להתראות 7nm שלום 5nm – סמסונג ו-TSMC מתחילות מעבר לייצור המוני ב-5nm

פס ייצור ה-EUV החדש V1 ב-Hwaseong קוריאה (מקור סמסונג)

טכנולוגיית הייצור העולמית עושה צעד נוסף קדימה כאשר TSMC וסמסונג ממשיכות את המעבר לטכנולוגיית הייצור ב-5nm, עם מידע ראשוני על המוצרים שישתמשו בייצור החדש, בהם סדרת מעבדי ה-Ryzen 4000 של AMD שצפויה להגיע בייצור +5nm של TSMC. בנוסף, סמסונג צפויה לשחרר את מערכת השבבים Exynos 992 שתפעיל את סדרת מכשירי ה-Galaxy Note 20 בייצור 5nm.

הבשורה המעניינת ביותר למשתמשים מגיעה בדמות מעבדי ה-Ryzen 4000, המוכרים גם בשם הקוד Vermeer, שיגיעו עם ליבות ה-Zen 3 של AMD. בעוד שבמקור המעבדים תוכננו להגיע בייצור +7nm, המידע החדש מצביע על כך כי TSMC ו-AMD העבירו את הייצור ישירות לטכנולוגיית +5nm המשודרגת של TSMC.

מדובר על צעד חסר תקדים בתחום המחשוב, בו AMD משדרגת את טכנולוגיית ייצור המעבדים שלה מדור לדור, החל ממעבדי ה-Ryzen 1000 המקוריים בייצור 14nm ל-Ryzen 2000 בייצור 12nm ועד לדור ה-Ryzen 3000 הנוכחי בייצור 7nm. כל זאת בזמן שאינטל המתחרה ממשיכה בייצור ה-14nm בגרסאות ה-“+” המשודרגות שלה, כאשר המעבר לייצור 10nm עדיין איננו מגיע לקו המעבדים השולחניים של החברה.

מפעל ייצור השבבים FAB2 של TSMC בטיוואן (מקור TSMC)

מצד סמסונג השינוי צפוי להגיע עם מערכת השבבים Exynos 992, זו עדיין לא הוכרזה באופן רשמי, אך צפויה להגיע כחלק מההכרזה על סדרת מכשירי ה-Galaxy Note 20 של החברה מאוחר יותר השנה. עם מערכת השבבים החדשה צפויה סמסונג להשתמש במעבד ה-Cortex-A78 וליבת ה-Cortex-G78 של ARM, מה שצפוי להביא שיפור ביצועים של 20% בעיבוד ו-25% בביצועים הגרפיים לעומת ה-Exynos 990 הנוכחית, אשר זמינה בדגמי ה-Galaxy S20.

מאחר ו-TSMC וסמסונג הם שני בתי היציקה היחידים בעולם בעלי יכולת הייצור ב-5nm נכון לרגע זה, המעבר של שתי החברות לייצור המוני בשיטת הייצור החדשה מהווה צעד גדול משמעותי בטכנולוגיה שתשפיע לא רק על תחום הסלולר, אלא גם על תחום המחשוב, כפי שנוכל לראות עם מעבדי ה-Ryzen 4000 שצפויים להגיע בתחילת 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים