דפדפן ה-Microsoft Edge תופס את המקום השני בנתח השוק

דפדפן Microsoft Edge דפדפן Microsoft Edge

החלטת מיקרוסופט (Microsoft) מוקדם יותר השנה להשיק את דפדפן ה-Microsoft Edge ולזנוח את מנועי האינטרנט של החברה לטובת מנוע הכרומיום (chromium) של גוגל, הופכת למשתלמת כאשר היא מצליחה להשיג נתח של 7.59% משוק דפדפני האינטרנט ולתפוס את המקום השני בתחום מידי מוזילה ודפדפן הפיירפוקס, בעוד שהתחום ממשיך להישלט על ידי דפדפן הכרום של גוגל.

למרות שדפדפני האינטרנט של מיקרוסופט הם חלק מובנה ובסיסי בכלל מערכות הווינדוס של החברה לדורותיהן, החברה מעולם לא הצליחה לשחזר את ה”הצלחה” של דפדפן האינטרנט אקספלורר (internet explorer), שהיה השליט הבלתי מעורר של התחום עד כניסתו של דפדפן כרום לשוק, כאשר הניסיון הקודם שלה כלל את דפדפן ה-Edge המקורי שלא הצליח יותר מדי.

עם פרסום הנתונים החדשים על ידי אתר Netmarketshare, אנו למדים שההימור החדש של מיקרוסופט השתלם לה, כאשר החברה לוקחת את המקום השני עם נתח שוק של 7.59%, ומשאירה את דפדפן הפיירפוקס של מוזילה במקום השלישי עם 7.19%. עם זאת, השליטה המוחלטת בתחום עדיין נשמרת אצל דפדפן הכרום של גוגל, ששולט ב-68.5% מהשוק כולו.

השוואת שוק דפדני האינטרנט מרץ 2020 עם ובלי דפדפן הכרום (מקור netmarketshare)

בעוד שהשינוי החדש איננו נראה גדול או מרשים במיוחד לאור הפער העצום בין המקום הראשון והשני, התחרות בשוק הדפדפנים מתמקדת למעשה רק במקום השני כיום. העובדה כי מיקרוסופט הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה באופן מהיר מאוד יחסית לזמן בו דפדפן ה-Edge החדש קיים, מצביעה על הצלחה גדולה במיוחד לחברה, כאשר אפשר לצפות כי היא תצליח להגדיל את נתח השוק עוד יותר בתקופה הקרובה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים