מיקרוסופט נפרדת מאפליקציות קורטנה ל-iOS ואנדרואיד

קורטנה באייפון קורטנה באייפון (צילום: רונן מנדזיצקי)

ארבע שנים לאחר שהשיקה גרסאות מותאמות לאנדרואיד ו-iOS עבור קורטנה (Cortana) מודיעה מיקרוסופט כי תסיר את האפליקציות של העוזרת הדיגיטלית משתי פלטפורמות המובייל. על פי עמודי תמיכה חדשים שצצו באתרי מיקרוסופט במדינות שונות בעולם, קורטנה לא תהיה עוד זמינה באפליקציה נפרדת החל מה-31 בינואר, 2020.

אף שקורטנה כבר לא תתפקד כעוזרת דיגיטלית חלופית ל-Google Assistant על גבי מכשירים מבוסס אנדרואיד ול-Siri במכשירים מבוססי iOS, היא לא נעלמת לחלוטין משתי פלטפורמות המובייל המובילות בשוק. קורטנה כבר אוחדה ומופיעה כשירות בתוך חבילת התוכנות Microsoft 365 ודרכן תוכלו להמשיך להיעזר בשירותיה. במיקרוסופט ככל הנראה ראו שימוש דל בקורטנה כאפליקצייה העומדת בפני עצמה על פלטפורמות iOS ואנדרואיד, אך מציינים מפורשות כי העוזרת הדיגיטלית היא חלק חשוב ובלתי נפרד מהאפליקציות והשירותים שהיא מציעה על גבי פלטפורמות אלו.

האפליקציות של קורטנה יעלמו מחנות האפליקציות במכשירי אנדרואיד ו-iOS החל מסוף ינואר, 2020, אך בשלב זה רק בשווקים מסוימים, בהם מציינת החברה את: קנדה, סין, אוסטרליה, הודו, גרמניה, אנגליה וספרד, כשנוכחותה תיעלם גם מהלאנצ’ר של מיקרוסופט לאנדרואיד.

קורטנה עשתה דרכה לפלטפורמות אנדרואיד ו-iOS עוד בדצמבר 2015, לאחר לא מעט בחינות בטא לאפליקציות. לאורך הדרך הוסיפה מיקרוסופט עדכונים לאפליקציות, בהן גישה לעוזרת הדיגיטלית דרך מסך הנעילה במכשירי אנדרואיד.

נטישתה של מיקרוסופט את האפליקציה הנפרדת לקורטנה בפלטפורמות אנדרואיד ו-iOS לא מעידה על כישלונה בתחום המובייל. החברה פועלת מזה שנים לפיתוח נוכחות האפליקציות והשירותים שלה על גבי פלטפורמות המובייל המובילות, זאת לאחר שכשלה במספר ניסיונות להפוך את ווינדוס לפלטפורמת המובייל הגדולה השלישית בתחום. האסטרטגיה של המנכ”ל הנוכחי בתחומי הענן ובפיתוחים והתאמות עבור פלטפורמות המובייל היו חלק משמעותי בהצלחתה של החברה להגיע לשווי שוק העולה כיום מעל טריליון דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים