דיווח: גוגל עובדת להחזרת האפשרות להקלטת שיחות באנדרואיד

Android (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Android (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מאז גרסת מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי, גוגל הסירה את התמיכה הרשמית בהקלטת שיחות ממכשירים שלא תמכו בכך על ידי היצרנית לפני כן. עקב העובדה הזו, מיליוני משתמשים מסביב לעולם נאלצו להיפרד לשלום מהפיצ’ר האהוב והשימושי, כשהפתרון היחיד שעומד בפניהם גם ברגעים אלו נותר לבצע Root למכשיריהם ולפתוח את האפשרות מחדש.

מנגד, ביצוע Root למכשיר שברשותכם יביא לביטול האחריות מצד היצרן, כך שאנחנו לא ממליצים לעשות זאת אלא אם כן מדובר בעניין חשוב מאוד. לצד ההתרחשויות הללו, גוגל הוסיפה לאחרונה שורות קוד, אייקון וממשק חדש לאפליקציית החייגן שלה בגרסתה האחרונה, מה שהביא את המפתחים להתחיל לחקור מה מתרחש מאחורי הקלעים.

בקוד אותו הוסיפה גוגל נכתב בבירור כי בממשק החדש יהיה כפתור ייעודי להקלטת שיחה לאחר התחלתה, ובשפת הקוד נכתב כי במידה והמשתמש לא לחץ על הכפתור, המערכת תציג את הכיתוב “Record“, כשלאחר הלחיצה יופיע הכיתוב “Recording“. מעבר לכך, חשוב לציין כי ברקע הדברים שיאומי החלה לשווק את כל מכשיריה שבאירופה עם אפליקציית החייגן המובנה של גוגל בעודה מבטיחה כי היא תציע גם בזו את האפשרות להקלטת שיחות במהלך 2020.

במידה ונקשר בין הדברים, ייתכן כי שורות הקוד החדשות שנמצאו מיועדות מלכתחילה למכשירי שיאומי בלבד, וכי לא נראה אותן מבצעות הופעה במכשירים של חברות אחרות שאינן תומכות בהקלטת שיחות בשלב זה. עם זאת, אנו יודעים כי גוגל עובדת ברקע על החזרת התמיכה בהקלטת שיחות באמצעות שחרור API רשמי איתו המפתחים יוכלו לעבוד במטרה להחזיר את הפיצ’ר המוכר.

לבסוף, איננו יודעים האם גוגל תטמיע את הפיצ’ר המוזכר גם במכשירי אנדרואיד אחרים שאינם תומכים בהקלטת שיחות, או שמא רק במכשיריה של שיאומי, כך שנצטרך להמתין לשלב ההטמעה הרשמית של הפיצ’ר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים