חברת IBC תהפוך לספק תשתיות האינטרנט הרביעי בישראל ותציע אינטרנט מבוסס סיבים

סיבים אופטיים (מקור Pixabay)

משרד התקשורת יאפשר לחברת IBC לספק לראשונה שירותי אינטרנט ללקוחות פרטיים וללקוחות עסקיים בינוניים בצורה ישירה, זאת בניגוד למצב כיום, בו החברה מספקת פתרון סיטונאי בלבד, ללא אפשרות לשיווק ישיר ללקוחות רגילים מלבד לקוחות עסקיים גדולים.

חברת IBC מוכרת יותר בזכות מיזם הסיבים האופטיים Unlimited שהושק בשנת 2014 ולא הצליח להתרומם מאז, מה שגרם גם להחלפת השליטה בחברה שנמצאת כיום בבעלות משותפת של חברת סלקום, קרן תשתיות ישראל וחברת חשמל. לאור הקשיים של החברה, משרד התקשורת הישראלי החליט להקל את חלק מהמגבלות על החברה ולאפשר לה להפוך למתחרה בשוק האינטרנט הישראלי, כשהיא תהפוך לספק התשתית הרביעי יחד עם בזק, הוט ופרטנר.

ההקלה החדשה תאפשר ל-IBC לשווק חבילות “באנדל הפוך” הכוללות תשתית וספק אינטרנט מבלי שתצטרך להסתמך על ספקי האינטרנט להגדלת כמות הלקוחות שלה, כאשר ההקלה של משרד התקשורת תוגבל לעד 5 שנים או 400 אלף לקוחות, כשהמטרה העיקרית היא לעזור לחברה להתרומם ולחזק את התחרות בישראל.

אחת מהבעיות הגדולות ביותר בתחום תשתיות האינטרנט הישראליות הוא נושא פריסת הסיבים האופטיים, פריסה שמוגבלת כיום בעיקר לערים הגדולות בארץ ולשכונות ספציפיות בלבד, ורחוק מהפריסה הרחבה של האינטרנט הרגיל. נותר לראות אם השינוי החדש שמשרד התקשורת מתכנן לבצע יעזור ל-IBC ובסופו של דבר גם לנו הצרכנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים