הסרטים של דיסני הכניסו יותר מ-11 מיליארד דולר ב-2019

הארמון של וולט דיסני תמונה באדיבות Disney

שנת 2019 היא שנה חריגה במיוחד בתחום הקולנוע, שנה בה אולפן סרטים בודד היה אחראי למספר לא מבוטל של שוברי קופות ורשם לעצמו כשליש מכלל ההכנסות מקופות בתי הקולנוע במהלך 2019 כולה. דיסני דאגה להציב בפנינו להיט אחר להיט במהלך השנה שזה עתה הסתיימה והדבר הוביל אותה לצבור הכנסות בגובה 11.1 מיליארד דולר, ולזקוף לזכותה רשימה בת 6 סרטים שהכניסו מעל מיליארד דולר בזמן תקופת הקרנתם על המסך הגדול ברחבי העולם.

ההישג המרשים ככל הנראה היה מתוכנן, עם הצגה של שתי סדרות סרטים שהסתיימו בשנה בודדת (מלחמת הכוכבים וסאגת הנוקמים ביקום הסינמטי של מארוול), לצד המשכים לסרטי אנימציה מוצלחים (“לשבור את הקרח” ו”צעצוע של סיפור”) וחידושים בגרסאות לייב אקשן לכמה מהסרטים המצליחים ביותר של דיסני (“אלאדין”, “מלך האריות”), רשמה לעצמה דיסני הישג שלא נראה ב-20 השנים האחרונות, כשהשיגה לבדה כ-33% מסך הכנסות אולפני הקולנוע בשנה בודדת, כך על פי נתוני ComScore, כפי שאלו צוטטו על ידי מגזין Variety.

ההישג מול אולפני הקולנוע האחרים לא היה היחיד אותו רשמה החברה ב-2019, כאשר עם הכנסות גלובליות של 11.1 מיליארד דולר ממכירת כרטיסים היא רושמת גם שיא שנתי בהכנסות בכל הזמנים.

את המקומות הבאים ברשימה תפסו אולפני האחים וורנר (Warner Bros) ואולפני יוניברסל (Universal) עם 13.7% ו-13.4% מסך ההכנסות ב-2019. לאולפני האחים וורנר נזקפה הצלחתו של הסרט “ג’וקר”, שגרף 1.06 מיליארד דולר, בעוד אולפני יוניברסל נעזרו בהצלחה של “מהיר ועצבני: הובס ושואו”, שהכניס כ-758 מיליון דולר בקופות.

הבאים בתור ברשימה הם אולפני סוני (Sony Pictures), אשר אחזו בנתח של 11.9% מסך ההכנסות בקופות בתי הקולנוע במהלך השנה החולפת, כאשר “ספיידרמן: רחוק מהבית” היווה חלק משמעותי בהישג החברה, כשהכניס כ-1.13 מיליארד דולר בקופות.

יתר האולפני ברשימה השיגו נתח הנמוך מ-10 אחוזים, בהם אולפני Lionsgate עם 6.8%, אולפני פרמאונט עם 5%, ואולפני פוקס המאה ה-20, שנמכרו לדיסני, עם נתח של 5%. יתר השוק התחלק בין האולפני הקטנים-בינוניים עם 11%.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים