גאדג’טי מסקר: Lenovo ThinkPad X1 Carbon דור 8 – נייד הדגל הקומפקטי של לנובו

Lenovo ThinkPad X1 Carbon דור 8 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אחרי שיצא לנו לבדוק בגאדג’טי את נייד ה-ThinkPad X1 Extreme מהדור השני של לנובו (Lenovo), הפעם בדקנו את נייד ה-ThinkPad X1 Carbon דור 8, הדגם האחרון בסדרת ה-X1 Carbon של לנובו המגיע עם מסך 14 אינץ’ וגוף קל משקל במיוחד המשלב, כפי שהשם רומז, סיבי פחמן לחיזוק מבנה הנייד.

גרסת הדור השמיני של ה-X1 Carbon נחשפה בתחילת 2020 כדגם העדכני ביותר בסדרה, המגיע עם מעבדי הדור העשירי של אינטל מסדרת ה-Comet Lake U כחלק מ-Project Athena, המציע מפרט חזק ועדכני יחד עם זמן סוללה ארוך במיוחד.

סדרת ה-ThinkPad נחשבת עד היום לסדרה הקלאסית והוותיקה ביותר של לנובו, כאשר סדרת ה-ThinkPad X1 נחשבת לסדרת הדגל של החברה לשוק העסקי בעיקר, ודגם ה-X1 Carbon הוא הדגם הקל והנוח לשימוש בדרכים, המשלב סיבי פחמן לקבלת גוף קל ועמיד במיוחד העומד גם בתקן MIL-STD 810G של צבא ארה”ב.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Lenovo ThinkPad X1 Carbon דור 8 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב ל-ThinkPad X1 Carbon

בדומה לכל הניידים, הדבר הבולט ביותר ב-X1 Carbon הוא מסך ה-14 אינץ’ בו בחרה לנובו להשתמש. בעוד שהדגם מגיע לרוב עם מסך מט ברזולוציית Full HD, הדגם שסקרנו מגיע בתצורה משופרת עם מסך 4K UHD, כאשר הוא תומך בטכנולוגיית ה-Dolby Vision. מדובר על מסך איכותי במיוחד עם איכות צבעים גבוהה, כאשר לפי היצרן הוא תומך ב-90% מתקן הצבעים-DCI-P3, ובעוד שלא ניתן לאמת את הנתונים הללו ללא ציוד יעודי, המסך מספק איכות תמונה גבוהה במיוחד.

בחלקו העליון של המסך ניתן למצוא את מצלמת רשת מובנית באיכות 720p, השימושית למדי לניהול שיחות ועידה בוידאו, כאשר היא מגיע עם סוגר פרטיות פיזי לחסימת המצלמה, אשר לידה ניתן למצוא מצלמת IR נוספת המשמשת לזיהוי פנים של המשתמש להתחברות מהירה. במסגרת המסך ניתן בנוסף למצוא 4 מיקרופונים לניהול שיחות וידאו נקי מרעשים.

בצדי המחשב אפשר למצוא את אוסף החיבורים הרגיל הכולל במקרה של ה-X1 Carbon:

  • צד ימין – חור יעודי למנעול, חיבור USB 3.1 וכפתור הדלקה.
  • צד שמאל – צמד חיבורי Thunderbolt 3 בהם אחד סטנדרטי והשני בתצורה יעודית לשימוש עם מתאם רשת או תחנת עגינה יעודית של לנובו בנוסף לחיבור USB 3.1, HDMI 1.4 ושקע אוזניות משולב.

בעוד שהצד השמאלי מציע כמות חיבורים טובה למדי, הצד הימני של ה-X1 Carbon “דליל” למדי עם חיבור USB 3.1 בודד, כאשר את רוב המקום תופס פתח האוורר של הנייד. חיבור נוסף שמסתתר בחלק האחורי של הנייד הוא שקע סים יעודי המגיע בתצורה של הנייד שנבדקה המשלבת מודם LTE-A מובנה.

מקלדת ה-X1 Carbon מגיעה בתצורה השגרתית של לנובו, תצורה שאפשר לאהוב יותר או פחות במיוחד לאור מקש ה-Fn הממוקם חיצונית, בניגוד למקש Ctrl במרבית הניידים, יחד עם ה”מחק” האדום הוותיק של החברה המשמש כפתרון חלופי לעכבר או משטח העכבר של הנייד המספק חווית שימוש נוחה במיוחד בדגם זה, כשלידו נוכל למצוא את חיישן טביעת האצבע המובנה.

כנייד יעודי למגזר העסקי, ה-X1 מגיע עם כפתורי פונקיציה יעודיים יותר לתחום הכוללים מקשים יעודיים למענה ולסיום שיחה ומקש יעודי ובולט לביטול מערך המיקרופונים המובנה במסגרת המסך. מעל המקלדת ניתן למצוא את צמד הרמקולים העליונים של הנייד, הפועלים בעוצמה של 2W ומגיעים כחלק ממערך השמע שלו.

גב הנייד מגיע בעיצוב סיבי הפחמן המשולבים בו ליצירת משטח עמיד ונוח למגע, העמיד יחסית בפני טביעות אצבע, כאשר בחלקו העליון ניתן למצוא את הלוגו המוכר של סדרת ה-ThinkPad עם ציון סדרת ה-X1, ולד פעילות אדום המשולב באות i.

החלק התחתון של הנייד מגיע בעיצוב פשוט למדי עם 4 רגליות גומי קטנות ופתח האוורר בחלקו העליון. בחלק התחתון ניתן לראות את צמד הרמקולים הנוסף ב-X1, כאשר בניגוד לצמד הטוויטרים בעוצמת 2W בחלק העליון, מדובר על צמד וופרים בעוצמה של 0.8W היוצרים יחד פתרון שמע איכותי וחזק בעבור ה-X1 Carbon .

בסיכומו של דבר, הדור השמיני של ה-X1 Carbon מגיע עם העיצוב המוכר של הסדרה לצד שיפורים קטנים, בהם מערך האודיו המשופר שלו, כאשר העובי של הנייד מגיע ל-15.4 מ”מ בלבד, שבשילוב עם המשקל הנמוך של 1.21 ק”ג הופכים אותו לנוח במיוחד לנשיאה ושימוש בדרכים.

מבחני ביצועים

אחרי שעברנו על החלק החיצוני של ה-X1 Carbon, הגיע הזמן לבחון את המפרט הטכני שלו המתבסס על מעבד מסדרת ה-Comet Lake U של אינטל מהדור העשירי המספקת ביצועים גבוהים למדי. תצורת הנייד בביקורת עמדה על:

  • מעבד – Core i7-10610U של אינטל עם 4 ליבות ו-8 נימים.
  • זיכרון – 16GB LPDDR3.
  • אחסון – SSD בנפח 1TB של סמסונג מדגם Samsung PM981a.
  • כרטיס מסך – Intel UHD מובנה.
  • מסך – 14 אינץ’ עם פאנל IPS ברזולוציית UHD של 3840×2160.
  • משקל – החל מ-1.21 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו כמה בדיקות ביצועים עם חלוקה לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 4121 נקודות.

מבחן ביצועים PC Mark 10

לבדיקת מעבד ה-Core i7-10610U הורצו תוכנת ה-GeekBench 5 בה המעבד קיבל ניקוד של 1194 לביצועי ליבה בודדת ו-4100 לריבוי ליבות וכן תוכנת ה-Cinebench R20 בה המעבד קיבל ניקוד של 1597.

לשם בדיקת כרטיס ה-UHD המובנה, הורצו תוכנות ה-3DMark עם מבחן Time Spy בה הנייד קיבל ניקוד של 472 ומבחן Superposition בהגדרת 1080p Medium בו הנייד קיבל ניקוד של 872 נקודות.

כונן ה-SSD המובנה מדגם Samsung PM981a מצליח ביצועים מרשימים למדי עם מהירות קריאה של עד 3.28GB/s וכתיבה של עד 2.82GB/s בתוכנת ה-ATTO, כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 3330 נקודות עם מהירות קריאה של כ~2.8GB/s וכתיבה של כ~1.38GB/s.

ה-X1 Carobon מצליח להציג ביצועי דומים לניידי Comet Lake U אחרים שיצא לנו לבדוק, כאשר אין זה אומר שמדובר על ביצועים רעים, אלא להפך. גרסת ה-10610U שבדקנו הינה החזקה ביותר בסדרת ה-X1, כאשר המעבד מספק ביצועים טובים מאוד וביצועים גרפיים סבירים בלבד לאור השימוש ליבת ה-UHD הגרפית המובנית של המעבד. ההפתעה הגדולה הייתה בביצועים המעולים של כונן ה-SSD שהציג מהירויות מרשימות למדי.

חווית שימוש

מאחר וה-X1 Carobon מוגדר כחלק מסדרת הדגל של לנובו ואחד מהניידים הקטנים וקלים של החברה, אין זה מפתיע במיוחד שמדובר בנייד נוח לשימוש. בדומה לשאר ניידי לנובו שיצא לי לבחון, ה”בעיה” נשארת כפתור ה-Fn במיקום ה”לא שגרתי” של המקלדת, מקלדת שמגיעה עם מקשים קשיחים אך נוחים למדי אחרי הסתגלות קצרה.

בעוד שסוללת ה-51Wh אמורה להספיק רשמית לעד 19.5 שעות שימוש, נתון גבוה למדי שכרגיל נבדק בתנאי מעבדה, סביר להניח כי הנתון נלקח מדגם הנייד עם מסך ה-Full HD הרגיל ולא דגם ה-4K. במציאות מדובר על מסך שאוהב לאכול סוללה, כאשר זמן הסוללה בפועל עמד על כ~7~8 שעות., עם זאת, הנייד תומך בטעינת Rapid Charge מהירה עם מטען ה-65W המצורף שמסוגל לפי היצרן להטעין את 80% מהסוללה בשעה.

השורה התחתונה

נייד ה-ThinkPad X1 Carbon בדור השמיני שלו מגיע כגרסה מעודכנת ומשופרת של אחד מניידי הדגל X1 של לנובו, כאשר הוא משלב מפרט עדכני עם מבנה קטן וקל משקל ההופכים אותו לאידיאלי בעבור משתמשים בדרכים. בעוד שמסך ה-4K נראה נהדר, משתמשים שמעדיפים זמן סוללה ארוך יותר יעדיפו כנראה לקחת את גרסת ה-Full HD החסכונית יותר.

כנייד דגל, ה-X1 Carbon הוא לא הנייד הזול ביותר בשוק, אך הוא בין הקטנים והנוחים ביותר שיצא לי לבדוק עד היום. הוא מתאים לדרישות והצרכים האישיים שלי במיוחד בתור משתמש שעובר עם הנייד ממקום למקום (ובימים תקינים בין מדינה למדינה).

סדרת נייד ה-ThinkPad X1 Carbon Gen 8 זמינה למכירה בישראל במחיר של החל מ-6000 ש”ח, כאשר התצורה של ה-X1 Carbon שנסקרה עולה 9500 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מעבד חזק.
  • מסך 4K איכותי.
  • עיצוב יפה.
  • משקל נמוך.
  • טעינת Rapid Charge מהירה.
  • מצלמת רשת מובנת.
  • כניסה מהירה עם זיהוי פנים או חיישן טביעת אצבע.
  • עמידות בתקן MIL-STD-810G.
  • שקט.
  • איכות שמע גבוהה ואיכותית.
  • מודם LTE-A מובנה (בתצורה שנבדקה).

ומה לא?

  • יקר.
  • מקש Fn במיקום בעייתי.
  • זמן סוללה קצר יחסית (כתוצאה ממסך ה-4K).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים