חברת NVidia מציגה את ארכיטקטורת ה-Ampere העוצמתית ב-GTC 2020

nVidia A100 (מקור nVidia)

בעוד כנס ה-GTC 2020 של חברת nVidia בוטל השנה לאור מגפת הקורונה (COVID-19), החברה קיימה את הכנס במתכונת מקוונת והציגה את טכנולוגיית הדור הבא בתחום הגרפי עם ארכיטקטורת ה-Ampere החדשה והעוצמתית של החברה, יחד עם מגוון טכנולוגיות ומוצרים נוספים.

במרכז האירוע אנו מקבלים את הדור הבא בארכיטקטורת כרטיסי המסך של nVidia, ה-Ampere החדשה בייצור 7nm, שתחליף את ה-Volta בייצור 12nm, ותספק שיפור ביצועים של עד פי 20 מהדור הקודם. בשלב הראשון היא תגיע כחלק מכרטיס ה-A100 החדש של nVidia שטוען לתואר מעבד ה-7nm הגדול בעולם עם 54 מיליארד טרנזיסטורים.

ה-A100 החדש יגיע עם 6912 ליבות CUDA FP32 בנוסף ל-3456 ליבות CUDA FP64 ו-432 ליבות Tensor מהדור השלישי של nVidia, כשאליהן מצורפים 40GB של זיכרון HBM2 מהיר בעל רוחב פס של 1.6TB/s, המספקים יחדיו לכרטיס יכולת חישוב אדירה של 19.5TFLOPS ב-FP32. ה-A100 יצוייד בנוסף ב-432 ליבות ה-Tesnor מהדור השלישי של nVidia שנועדו במיוחד בעבור תהליכי למידה עמוקה.

nVidia A100 (מקור nVidia)

בדומה לדורות הקודמים, יחד עם ה-A100 מגיע עם שרת ה-DGX החדש של החברה, ה-DGX A100, שיכיל 8 כרטיסי Ampere A100 ויספק ביצועים של 5petaFLOPs, כשהוא מתבסס לראשונה על מעבדי AMD, במקום אינטל, עם צמד מעבדי EPYC 7742 המגיעים עם 64 ליבות ו-128 נימים.

בצד הזיכרון והאחסון ה-DGX החדש יגיע עם 320GB של זיכרון גרפי, 1TB של זיכרון DDR4 ואחסון SSD NVMe בנפח 15TB מסוג PCIe 4.0. כל המערכת מחוברת דרך שישה NVSwitch להעברת נתונים של 4.8TB/s בין כרטיסי ה-A100 ו-8 כרטיסי רשת של Mellanox, שנרכשה בשנה שעברה על ידי Nvidia בעסקת ענק, לחיבור 200Gb/s HDR.

בעבור תחום הבינה המלאכותית חברת nVidia הציגה את טכנולוגיית ה-Jarvis, מערכת בינה מלאכותית חכמה המנצלת את האצת החומרה אותה מספקת הטכנולוגיה הגרפית של החברה, על מנת לאפשר זיהוי דיבור אוטומטי ASR (ר”ת Automatic speech recognition), הבנת דיבור טבעי NLU (ר”ת Natural language understanding) שירות מימוש (fulfillment) יעודי ומנוע טקטס לדיבור TTS (ר”ת Text-to-speech).

ג’נסן הואנג, מייסד ומנכ”ל nVidia מסר:

בינה מלאכותית שיחתית היא מרכיב חיוני בעתידם של ענפים רבים, במקביל ליכולתם של יישומים להבין ולתקשר תוך אבחנה בהקשר ובדקויות של משמעות. ה-NVIDIA Jarvis יכול לסייע לתעשיות הבריאות, פיננסים, חינוך וקמעונאות להתמודד טוב יותר עם עומסים בשירות הלקוחות בצורה מהירה ומדויקת.

מוצר נוסף אותו nVidia הציגה במהלך האירוע הוא כרטיס הרשת החכם (SmartNIC) מדגם ConnectX-6 Lx, הדור ה-11 של כרטיסי ה-ConnectX והמוצר הראשון שמגיע מחברת מלאנוקס (Mellanox) הישראלית תחת הבעלות החדשה. הכרטיס החדש מספק צמד חיבורי 25GbE או חיבור 50GbE בודד עם אפשרויות אבטחה מתקדמות, על מנת לענות על הצורך הגדל בהעברת נתונים מהירה בתחום השרתים.

עמית קריג, סגן נשיא בכיר לתכנה ומוצרי Mellanox NIC בחטיבת הקישוריות של nVidia מסר:

מרכזי נתונים מודרניים, בענן ובארגון, מסתמכים על רישות מואץ כדי להתמודד עם דרישות סקלביליות ומחשוב, ה-ConnectX-6 Lx SmartNIC מספק קישוריות מואצת ומאובטחת, וחסכון בעלויות, למרכזי נתונים המתאפיינים ב-Disaggregation ו-Compatibility.

כרטיס רשת ConnectX-6 Lx (מקור Mellanox)

בעוד שמדובר בעיקר בפתרונות לשוק העסקי, הבשורה העיקרית בהכרזה החדשה היא ארכיטקטורת ה-Ampere הגרפית בכרטיס ה-A100. בעוד הכרטיס עצמו מיועד לתחום השרתים, הטכנולוגיה צפויה להגיע בסופו של דבר גם לסדרת כרטיסי ה-GeForce RTX 3000 של החברה, אשר לפחות לפי המספרים המרשימים של ה-A100, יוכלו לספק שדרוג משמעותי בביצועים הגרפיים בעבור המשתמש הביתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים