לוגו Samsung

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

הרווח של סמסונג מטלפונים המשיך להצטמצם ב-2019

סמסונג פירסמה היום (ה', 30.1) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון האחרון של השנה החולפת, בהן היא חושפת פרטים אודות חטיבות המובייל, הטלוויזיות, השבבים ועוד, ונראה כי למרות עליה בהכנסות הרבעון אל מול השנה הקודמת, הרווחיות ממשיכה להישחק.

הכנסות החברה בשנת 2019 כולה הסתכמו ב-230.4 טריליון וון קוריאני (כ-193.73 מיליארד דולר), נתון המשקף ירידה של כ-5% משנה לשנה, ורווח תפעולי של 27.77 טריליון וון (כ-23.35 מיליארד דולר), המשקף צניחה של כ-53% ברווחיות אל מול נתוני 2018. נתוני הרבעון הרביעי הסתכמו בהכנסות של 59.88 טריליון וון (כ-50.36 מיליארד דולר) ורווח תפעולי של 7.16 טריליון וון (כ-6 מיליארד דולר), המשקף ירידה של כ-59% משנה לשנה.

את עיקר השחיקה ברווחיות ניתן לייחס לחטיבות שבבי הזיכרון ושבבי העיבוד של החברה, כאשר חטיבת הזכרונות הציגה ירידה של כ-69% מרווח התפעולי משנה לשנה וסיכמה את 2019 עם רווח של 14.02 טריליון וון (כ-11.79 מיליארד דולר), מול 44.57 טריליון (כ-37.48 מיליארד דולר) ב-2018. חטיבת שבבי העיבוד רשמה רווח תפעולי של 15.58 טריליון וון (כ-13.1 מיליארד דולר) במהלך 2019, נתון המשקף ירידה בת כ-67% בהשוואה לנתוני 2018, בהם נרשם רווח תפעולי בגובה 46.52 טריליון (כ-39.1 מיליארד דולר).

ראשונה במובייל, אבל יורדת בהדרגה

סמסונג היא יצרנית הטלפונים הגדולה בעולם (בפן הכמותי) מזה שנים רבות, ובין החברות הבודדות בתחום שמציגה רווחיות עבור חטיבת המובייל שלה, ולא מדובר ברווח מועט. את הרבעון הרביעי של 2019 חתמה חטיבת המובייל של החברה עם הכנסות של 24.95 מיליארד דולר, צמיחה של כ-7% משנה לשנה, כשהיא רושמת רווח תפעולי של 2.52 טריליון וואן קוריאני (כ-2.12 מיליארד דולר), המשקף צמיחה של כ-67% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל ב-2018.

אולם אף ההכנסות הצומחות והרווחים מהמובייל, סמסונג מציגה שחיקה בתחום הרווחיות. על פי הדברים המוצגים בדוח, עליה בהוצאות פרסום ושיווק עם השקות מכשירי הדגל פוגעות ברווחיות החברה הן בעת ההשקות עצמן, והן בשלב מאוחר יותר, כשמכירות מכשירי הדגל שלה מתחילות להיחלש.

התמונה הזו אולי מעט לא ברורה מתוך הרבעון הרביעי המצויין שהציגה החברה, אולם כשמסתכלים על שנת 2019 כולה, ובוחנים היכן עמדה חטיבת המובייל של סמסונג גם שנתיים קודם לכן, ב-2017, זה מתחיל להתבהר.

את 2019 סיימה חטיבת המובייל של סמסונג עם הכנסות של 107.27 טריליון וון (כ-90.17 מיליארד דולר), עליה של כ-7% לעומת תוצאות 2018 (כ-84.63 מיליארד דולר) ועליה של כאחוז אל מול תוצאותיה ב-2017 (כ-89.67 מיליארד דולר). אולם שורת הרווח נראית שונה לחלוטין מזו של ההכנסות, עם רווח תפעולי של 9.27 טריליון וון (כ-7.79 מיליארד דולר) ב-2019, רווח של 10.17 טריליון וון (כ-8.55 מיליארד דולר) ב-2018 המשקף ירידה של כ-9% ב-2019, ורווח של 11.83 טריליון וון (כ-9.94 מיליארד דולר) ב-2017.

בסמסונג מתכוננים כעת לכמה השקות גדולות של מוצרים חדשים במהלך הרבעון הראשון של 2020, בהן ההשקה של סדרת הדגל Galaxy S20 וההשקה של מכשיר הצדפה בעל המסך המתקפל Galaxy Z Flip. בחברה מצפים כי השקות אלו, לצד הגדלת הדגש על מכשירי 5G, להם רווחיות גבוהה יותר, יעזרו להגדלת רווחיות החברה.

מקורות
Samsung Electronics
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות