פייסבוק רוכשת חברה המפתחת שירות משחקים בענן

לוגו פייסבוק

פייסבוק אישרה היום (ה’, 19.12) כי רכשה את חברת PlayGiga הספרדית, אשר מפתחת שירות להזרמת משחקים דרך הענן. דבר הרכישה פורסם עוד קודם לכן בעיתון מקומי בספרד, אשר לפיו שילמה פייסבוק סכום של כ-70 מיליון אירו (כ-78 מיליון דולר) עבור רכישתה של PlayGiga.

בהודעה שנמסרה לאתר CNBC, אמר דובר פייסבוק: “אנו נרגשים לקבל את PlayGiga לצוות המשחקים של פייסבוק“. ב-PlayGiga אישרו דרך אתר האינטרנט הרשמי של החברה כי הם עוברים כעת לעבוד על “משהו חדש“, אישור נוסף לדבר הרכישה על ידי פייסבוק, כאשר ההודעה באתר מציינת כי החברה תמשיך לעבוד על פיתוח טכנולוגיית המשחקים על גבי הענן.

תחום הגיימינג מבוסס הענן צבר תאוצה גדולה השנה עם השקתו של Google Stadia, המאפשר לגיימרים להירשם לשירות ולשחק בלא מעט כותרים גדולים דרך המחשב הביתי, הטלוויזיה, הטאבלט או הטלפון, וללא צורך במחשב גיימינג חזק ויקר, כאשר כבר בשנה הבאה צפויה מיקרוסופט להצטרף לחגיגה עם שירות ה-xCloud שלה.

עם רכישתה של PlayGiga נראה כי גם בפייסבוק מתכננים להיכנס לתחום הזרמת המשחקים דרך הענן כמה שיותר מהר. פייסבוק ידועה כמי ששמה דגש גדול על תחום הגיימינג והחברה כבר הספיקה להוכיח זאת לפני מספר שנים, עת רכשה את מפתחת משקפי המציאות המדומה Oculus VR בסכום שנאמד אז בכ-2 מיליארד דולר.

ל-PlayGiga ספרייה של כ-300 משחקים, עם כותרים מלא מעט שמות גדולים בתחום הגיימינג. עד כה הציעה החברה את שירותיה למגזר העסקי וסיפקה את שירותי הענן שלה לצורת יצירת פלטפורמות משחקים מהענן עבור לקוחות עסקיים. יחד עם פייסבוק, אנו ככל הנראה נראה גידול משמעותי של הצעת החברה בעתיד, וכעת נותר לחכות רק להכרזה רשמית של פייסבוק, שככל הנראה תגיע יחד עם התמחור אותו תציע החברה לשירות המשחקים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים