פרטים חדשים על פרויקט Kalamata של אפל חושפים את המעבד שיחליף את אינטל

לוגו אפל, כניסה לחנות בברצלונה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת אפל (Apple) צפויה להציג מחשב מק ראשון שיגיע עם מעבד ARM בייצור עצמי של אפל במהלך 2021, כך עולה מדיווח של אתר החדשות בלומברג, שמציג מידע נוסף על פרויקט Kalamata ועל המעבד הראשון של אפל שצפוי להגיע עם לפחות 12 ליבות בתהליך ייצור 5nm.

המידע החדש מצטרף לידיעות הקודמות על פרויקט Kalamata של אפל, שנועד ליצור חלופה למעבדי אינטל המבוססת על ARM, פרויקט שנדחה מהלו”ז המקורי המתוכנן מ-2020 ל-2021. המעבד החדש של אפל צפוי להתבסס על שבבי ה-A14 העתידיים של החברה ויאחד את הפיתוח בין המכשירים השונים של אפל, כאשר הם יגיעו בתהליך ייצור 5nm של TSMC הטיוואנית.

מחשב המק הראשון שיתבסס על מעבד ARM החדש של אפל צפוי להגיע עם 8 ליבות בעלות ביצועים גבוהים תחת שם הקוד Firestorm, יחד עם לפחות 4 ליבות חסכוניות תחת שם הקוד Icestorm. דגמים מאוחרים יותר של מעבדי אפל צפויים להגיע עם יותר מ-12 ליבות, כאשר נכון לרגע זה מדובר על לכל הפחות הכפלה בכמות הליבות לעומת מעבדי אינטל המשולבים במחשבי החברה היום.

פרויקט Kalamata של אפל מציג לא מעט מאפיינים דומים לפיתוח של מיקרוסופט וקוואלקום ליצירת מחשבים ניידים מבוססי מעבדי ARM, פרויקט שנמצא בפיתוח כבר מספר שנים, אך למרות שהוא מציג התקדמות במהלך הזמן, הוא עדיין לא הצליח להציג חלופה מסחרית מוצלחת למעבדי ה-x86 הרגילים של AMD או אינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים