מיקרוסופט חוסמת את התקנת עדכון מאי 2020 של Windows 10 בגלל תקלות

לוגו ווינדוס 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת מיקרוסופט (Microsoft) עוצרת באופן חלקי את הפצת עדכון “מאי 2020” של מערכת ההפעלה Windows 10 שהוכרזה לפני כשבוע, זאת לאחר שחלק מהמשתמשים חוו תקלות לאחר התקנת העדכון. במידה והמערכת מזהה כי המחשב עלול לסבול מבעיות כתוצאה מהעדכון היא תמנע באופן אוטומטי מלהתקין אותו כלל.

על מקרים כאלו נאמר “עוד חוזר הניגון”, ובעוד שמיקרוסופט ניסתה להקטין את הסיכון לבעיות עם עדכון מאי 2020 עם שחרור מוקדם לנסייני החברה, בדומה ללא מעט עדכוני תוכנה אותן החברה שחררה בעבר, גם עדכון מאי 2020 מצליח לסבך אותה וליצור תקלות אצל חלק מהמשתשים שעדכנו את המערכת באופן ידני לאחר שלא קיבלו את העדכון באופן אוטומטי.

נכון לעכשיו מיקרוסופט זיהתה 10 בעיות במחשבים שיכולות ליצור תקלות בשילוב עם עדכון מאי 2020, כאשר במקרים אלו המערכת תימנע מראש מההתקנה על מנת שלא לגרום לבעיות. עם זאת, אחת מהדרכים להתקין את העדכון היא באמצעות “מסייע העדכון ל-Windows 10” הרשמי של מיקרוסופט, שעוקף למעשה את מנגנון העדכון הרגיל שבודק האם התקנת העדכון תיצור בעיות למשתמש.

מסייע העדכון ל-Windows 10 – לא להשתמש

במידה והמחשב מציע לכם להתקין את עדכון מאי 2020 במערכת העדכונים, אפשר להתקין את העדכון ללא חשש. עם זאת אין להשתמש במסייע העדכון ל-Windows 10 על מנת לבצע את העדכון באופן ידני.

על אף שהפעם מיקרוסופט הצליחה להימנע מכמות תקלות גדולה על ידי מניעת העדכון ממשתמשים עבורם העדכון עשוי לגרום לבעיות, הבעיה הגדולה היא עצם קיום הבעיה לאחר כמות הבדיקות הגדולה אותן החברה ביצעה, והעובדה כי מדובר ב”תקלה חוזרת” שצצה מדי כמה עדכונים אצל מיקרוסופט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים