ה-Google Assistant מסוגל להקריא אתרי אינטרנט ב-42 שפות, אבל לא בעברית

פיצ’ר Read It (מקור גוגל)

חברת גוגל (Google) הכריזה על השקת התוספת החדשה ביותר לגוגל אסיסטנט (Google Assistant), פיצ’ר ההקראה האוטומטית Read It, שיאפשר לעוזרת הקולית להקריא ולתרגם עמודי אינטרנט ב-42 שפות שונות, כאשר לצערנו גם הפעם השפה העברית נשארת מחוץ לתמונה.

פיצ’ר ה-Read It בגרסתו הנוכחית הוצג בקצרה במהלך תערוכת CES 2020, וניתן היה למצוא את הפיצ’ר החדש גם בגרסה מוקדמת יותר כחלק מאפליקציית ה-Google Go. את יכולת ההקראה ניתן להפעיל באמצעות אחד משני משפטי שימוש לעוזרת הקולית – “Hey Google, read it” או “Hey Google, read this page”. במידה והשפה שונה מהשפה המוגדרת במכשיר, יתבצע גם תרגום של הטקסט.

עם הפעלת ההקראה הקולית המשתמש יכול לשלוט במהירות ההקראה עם היכולת “לקפוץ” 30 שניות קדימה או 10 שניות אחורה בהקראה, כאשר בהגדרות הנוספות של ההקראה נוכל לבחור גם באחד מ-4 קולות שונים שיקריאו לנו את הטקסט. חיסרון קל שמופיע בהקראה ותרגום מהשפה העברית, בניגוד להקראה רגילה בשפה נתמכת דוגמת אנגלית, הוא שהתצוגה נותרת קבועה ולא מלווה את הטקסט אותו העוזרת קוראת.

בעוד רבים מאיתנו יתייחסו ליכולת החדשה כגימיק נחמד ושימושי באופן מזדמן, בעבור משתמשים רבים מדובר על שינוי מהותי ביכולת שלהם להשתמש באינטרנט. משתמשים בעלי בעיות ראיה יכולים לנצל את הפיצ’ר החדש על מנת לשמוע את עמודי האינטרנט השונים במקום לקרוא אותם, גם אם העמודים לא הותאמו לקוראי מסך, כאשר בנוסף משתמשים יוכלו להקשיב לדפי האינטרנט בזמן פעילויות אחרות דוגמת ריצה.

חברת גוגל ממשיכה לשדרג באופן קבוע את היכולות השונות של הגוגל אסיסטנט, ולנו, בתור הקהל הישראלי דובר העברית, נותר רק לקוות כי מתישהו היכולות הללו יכללו גם תמיכה מובנית בעברית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים