אינטל מסבירה מדוע מעבדיה מציגים ביצועים עדיפים על AMD בשימוש יום יומי

שלט אינטל צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

עליית נתח השוק של AMD עם הצגת מעבדי ה-Ryzen 3000 החדשים לא נעלמה מעיניה של אינטל (intel), שהציגה מצגת המדגישה כי למרות השיפור בביצועי המעבדים בו מתגאה AMD, ברוב המוחלט של המקרים מעבדי אינטל מציגים ביצועים עדיפים. בתוך כך, אינטל משווה את ה-Core i7 9700K בעל 8 הליבות והנימים למעבד ה-Ryzen 9 3900X בעל 12 הליבות ו-24 הנימים.

לפי אינטל, בעוד רוב אתרי הביקורות משתמשים כיום בתוכנת Cinebench ככלי למדד הביצועים של מעבדים, רק 0.54% מהמשתמשים אכן משתמשים בתוכנה ככלי עבודה, מה שגורם לאינטל לשים דגש על מבחני ביצועים “מציאותיים יותר” הכוללים את Sysmark המשתמשת באפליקציות הנמצאות בשימוש יום יומי ככלי בדיקה.

אינטל מראה כי מעבד ה-Core i7-9700K מציג יתרון של 3% במבחן ה-SYSmark, של 2% במשחקי מחשב, של 6% בבדיקות SPECrate וביצועים זהים בבדיקות רשת ב-WebXPRT לעומת ה-Ryzen 9 3900X שמציג יתרון של 49% במבחן ה-Cinbench R20 המשתמש בכלל ליבות המעבד. היתרון של אינטל גדל אף יותר כאשר ההשוואה נעשית אל מול מעבד ה-Core i9 9900K.

השוואת ביצועי AMD ואינטל (מקור wccftech)

את נושא משחקי המחשב אפשר להרחיב יותר, כאשר אינטל מראה יתרון ביצועים לעומת AMD עם עדיפות למעבד ה-Core i7 9700K בכלל משחקי המחשב שנבדקו ,מלבד 2 יוצאי דופן בלבד, משחק ה-Assassins Creed: Odyssey ו-Ashes of the Singularity.

דובר אינטל ישראל, גיא גרימלנד, התייחס לדברים בפוסט שפרסם בחשבונו בפייסבוק:

בשבועות האחרונים המתחרה שלנו מתהדר שלא בצדק שהוא מנצח אותנו בביצועים. כן , אני מבין, אנחנו המלך וכולם אוהבים את האנדרדוג . אנחנו אומרים ביושר, קודם כל כל הכבוד למתחרים על הפייט, אבל עדיין קצת צניעות חברים להגיד שאתם מספר אחת. עם כל הכבוד, ויש, אנחנו מספר אחת בגיימינג. עיקר הבעיה שלכם היא שאתם מודדים ביצועים בכל מני מדדים סינטטיים מלאכותיים. לא במשימות שכולנו המשתמשים מבצעים ביום יום.

ביצועים משחקים – אינטל מול AMD (מקור wccftech)

בעוד שכלל הבדיקות על מעבדי אינטל ו-AMD על ידי אתרי ביקורות חיצוניים מסכימים כי לאינטל יש יתרון בכל הנוגע לביצועי הליבה הבודדת, AMD ממשיכה לשלוט נכון לעכשיו בכל הנוגע לריבוי ליבות לעומת מעבדי ה-Core i של אינטל.

אפשר להסכים כי רק משתמשים שמנצלים את ריבוי הליבות באמצעות תוכנות מתאימות יכולים להרגיש את ההבדל המדובר, אך צריך לזכור כי המציאות לא תמיד משקפת את הבדיקות שנעשות על ידי היצרנים עצמם, כאשר ניתן להזכיר את בדיקות הביצועים של מעבד ה-Core i9 9900K מול ה-Ryzen של AMD שנעשו בתנאים הרבה פחות אופטימליים בזמנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים