לקראת ביטול? מיקרוסופט ו-Epic מבטלות את ההשתתפות ב-GDC 2020

כנס GDC 2020 של מפתחי המשחקים שאמור להתקיים בחודש הבא סופג מהלומה נוספת. מיקרוסופט ו-Epic Games הודיעו כעת על ביטול השתתפותן בכנס. בכך מצטרפות שתי החברות לשורה של ביטולים. סוני (PlayStation), פייסבוק, EA ו-Kojima Productions כבר הודיעו כי לא יגיעו לכנס לפני כמה ימים. לאור הביטולים הרבים, גם אלו שתכננו לבקר בכנס מעלים את השאלה – האם עדיין יש סיבה להגיע?

“לאור בחינה מדוקדקת של הנחיות ארגוני הבריאות העולמיים, ומתוך יתר זהירות, ביצענו את ההחלטה הקשה למשוך את השתתפותינו מ-GDC 2020 בסן פרנסיסקו”, נכתב בפוסט של מיקרוסופט באתר המפתחים הרשמי של החברה. מיקרוסופט הסבירה כי בריאות השחקנים, המפתחים ושותפותיה לעסקים הן בעדיפות עליונה, וכי החברה תערוך אירוע שיהיה דיגיטלי בלבד בתאריכים 16-18 במרץ, באתר Gamestack.

הביטול של Epic צורם במיוחד, היות ומלבד המשחק המצליח של החברה – Fortnite, אפיק למעשה אחראית על מנוע Unreal, המספק טכנולוגיה לחלק גדול מהתעשיה. המנוע הפופולארי עומד מאחורי משחקים רבים, ואפילו נעשה בו שימוש נרחב בהפקות טלוויזיה כמו “המנדלוריאן” של דיסני. אם החברה תכננה לחשוף פרטים מעניינים אודות הפיתוחים האחרונים שלה, היא כבר לא תעשה את זה בכנס מפתחי המשחקים השנה. גם היעדרותה של מיקרוסופט, שעומדת מאחורי פיתוח ה-Xbox, תורגש באופן ניכר.

הביטולים מגיעים על רקע חשש לבריאות הציבור מפני נגיף הקורונה. בפרט, התקהלויות, כנסים ואירועים גדולים עומדים בסימן סכנה מוגברת להפצת הנגיף המדבק. גם בארץ משרד הבריאות הכריז כי “יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל”. פייסבוק הלכה צעד נוסף ולצד ביטול השתתפותה ב-GDC ביטלה גם את כנס המפתחים שלה, F8, שאמור היה להתקיים במאי בסן חוזה.

לפני כמה ימים, אחרי גל הביטולים הראשון, מארגני הכנס ניסו להרגיע את הציבור ולהבטיח כי אמצעים מיוחדים ננקטו כדי לשמור על בריאות המבקרים. כעת, משנרשמו ביטולים נוספים משמעותיים, הכדאיות בכנס הולכת ופוחתת. מארגני GDC עדיין לא הגיבו לביטולים האחרונים של מיקרוסופט ו-Epic.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים