חברת אינטל הכריזה על ה-NUC9 – הדור הבא והמודולרי של מחשבי ה-NUC

חברת אינטל (intel) הכריזה במהלך תערוכת CES 2020 על הדור הבא של מחשבי ה-NUC של החברה, ה-NUC9, שהיה ידוע עד כה תחת שם הקוד Ghost Canyon. ה-NUC החדש ישתמש במודול מחשוב (Compute Element Module) יעודי ויהיה זמין ב-2 תצורות, NUC9 Extreme המיועד למשתמש הביתי ו-NUC9 Pro המיועד לשוק העסקי, כאשר הוא מאפשר לראשונה הוספה של כרטיס מסך יעודי באמצעות חיבור PCIe x16 פנימי.

בדומה למידע שדלף עוד בחודש אוקטובר האחרון, ה-NUC9 החדש משנה את עיצוב ה-NUC המסורתי של אינטל ועובר להשתמש במבנה מודולרי, כאשר מודול המחשוב החדש משלב בתוכו לוח אם עם מעבד ברמה של עד Core i9-9980HK בגרסה הביתית או עד Xeon E-2286M בגרסה העסקית, 2 חריצי זיכרון SODIMM ו-2 חיבורי M.2 לחיבור כונני SSD NVMe.

השינוי הגדול, כאמור, מגיע באפשרות החדשה להוספת כרטיס מסך יעודי נפרד באמצעות חיבור ה-PCIe x16 המובנה בלוח המתאם מחבר בין מודול המחשב לכרטיס המסך ומכיל בתוכו מקום לכונן M.2 נוסף. אפשרות נוספת אותה ה-NUC9 מביא איתו מגיעה בדמות פתרונות צד ג’ מיצרני מחשב אחרים, כאשר ניתן יהיה לקנות את מודול המחשוב בנפרד מהקיט כולו שכולל את המארז הזעיר של אינטל בנפח של כ~5 ליטר.

מחשב NUC9 Extreme (מקור אינטל)

מפרט טכני:

  • מעבד – עד i9-9980HK בגרסת ה-Extreme ועד Xeon E-2286M בגרסת ה-Pro.
  • זיכרון – זוג חריצי SODIMM DDR4.
  • אחסון – זוג חיבורי M.2 במודול + חיבור M.2 על הלוח המגשר.
  • כרטיס מסך – UHD 630 מובנה.
  • אפשרויות הרחבה – חיבור PCIe x16 + PCIe x4.
  • ספק כוח – 500W.

נכון להרגע אין צפי מחיר למחשבי או מודולי ה-NUC9 החדשים, כשהם צפויים להתחיל ולהגיע אל השוק במהלך מרץ 2020 והלאה.

ה-NUC9 מביא איתו מהפכה קטנה לתחום המחשוב עם האפשרות לבניית מחשב מודולרי ונוח להרכבה גם בעבור משתמשים רגילים, כאשר אפשר יהיה לשדרג אותו בהמשך בקלות על ידי החלפה של מודול המחשוב עצמו. יצרני מחשב אחרים, דוגמת Razer, כבר מציגים פתרונות צד ג’ שישלבו את מודול המחשב החדש של ה-NUC9.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים