למדי לדגמים הנוכחיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים