אלו 10 הסרטים ששלטו בקופות בתי הקולנוע ב-2019

פופקורן Image by Deborah Breen Whiting from Pixabay

שנת 2019 הייתה שנת שיא בהכנסות עבור אולפני הקולנוע הגדולים והסתיימה עם 8 סרטים שחצו את רף מיליארד הדולר בהכנסות, כשאחד מהם אף חצה את רף 2 מיליארד הדולר והתקרב למיליארד השלישי. לשם השוואה, ב-4 השנים שקדמו לה, בין 2015-2018, היו בין 4 ל-5 סרטים שהצליחו להגיע לרף זה מידי שנה.

כשמגיעים לבחון אילו סרטים התברגו לראש הרשימה אנו לא מוצאים הפתעות גדולות, כשדיסני שולטת בה ביד רמה עם 7, ואפשר גם להגיד 8, מתוך 10 הסרטים המובילים את הרשימה, אשר עיקרם סרטי מארוול-דיסני, חידושים וסרטי המשך לסרטים קיימים של האולפנים.

1. הנוקמים: סוף המשחק (2.79 מיליארד)

“סוף המשחק” סגר סאגה ארוכת שנים של סרטים שהחלה עוד ב-2008. עם קאסט עצום של שחקנים, סיפור מתמשך ותקציב ענק של 356 מיליון דולר, הפך הסרט למצליח בכל הזמנים בקופות בתי הקולנוע, תוך שהוא מזנק מעל “טיטאניק” ו”אווטאר”.

בין השחקנים הרבים בסרט ניתן למצוא גם כמה שמות גדולים שהוכתרו גם בין השחקנים המכניסים ביותר בשנת 2019, והופיעו ברשימה הרשמית של אתר פורבס, בהם כריס המסוורת’ (ת’ור), במקום השני ברשימה עם הכנסות של 76.4 מיליון דולר, רוברט דאוני ג’וניור (איירון מן), במקום השלישי עם הכנסות של 66 מיליון דולר, בראדלי קופר (רוקט), במקום השישי עם הכנסות של 57 מיליון דולר, סקרלט ג’והנסון (האלמנה השחורה), במקום הראשון ברשימת הנשים עם הכנסות של 56 מיליון דולר, כריס אוונס (קפטן אמריקה), במקום השמיני עם הכנסות של 43.5 מיליון דולר ופול ראד (אנט-מן), במקום התשיעי עם הכנסות של 41 מיליון דולר.

2. מלך האריות (1.65 מיליארד)

גרסת הלייב אקשן למלך האריות ניסתה להחיות את דמויות האנימציה מהסרט המקורי מ-1994 שזכה להצלחה מרשימה בקופות אף הוא, עם קרוב למיליארד דולר בהכנסות ממכירות כרטיסים. עם קהל מעריצים גדול סביב העולם, זינק החידוש של דיסני בהובלתו של ג’ון פאברו למקום השני ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בשנה החולפת.

3. לשבור את הקרח 2 (1.22 מיליארד)

מספיק היה לנו לשמוע שדיסני החליטה לייצר סרט המשך להצלחה האדירה שלה “לשבור את הקרח” מ-2013 כדי לומר לכם שזה יהיה בין הסרטים הגדולים של השנה. הילדים מאוד אוהבים את אנה, אלסה, אולאף וכריסטוף, אבל זה עדיין לא הספיק כדי לעקוף את ההכנסות של הסרט הראשון (1.27 מיליארד), אם כי “לשבור את הקרח 2” היה מאוד קרוב לזה.

4. ספיידרמן: רחוק מהבית (1.13 מיליארד)

“רחוק מהבית” היה הסרט החמישי בו ראינו את ספיידרמן של טום הולנד והסרט השני שעסק בספיידרמן בלבד. את הסרט הפיצה סוני, ולא דיסני, אם כי מארוול, הנמצאת בבעלותה של דיסני, הייתה שותפה בהפקה של הסרט. מרבית ההכנסות של הסרט, כ-740 מיליון דולר, הגיעו מחוץ לשוק האמריקאי, ובישראל הוא הצליח להכניס כ-3.15 מיליון דולר (כ-11 מיליון שקלים), כך על פי נתוני BoxOfficeMojo.

5. קפטן מארוול (1.12 מיליארד)

קפטן מארוול היה הסרט הראשון ביקום הסינמטי של מארוול בעשור האחרון שהתמקד בסיפור הדמות של גיבורה (אז מה אם גל גדות עשתה את זה קודם), ובעוד סרט נוסף על גיבורה ראשית (האלמנה השחורה) כבר בדרך, את 2019 הצליחה לכבוש ברי לארסון.

6. צעצוע של סיפור 4 (1.07 מיליארד)

דיסני הוציאה את התותחים הכבדים שלה עבור הסרט הרביעי בסדרת “צעצוע של סיפור” שהחלה בשנות ה-90. פרט לקאסט הקבוע הכולל את טום הנקס וטים אלן, מצאנו בסרט גם דמויות חדשות עבור קיאנו ריבס, טוני הייל ואת אנני פוטס, שחזרה להופעה נוספת.

7. ג’וקר (1.06 מיליארד)

בין המקומות הבודדים בהם לא דורג סרט אותו הפיצה דיסני ישנו “ג’וקר”, אותו הפיצו אולפני האחים וורנר. מדובר בסרט מיקום הקומיקס של DC שזכה להצלחה גדולה למדי הודות למשחק המשובח של חואקין פיניקס, וככל הנראה גם בשל הביקורת הגדולה לה זכה הסרט בשל הצגת אלימות ברמה גבוהה מאוד מצד הנבל בדמות הליצן.

8. אלאדין (1.05 מיליארד)

גרסת לייב אקשן נוספת של דיסני לשנת 2019 הצליחה להתברג ברשימת 10 הסרטים המכניסים ביותר של השנה. את הסרט הובילו מנה מסעוד בתפקיד אלאדין, נעמי סקוט כ”נסיכה יסמין” ו-וויל סמית’, שסוגר את רשימת השחקנים המכניסים ביותר של 2019 עם הכנסות של 35 מיליון דולר, שכיכב בתפקיד ה”ג’יני”.

9. מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר (761 מיליון)

הסרט השלישי בסאגה החדשה של מלחמת הכוכבים עלה למסכי בתי הקולנוע רק לפני כשבועיים, אך כבר הספיק להתברג בין 10 הסרטים המכניסים ביותר. תקופת הקרנתו בקולנוע עדיין לא הסתיימה, והסרט ככל הנראה יחצה גם הוא את רף המיליארד בהמשך הדרך, אולם בינתיים נראה כי ההכנסות ממכירות כרטיסים רק ממשיכות לרדת משבוע לשבוע. באופן מעניין, דווקא “ג’ומנג’י: השלב הבא“, שלא נכנס לרשימת 10 הגדולים (הוא במקום ה-15), מציג עליה בהכנסות משבוע לשבוע.

10. מהיר ועצבני: הובס ושואו (758 מיליון)

הספין-אוף לסדרת סרטי “מהיר ועצבני” זכה להצלחה נאה בקופות, ובעוד הוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה של 3 הסרטים הקודמים בסדרה, כל אחד מהם חצה את רף מיליארד הדולר בהכנסות, לא נראה שבאולפני יוניברסל הולכים לעצור. עוד שני סרטים נוספים ביקום הסינמטי של “מהיר ועצבני” בדרך ב-2020 וב-2021, אז צפו לראות עוד קצת מוין דיזל וגם את דוויין ג’ונסון, שאגב היה מי שעמד בראש רשימת השחקנים המכניסים ביותר של פורבס ב-2019, עם הכנסות של 89.4 מיליון דולר.

בישראל הצליח “הובס ושואו” להכניס כ-3.86 מיליון דולר (כ-13 מיליון שקלים), כך על פי נתוני BoxOfficeMojo.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים