פרסומות בוואטסאפ? פייסבוק מחשבת מסלול מחדש

WhatsApp Buisness (תמונה: Youtube) WhatsApp Buisness (תמונה: Youtube)

אפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ (WhatsApp), נרכשה על ידי פייסבוק אי שם בשנת 2014, ומאז אנו ממתינים בציפיה כדי לראות כיצד החברה תמנף את המשתמשים הרבים העושים בה שימוש בחינם לשם הגדלת רווחיה. פייסבוק הכריזה בשנת 2018 כי היא מתכננת למכור פרסומות לשילוב בתוך וואטסאפ, מה שהוביל לקונפליקט משמעותי שהוביל להתפטרותו של מנכ”ל ומייסד האפליקציה. אמנם לפי דיווח עדכני, נראה כי החברה בוחנת את האסטרטגיה מחדש.

מאז ההכרזה לפני כשנה וחצי, פייסבוק הקימה צוות שיהיה אחראי על המוניטיזציה של וואטסאפ, אשר יבחן כיצד להציג פרסומות ל-1.5 מיליארד משתמשיה. ההחלטה נחשבה כשנויה במחלוקות, בעיקר כי האפליקציה בעלת גישה לכל כך הרבה מידע אישי ורגיש עלינו. כמובן שאל נא נהיה תמימים, לפייסבוק, כמו ענקיות טכנולוגיה אחרות, מידע רב עלינו באמצעותו היא עושה שימוש על מנת שתוכל לכוון אלינו את הפרסומות המתאימות.

לפי דיווח חדש של הוול סטריט ג’ורנל, פייסבוק נטשה את הרעיון במתכונתו הנוכחית והקוד שהוכנס לאפליקציה נמחק. עכשיו בוחנים בפייסבוק דרכים אחרות למוניטיזציה של וואטסאפ, כאשר הדגש העיקרי הוא על התקשורת של בעלי עסקים עם המשתמשים בפלטפורמה. פייסבוק מציעה כלים לעסקים המאפשרים מענה אוטומטי ללקוחות והצגת קטלוגים. לוואטסאפ יש גם API (ממשק תכנות יישומים), הזמין לשימוש מסחרי עבור שותפותיה.

משתמשי אפליקציה פופולארית אחרת שנרכשה על ידי פייסבוק, אינסטגרם, חוו גם הם תהליך דומה. הפרסומות באפליקציה התגברו משמעותית בשנתיים האחרונות, מה שהוביל גם כן לעזיבתם של מייסדי אינסטגרם – שלא הסכימו עם הגישה האגרסיבית החדשה. למרות זאת, פייסבוק המשיכה בשלה וכך גם צפוי להיות במקרה של וואטסאפ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים