הדלפה חדשה מציגה את ביצועי מעבד ה-Lakefield של אינטל

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בעוד שאינטל חשפה את מעבדי ה-Lakefield ההיברידיים החדשים שלה בתחילת החודש, אנו עדיין מחכים לראות את הביקורות הראשונות על הניידים שישתמשו בדור המעבדים החדש. עד שנוכל לקבל ביקורות מלאות וטובות יותר אנו יכולים להסתפק במבט זריז על ביצועי מעבד ה-Core i5 החדש בנייד Galaxy Book S של סמסונג.

מעבדי ה-Lakefield החדשים של אינטל מגיעים בתצורה לא שגרתית במיוחד של 4+1, המשלבת בין ליבת Sunny Cove חזקה ו-4 ליבות Tremont חלשות יותר של אינטל באמצעות טכנולוגיית ה-Foveros 3D, תצורה שדומה יותר ל-big.LITTLE של ARM, ליצירת מעבד חזק אבל חסכוני במיוחד בעבור הדור הבא של הניידים.

אתר notebookcheck.net הצליח לבדוק את הביצועים של מעבד ה-Core i5-L16G7 בנייד ה-Galaxy Book S של סמסונג, כאשר במבט ראשון המעבד החדש מציג ביצועים מעורבים למדי לעומת מעבדי ה-Amber Lake החסכוניים הקודמים של החברה, אך ככל הנראה הבעיה נעוצה במנגנון “תזמון מערכת הפעלה מונחה חומרה” (Hardware-Guided OS Scheduling) שנועד לנהל את השימוש בין ליבת ה-Sunny Cove החזקה לליבות ה-Tremont החלשות.

למרות שרמת הביצועים אותה מציג מעבד ה-Core i5 פחות מאופטימלית, אתר Notebookcheck הצביע על כך כי בבדיקות הליבות הגיעו לתדר של 2.8GHz בלבד, הנמוך מהתדר של ליבת ה-Sunny Cove הבודדת, מה שמצביע על כך שהיא לא מנוצלת כראוי ומעיד על “בעיה” בבדיקות, ומצד שני על בעיה במנגנון ניהול הליבות של אינטל. נותר לראות את ביצועי המעבדים החדשים בבדיקות מאוחרות יותר, כאשר יש לזכור כי הדגש העיקרי של מעבדי ה-Lakefield הוא על החיסכון בסוללת הנייד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים