גוגל עובדת על תמיכה של מחשבי Chrome OS בחנות המשחקים Steam

לוגו STEAM של חברת VALVE

חנות המשחקים Steam מבית Valve היא פלטפורמה פופולרית במיוחד עבור מחשבים מבוססי ווינדוס, אך היא זמינה גם על פלטפורמות נוספות, כמו macOS של אפל, ומציעה תמיכה גם בלינוקס. כעת, כך על פי דיווח של Android Police, עובדת גוגל על פיתוח תמיכה ב-Steam עבור מחשבי כרומבוק המבוססים על מערכת ההפעלה Chrome OS של החברה.

על פי הדיווח, אישר ליו קאן (Kan Liu), מנהל מוצר בכיר בגוגל, את עצם עבודת הפיתוח של החברה לשם התאמת Steam ל-Chrome OS, ואף רמז לכך שחברת Valve מעורבת בתהליך, אם כי לא אישר זאת באופן חד משמעי.

אפשר לשחק על כרומבוק?

מחשבים מבוססי Chrome OS עדיין אינם מהפופולריים בשוק, כשהם מגיעים עם מפרטים טכניים חלשים בהשוואה למחשבים מבוססי Windows או macOS במרבית המקרים, ועם מערכת הפעלה המכוונת בעיקר לשימושים מבוססי דפדפן ורשת האינטרנט. אולם לאחרונה, ולאור התחזקות המגמה בפיתוח רכיבי חומרה חזקים יותר המיועדים למחשבים קלים ודקים, החלו לצוץ מחשבי כרומבוק חזקים יותר, ובגוגל כנראה מזהים את המגמה ומנסים לפעול לחיזוק מעמדה של Chrome OS בשוק המחשבים.

עם ההכרזות על מחשבים חזקים המבוססים על Chrome OS, כמו ה-Galaxy Chromebook של סמסונג, המשתלב בפרוייקט אתנה של אינטל וכולל מעבד Core i מהדור העשירי, ישנה הצדקה מסוימת להתחיל ולבחון את מחשבי הכרומבוק גם עבור משחקים.

פיתוחים נוספים בתחום המאיצים הגרפיים, כמו ה-DG1 של אינטל ומעבדי ה-Ryzen 4000 של AMD, אשר משלבים כרטיסי מסך בעלי ביצועים טובים יותר מבעבר כחלק מערכות המעבדים (APU), עשויים לתרום משמעותית לתחום המשחקים על גבי מחשבים מבוססי Chrome OS, אם כי בשלב זה כנראה שלא נוכל עדיין ליהנות מהמשחקים הכבדים יותר על גבי מחשבים מסוג זה.

עצם עבודת הפיתוח של גוגל בהתאמתה של Steam ל-Chrome OS מעידה על כך שבחברה מנסים לקדם תחילה את מערכת ההפעלה, בעוד שהדאגה לדחיפתה של פלטפורמת המשחקים בסטרימינג Stadia לא משמשת במקרה זה כגורם מפריע לפיתוחים אחרים בתחום.

כעת נותר לראות האם ההתפתחויות האחרונות בתחומי המעבדים והשבבים הגרפיים אכן יקדמו את השוק למצב בו גם מחשבים כמו הכרומבוקים יהיו מסוגלים להיקרא “מחשבי גיימינג”, במידה זו או אחרת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים