הוכרז: AMD Radeon Pro VII – כרטיס גרפי חדש לתחום העסקי

כרטיס Radeon Pro VII (מקור AMD)

חברת AMD  הכריזה על כרטיס ה-Radeon Pro VII, כרטיס המסך העסקי החדש של החברה מסדרת ה-Radeon Pro המיועד לשרתים ותחנות עבודה ומבוסס על ליבת ה-Vega בייצור 7nm מתקדם של החברה, המספק ביצועים של עד 13.1TFLOPS ומגיע בתמחור נמוך ואגרסיבי במיוחד של 1,899 דולר.

ה-Radeon Pro VII היא גרסה מותאמת של כרטיס ה-Radeon VII של AMD שהוצגה במהלך 2019 ויועדה לשוק הביתי, כאשר גרסת ה-Pro החדשה של AMD מיועדת לתחום סימולציות הנדסה CAE (ר”ת computer-aided engineering) וחישובי HPC (ר”ת high-performance computing) בשרתים ותחנות עבודה בשוק העסקי.

בדומה לגרסת ה-VII הרגילה, גרסת ה-Pro VII תגיע עם ליבת Navi 20 בייצור 7nm, עם 60 יחידות עיבוד (CU) המגיעות יחד עם זיכרון 16GB מסוג HBM2 מהיר במיוחד, תיקון שגיאות ECC ורוחב פס גבוה של 1TB/s. הכרטיס מסוגל להגיע לביצועים גבוהים של 6.5TFLOPS בחישובי FP64 ו-13.1TFLOPS בחישובי FP32.

פירוט כרטיס Radeon Pro VII (מקור AMD)

כרטיס ה-Pro VII יגיע עם שישה חיבורי Mini DP 1.4, ויתחבר באמצעות חיבור PCIe 4.0 עדכני עם רוחב פס כפול לעומת PCIe 3.0. בנוסף, הכרטיס יגיע עם חיבור Infinity Fabric Link של AMD המאפשר לחבר צמד כרטיסים עם מתאם ברוחב 2 או 3 חריצי PCIe ומאפשר לכרטיסים להעביר ביניהם מידע במהירות של 168GB/s או פי 5.25 מ-PCIe 3.0 רגיל.

יחד עם הכרטיס עצמו, AMD הכריזה גם על תוכנת רינדור הוידאו היעודית שלה, ה-Radeon ProRender 2.0, המאפשרת לראשונה לרנדר וידאו על המעבד הראשי והגרפי בו זמנית ועל ידי כך לקצר את זמן רנדור הוידאו בהשוואה לפתרונות אחרים המאפשרים בחירה בין המעבד הראשי למעבד הגרפי, אך לא לבצע רנדור בשניהם.

כרטיס ה-Radeon Pro VII החדש צפוי להיות זמין למכירה מאמצע חודש יוני הקרוב במחיר של 1,899 דולר, כאשר גשר ה-Infinity Fabric Link המחבר בין הכרטיסים יעלה 199 דולר.

בעוד לא מדובר על מחיר זול במיוחד בעבור משתמשי השוק הביתי, זהו כרטיס זול במיוחד עבור השוק העסקי יחסית לפתרונות ה-Quadro RTX של המתחרה nVidia, שמעניק לכרטיס ה-Pro VII החדש לא מעט יתרונות בעבור משתמשים עסקיים המעוניינים בביצועים גבוהים במחיר משתלם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים