חברת ARM מכריזה על ליבות חדשות בתחום הגרפי ולימוד המכונה

Arm Mali-G57 (מקור ARM)

חברת ARM, מפתחת ארכיטקטורת המעבדים באותו השם, הכריזה על 4 ליבות חדשות שישולבו במערכות השבבים לשוק הביניים עם ליבה גרפית חדשה, Mali-G57, מבוססת Valhall, זוג ליבות NPU חדשות מדגמי Ethos-N57 ו-Ethos-N37 לחישובי בינה מלאכותית ולמידה עמוקה, ולבסוף, ליבת DPU לעיבוד גרפי מדגם Mali-D37 מבוססת Komeda.

Mali-G57

בתחום הגרפי, ARM מציגה את ליבת ה-Mali-G57 החדשה שנועדה לתחום מכשירי הביניים ומהווה לדור ההמשך של ליבת ה-Mali-G52 של החברה. עם הליבה החדשה עוברת החברה להשתמש בארכיטקטורת Valhall שהייתה זמינה קודם לכן רק בליבת ה-Mali-G77 שמיועדת למכשירי השוק הגבוה.

הליבה הגרפית החדשה מציגה ביצועים של פי 1.3 לעומת ה-Mali-G52 עם שיפור של 30% בצריכת החשמל, שיפור של 60% ב“לימוד מכונה” (ML) ושיפור של 30% ב”צפיפות ביצועים” (performance density).

Ethos-N57 ו-Ethos-N37

חברת ARM ממתגת מחדש את ליבת ה-NPU (ר”ת neural processing unit) מדגם ARM ML שהושקה מוקדם יותר השנה ומיועדת לביצוע חישובים בתחום לימוד המכונה (ML) וחישובי בינה מלאכותית (AI) תחת השם החדש Ethos-N77. בנוסף למיתוג מחדש החברה הציגה 2 ליבות NPU חדשות בסדרת ה-Ethos ה-Ethos-N57 ו-Ethos-N37.

בעוד Ethos-N77 תכיל 16 יחידות עיבוד עם ביצועים של עד 4TOPS, זוג ליבות ה-NPU החדשות יהיו מיועדות למכשירים מהטווח הנמוך עד בינוני, כאשר ליבת ה-Ethos-N57 תגיע עם 8 יחידות עיבוד וביצועים של עד 2TOPS ואילו ה-Ethos-N37 תגיע עם 4 יחידות עיבוד וביצועים של עד 1TOPS.

ביצועי ליבות NPU Ethos (מקור ARM)

Mali-D37

המוצר האחרון אותו ARM הציגה היא ליבת ה-DPU (ר”ת display processor unit) מדגם Mali-D37 המיועדת להוריד את עומס החישובים הגרפיים מהליבה הגרפית ומשתמשת בארכיטקטורת ה-Komeda העדכנית של ARM שהייתה זמינה עד כה בליבות ה-Mali-D71 ו-Mali-D77 שמיועדות לשוק הגבוה.

הליבה החדשה תתמוך ברזולוציה של 2K ו-FHD כשהיא מסוגלת להביא לחיסכון בצריכת החשמל של עד 30% על ידי העברת העבודה הליבה הגרפית אליה מה שמתורגם באופן ישיר לזמן סוללה ארוך יותר במכשיר הסלולרי.

ליבת Mali-D37 (מקור ARM)

הבשורה החשובה ב-4 הליבות החדשות של ARM היא העובדה כי החברה מעבירה את הטכנולוגיה שהייתה זמינה עד כה רק בליבות לשוק הגבוה לליבות שמיועדות לשוק הביניים, מה שיאפשר ליצרנים ליצור מכשירים איכותיים וחזקים עוד יותר עם תכונות שהיו זמינות עד כה רק למכשירי השוק הגבוה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים