חברת TrendForce מפרסמת תחזית פגיעה בשוק ההייטק כתוצאה מוירוס הקורונה

מסכת התגוננות צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת המחקר TrendForce פרסמה דו”ח המשקף את השפעות וירוס הקורונה, או בשמו הרשמי COVID-19, על שוק ההייטק העולמי, והפגיעה במשלוחים ובייצור המוצרים השונים לאור הסגר הקיים בסין, שגורר ירידה של מיליוני יחידות לעומת התחזית הקודמת. במקביל, מפרסמת אפל עדכון כלפי מטה בכל הנוגע לתחזיותיה להכנסות ברבעון הראשון של 2020, זאת בשל סגירת חנויותיה בסין וצמצום התפוקה במפעלים המייצרים את מוצריה במדינה בעקבות וירוס הקורונה.

בעוד וירוס הקורונה ממשיך להשפיע על העולם ועל אירועים, דוגמת ביטול תערוכת Mobile World Congress 2020, ומסכן אירועים גדולים אף יותר, כמו אולימפיאדת טוקיו, שעדיין צפויה להתקיים ביולי הקרוב, הווירוס משפיע במיוחד על יכולות הייצור של סין, האחראית בתורה על אחוז ניכר מייצור הטכנולוגיה העולמית, החל ממוצרים שלמים ועד חלקים ליצרנים אחרים.

לפי התחזית החדשה, צפי המשלוחים ברבעון הראשון של 2020 יורד בהחל מ-4.5% ועד 16%, כאשר התחומים המושפעים ביותר הם שוק השעונים החכמים, מכשירי הסלולר, מחשבים ניידים, קונסולות ורמקולים חכמים, החזויים לרדת ביותר מ-10%. בעוד מפעלי הייצור השונים נמצאים מחוץ לעיר ווהאן בה אותר הנגיף לראשונה, ומחוז חוביי כולו, בו אחוזי ההדבקה גבוהים, השילוב בין ההסגר בסין וראש השנה הסיני, בו מיליוני אזרחים סיניים נעו ברחבי סין, גרם לכך כי אין כוח אדם זמין למפעלים על מנת לחזור לפעילות מלאה גם במידה והם אינם נמצאים באזור בו אותר וירוס הקורונה.

תחזית השפעת הקורונה על שוק ההייטק (מקור TrendForce)

נותר לחכות ולראות כיצד ישפיע וירוס הקורונה בהמשך השנה על השוק העולמי והאירועים השונים, כאשר הדאגה העיקרית כרגע היא מציאת תרופה לוירוס החדש ולשמירה על בריאות האנשים ברחבי העולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים