יוטיוב תגביל את רזולוציית שידור הסרטונים בכל העולם למשך חודש

YouTube Logo תמונה: Google

צעדי הבידוד הביתי המתקיימים ברחבי העולם בימים אלו במטרה לנסות ולהכיל את המשך הפצתו של נגיף הקורונה, הובילו לעומסים גדולים על רשת האינטרנט בעקבות שימוש הולך וגובר בערוצי סטרימינג. כדי לנסות ולפתור את בעיית העומסים, החלו השחקניות הגדולות בתחום, בהן פייסבוק, נטפליקס, גוגל ואחרות, להכניס לתוקף שורה של מגבלות על קצבי שידור ורזולוציות תצוגה.

המגבלות החלו לצוץ באיחוד האירופי, על פי בקשה ספציפית של האיחוד שהופנתה לאותן חברות, אך כעת נראה כי מגבלות אלו יוצאות מתחום מדינות אירופה ומתחילות להגיע גם למדינות נוספות בעולם. רק בימים האחרונים הודיעה נטפליקס על החלת מגבלה על קצב הסיביות בשידור למנוייה בישראל, וכעת נוספת לכך גם יוטיוב של גוגל, שמתכננת להגביל את רזולוציית השידור המופעלת כברירת מחדל עבור כלל המשתמשים שלה בעולם, כך עולה מתוך דיווח של בלומברג.

עדיין אפשר לראות סרטוני יוטיוב ב-HD

על פי הדיווח של בלומברג, החל מהרגע בו תחל גוגל להגביל את רזולוציית השידור, תהיה ברירת המחדל בהפעלה של כל סרטון יוטיוב ברזולוציה סטנדרטית של 480p, אך כל מי שירצה לצפות בסרטון ברזולוציה גבוהה יותר יוכל לעשות זאת על ידי בחירה בהגדרה המתאימה דרך בורר רזולוציות התצוגה הקיים ביוטיוב ועבור כל סרטון בנפרד.

בבלומרג מספקים גם התייחסות רשמית של גוגל לנושא, ולפיה (בתרגום חופשי לעברית):

אנו [בגוגל] מתכוונים לעבוד באופן צמוד יחד עם ממשלות וספקי תקשורת סביב העולם כדי לעשות את חלקנו בהפחתת העומס על המערכת במצב חסר התקדים הזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים