Youtube (תמונה: wccftech)
עדכון בתנאי השימוש של אתר יוטיוב (Youtube) מוסיף סעיף המאפשר לחברה לסגור חשבונות משתמשים במידה והיא תחשוב שאין בהם היגיון כלכלי עבורה. הסעיף יוצר לא מעט בלבול בקרב משתמשי השירות שאינם בטוחים איך ולפי מה החברה תחליט האם לסגור בפניהם את הגישה לשירות.
בעוד שיוטיוב מייצרת הכנסה נוספת על ידי שירותי ה-YouTube Premium ו-YouTube Music שנכנסו לאחרונה גם הם לישראל, רוב ההכנסה של החברה מגיעה מפרסומות אותן החברה משלבת בזמן הצפיה בתוכן שלה. הסעיף החדש יאפשר לחברה לפעול כנגד משתמשים שלדעתה אינם רווחיים עבורה.
תנאי השירות החדשים עם הסעיף הבעייתי צפויים להיות פעילים החל מה-10.12.19, כאשר הסעיף מותיר שאלה גדולה ביותר ללא מענה נכון לעכשיו – איך ולפי מה יקבעו גוגל ויוטיוב כי חשבון איננו בר קיימא מבחינה מסחרית (no longer commercially viable).
נכון להרגע קיימות 2 פרשנויות לסעיף החדש:
איש אינו בטוח נכון להרגע מה הכוונה המעשית של יוטיוב עם הסעיף החדש בתנאי השירות, כאשר ייתכן והחברה תבחר שלא להשתמש בו כלל אלא ליצור לעצמה אפשרות לפעול כנגד חשבונות בשירות בעתיד.
בזמן שנותר חודש עד להחלת תנאי השירות החדשים של יוטיוב, הסעיף החדש יוצר לא מעט הדים בקהילת משתמשי יוטיוב ויוצרי התוכן שאינם בטוחים האם וכיצד החברה תנהג לגבי חשבון המשתמש שלהם. נותר לקוות כי בחודש הקרוב, בטרם תנאי השירות יכנסו לפועל, החברה תרחיב ותסביר על נושא סגירת החשבון שהוסיפה.