בדקו את המידע שלכם שמשתפים אתרים ואפליקציות עם פייסבוק

במסגרת יום אבטחת המידע (Data Privacy Day) הציג מארק צוקרברג, מנכ”ל פייסבוק, את אפשרויות שמירת הפרטיות החדשות של הרשת החברתית, בהן כלי ה“פעילות מחוץ לפייסבוק” (Off-Facebook activity) שהופך להיות זמין ברחבי העולם ומאפשר לראות את המידע אותו פייסבוק מקבלת מאפליקציות ואתרים אחרים.

כחלק מיום אבטחת המידע והפרטיות של המשתמשים, פייסבוק תשלח למשתמשי הרשת החברתית בשבועות הקרובים אפשרות לעבור על אפשרויות הפרטיות הקיימות באתר ובאפליקציה על מנת לוודא את פרטיות המשתמשים, ותוסיף אפשרות חדשה שתתריע בפניהם במידה ונעשה שימוש בחשבון הפייסבוק שלהם על מנת להיכנס לאתר או שירות מסויים.

גולת הכותרת בהכרזה החדשה היא כלי ה”פעילות מחוץ לפייסבוק” שהופך זמין בעבור כלל משתמשי הרשת החברתית, לאחר שהוכרז במקור עוד בכנס המפתחים F8 ב-2018 כתוצאה מפרשת Cambridge Analytica. הכלי מגיע כפתרון להגברת האבטחה של המשתמשים והיה זמין עד כה באופן חלקי בלבד, כאשר האפשרות החדשה מציגה את המידע אותו פייסבוק מקבלת ממקורות אחרים ברחבי הרשת.

תרשים זרימת המידע מאתרים ואפליקציות לפייסבוק (מקור פייסבוק)

כך תבדקו את הפעילות שלכם מחוץ לפייסבוק

  • באתר פייסבוק – הגדרות > פרטיות > המידע שלך בפייסבוק > פעילות מחוץ לפייסבוק, או לחילופין, ניתן להשתמש בקישור הבא – “פעילות מחוץ לפייסבוק”.
  • באפליקציית פייסבוק – הגדרות ופרטיות > קיצורי דרך של פרטיות > הצג או מחק את הפעילות שלך מחוץ לפייסבוק (נמצא תחת “המידע שלך בפייסבוק”).

הכלי החדש של פייסבוק מעניק מבט פתוח יותר על המידע אותו החברה אוגרת על המשתמשים שלה, אך בו בזמן מאפשר לראות עד כמה פייסבוק מודעת לפעילות הרשת שלנו מבלי שנהיה מודעים לכך. באופן אישי, מצאתי כי לא פחות ‏‏542‏ אפליקציות ואתרים‏ שיתפו את הפעילות שלי עם פייסבוק.

בעוד שפייסבוק מציעה הסבר מורחב על אופן הפעילות וקבלת המידע מאתרים אחרים, להלן התקציר הרשמי של פייסבוק:

מהי פעילות מחוץ לפייסבוק?

פעילות מחוץ לפייסבוק כוללת מידע שעסקים וארגונים משתפים עם הרשת החברתית לגבי האינטראקציות שלך איתם. אינטראקציות הן דברים כמו ביקור באתר שלהם או התחברות לאפליקציה באמצעות פייסבוק. פעילות מחוץ לפייסבוק לא כוללת רשימות לקוחות שמשמשות את העסקים להצגת מודעות רלוונטיות לקבוצה ייחודית של לקוחות.

איך פייסבוק קיבלה את הפעילות שלך?

בעת ביקור באתר או שימוש באפליקציה, עסקים או ארגונים אלו יכולים לשתף מידע לגבי הפעילות שלך עם פייסבוק באמצעות הכלים העסקיים שלנו. פייסבוק משתמשים בפעילות הזו כדי להתאים אישית את החוויה שלך, למשל כדי להציג לך מודעות רלוונטיות. בפייסבוק גם מחייבים עסקים וארגונים להודיע לאנשים לפני השימוש בכלים העסקיים שלהם.

מקורות
Facebook
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות