פורמט קידוד הוידאו H.266/VVC מציע דחיסה של 50% מהנפח ללא איבוד איכות

לוגו תקן H.266/VVC (מקור Fraunhofer HHI)

מכון Fraunhofer HHI הגרמני בשיתוף עם פורום ה-MC-IF (ר”ת Media Coding Industry Forum) הכריז על פורמט בשם H.266/VVC או Versatile Video Coding, תקן קידוד וידאו חדש הנועד לספק איכות וידאו זהה לקידוד ה-H.265 הקיים במחצית מהנפח שלו וללא ירידה באיכות התמונה.

תחום דחיסת הוידאו הוא אחד מהתחומים הגדולים והחשובים ביותר באינטרנט כיום, כאשר וידאו דחוס מהווה כ-80% מכלל תעבורת האינטרנט העולמית, מה שמקנה חשיבות גדולה לתקן H.266 החדש שפותח במהלך השנים האחרונות.

תקן ה-H.266 החדש נועד להחליף את תקני ה-H.265/HEVC וה-H.264/AVC הקודמים ופותח בשיתוף פעולה עם פורום MC-IF, הכולל בתוכו חברות כמו אפל, קוואלקום, אינטל, מיקרוסופט ועוד. הוא מציע תמיכה בהסרטת וידאו ברזולוציה של עד 8K עם HDR ואפילו וידאו 360°, כאשר היתרון הגדול שלו לעומת הקידודים הקודמים הוא בדחיסת הוידאו המשופרת אותה הוא מציע.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לפי Fraunhofer HHI, מדובר על נפח של 50% לעומת תקן ה-H.265, שיפור משמעותי במיוחד, גם לעומת תקן ה-AV1 המתחרה המציע דחיסה של 30%~40% לעומת H.265.

תקן ה-H.266 החדש מציע דחיסת וידאו עדיפה על קידודי הוידאו האחרים, אך מגיע עם חיסרון גדול אחד לעומת תקן ה-AV1 של ארגון ה-AOMedia (ר”ת Alliance for Open Media). בעוד שה-AV1 הוא תקן פתוח הנתון לשימוש חופשי, בדומה לתקן ה-H.265, ה-H.266 החדש הוא תקן המצריך רישיון בתשלום, דבר העשוי להגביל את השימוש בו אף התמיכה הגדול בו מחברות כמו אינטל, אפל וקוואלקום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים