בזכות הקורונה: שיאי הכנסות לתעשיית המשחקים ברבעון הראשון של 2020

הרבעון הראשון של שנת 2020 התאפיין במשבר הקורונה שפקד את העולם, והשפיע באופן ניכר על הכלכלה במדינות רבות. עם זאת, ולמרות שמגזרים רבים בכלכלה חוו קשיים, דווקא תעשיית המשחקים נהנתה מצמיחה והכנסות חסרות תקדים. במהלך הרבעון, צרכנים בארצות הברית הוציאו כ-10.9 מיליארד דולרים על גיימינג, עליה של 9% משנה שעברה, ושיא חדש עבור רבעון זה.

הנתונים התפרסמו בדו"ח של ה-NPD Group. לפי הדו"ח, עיקר ההכנסות הגיע ממכירת תוכן (כלומר משחקים), שגרפו 9.58 מיליארד דולרים – עליה של 11% משנה שעברה. עליה נרשמה בהכנסות מתכנים דיגיטליים למחשב ולקונסולות, כמו גם מתכני מובייל ומנויים לשירותים שונים, רכישות חומרה ואביזרים.

המשחקים שהובילו את ההכנסות בתקופה זו הם:

  • Animal Crossing: New Horizons
  • Call of Duty: Modern Warfare
  • DOOM Eternal
  • Dragon Ball Z: Kakarot
  • Fortnite
  • Grand Theft Auto V
  • Minecraft
  • MLB The Show 20
  • NBA 2K20

נתון מעניין נוסף מראה כי קונסולות ה-PlayStation 4 וה-Xbox One נמצאות בבלימה. הדבר הגיוני לאור השקת הדור הבא שנמצא מעבר לפינה, ואמור להגיע עד סוף השנה. לעומתן, דווקא ה-Switch של נינטנדו ממשיכה לצמוח ולגדול. בסך הכל, מכירות הקונסולות הכניסו 773 מיליון דולרים במהלך הרבעון, עליה של 2% משנה שעברה. אביזרי גיימינג עלו באחוז אחד משנה שעברה, עם הכנסות של 503 מיליון דולרים.

על פי הדיווח של סוני כחלק מתוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, מכרה החברה 1.5 מיליון יחידות מקונסולות ה-PS4 במהלך הרבעון הראשון, ירידה של כ-42% משנה לשנה, כאשר כתוצאה מכך ראו ההכנסות של חטיבת המשחקים בחברה ירידה של כ-14% משנה לשנה. אצל מיקרוסופט היה המצב מעט טוב יותר, עם ירידה של כ-7% בהכנסות חטיבת המשחקים משנה לשנה, אך החברה לא מדווחת על המכירות הכמותיות של הקונסולה.

שלא במפתיע, אנליסטים בחברה מייחסים את הצמיחה למשבר הקורונה, שבמהלכו צרכנים רבים נאלצים להישאר בבית יותר מהרגיל. הדבר מוביל לצריכה מוגברת של תכנים, ובמקרה של משחקים גם לאמצעי לבילוי זמן עם חברים ומשפחה, אותם לא ניתן תמיד לפגוש פנים אל פנים.

"משחקי וידאו הביאו נחמה ועזרו לחבר בין מליונים במהלך התקופה המאתגרת הזו" אמר אנליסט בחברה בשם מאט פיסקטלה (Mat Piscatella). "בעוד שאנשים נשארו בבית יותר זמן, הם השתמשו במשחקים לא רק כהסחת דעת ובריחה מהמציאות, אלא גם כאמצעי לשמור על קשר עם משפחה וחברים. בין אם זה בקונסולות, במובייל, במחשב האישי או במציאות מדומה, תעשיית המשחקים חוותה צמיחה במכירות ובזמן המשחק במהלך הרבעון הראשון."

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות