טלוויזיות ה-QLED 8K של סמסונג עכשיו בישראל

QLED 8K Q950TS (תמונה: Samsung) QLED 8K Q950TS (תמונה: Samsung)

סמסונג הודיעה היום (ב’, 27.7) על השקת סדרת מסכי ה-QLED 8K החדשה בישראל, זאת לאחר מספר דחיות שהגיעו בעקבות התפרצותה של מגפת הקורונה. הסדרה החדשה כוללת שני דגמים, ה-Q950TS, דגם הדגל שמגיע בגדלים של 65, 75 ו-85 אינץ’ עם שוליים דקיקים וכמעט בלתי נראים, וה-Q800T שמגיע בגדלים של 65, 75 ו-82 אינץ’.

זוהי השנה השנייה בה סמסונג משיקה בישראל טלוויזיות QLED 8K, כאשר בשנה שעברה נכנסה סדרה זו לארץ עם ה-Q900, אותה גם סקרנו בגאדג’טי. דגמי 2020 החדשים מציגים יכולות שיפור תמונה חדשות המתמקדות בויסות התאורה והפרטים הקטנים בתמונה המוצגת, זאת בנוסף לשיפור הצבעים השחורים וזוויות הצפייה שהציעו הדגמים הקודמים בסדרה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

טכנולוגיות התמונה בדגמי ה-QLED 8K

מעבד ה-Quantum Processor 8K החדש שמגיע עם טלוויזיות ה-QLED 8K של סמסונג לשנת 2020 משתמש באלגוריתמים מתחום החשיבה העמוקה (“AI”) ובמאגר הולך וגדל של תמונות המציגות תרחישים שונים כדי לקיים שיפור נקודתי ברמת הפיקסל עבור כל תמונה המופיעה במסך. שיטת עבודה זו תאפשר לטלוויזיות של סמסונג להשתפר עם הזמן, וככל שיגדל המאגר יוכלו האלגוריתמים להציע שיפור ברמה טובה יותר עבור מגוון רחב יותר של סצינות המופיעות על גבי המסך בכל רגע נתון. שיפור התמונה בדרך זו מאפשר לצפות בתכנים ממקורות שונים המגיעים ברזולוציות נמוכות יותר, תוך שיפור התמונה עד לרמה של 8K.

מעבד Quantum 8K (תמונה: Samsung)
מעבד Quantum 8K (תמונה: Samsung)

הבהירות של התמונה המוצגת על המסכים החדשים גבוהה בעד 20 אחוזים הודות לטכנולוגיית ה-LPD (ר”ת Local Power Distribution), שמסוגלת לסדר את הבהירות בתמונה, כך שזו תועבר מאיזורים חשוכים בתמונה לאיזורים שדורשים בהירות נוספת. כך, משיגה סמסונג שיפור נוסף בבהירות במקומות בהם היא נדרשת ושיפור של רמת הצבע השחור באיזורים בהם אין צורך בבהירות גבוהה או בכלל. מעבר לשיפור הבהירות, המסכים החדשים של סמסונג לוקחים צעד נוסף קדימה עם טכנולוגיית +Adaptive Picture, זו שומרת על תמונה ברורה, חדה ובהירה גם בהצגת סצינות חשוכות וגם כאשר התאורה הסביבתית בחדר בו נמצא המסך משתנה.

סמסונג עושה דבר דומה גם עם טכנולוגיית +Adaptive Sound שלה, זו מזהה רעשים בסביבת הטלוויזיה ומתאימה את הצלילים בה בהתאם, על מנת שנוכל לקבל צלילים ברורים יותר גם כשיש רעשים מסוימים בחדר. לכך מוסיפה סמסונג גם את טכנולוגיית +OTS (ר”ת Object Tracking Sound), שמגיעה כעדכון חדש לדגמי QLED 8K לשנת 2020, שמאפשר לרמקולים המשולבים בטלוויזיה לדמות את מיקום האודיו בהתאם לנצפה בתמונה על ידי הוספת רמקולים בחלק ההיקפי על מנת להגדיל את טווח השמע בחדר.

QLED 8K 800T (תמונה: Samsung)
QLED 8K 800T (תמונה: Samsung)

מפרט טכני – מסכי QLED 8K לשנת 2020

שתי סדרות מסכי ה-QLED 8K החדשות של סמסונג מגיעות ברזולוציית 8K בפריסה של 4320×7680 פיקסלים, מעבד ה-Quantum Processor 8K ועם תמיכה בתקני +HDR10 וב-HLG, רמקולים בהספק 70W RMS בחלוקה ל-8 ערוצים, 4 חיבורי HDMI ו-2 חיבורי USB (לדגם ה-Q950TS ישנו חיבור USB נוסף), תמיכה ב-HDMI 2.1, ב-Dolby Digital Plus וב-eARC וכן טיונר מובנה DVB-T2 לקליטת שידור עידן פלוס.

את הטלוויזיות החדשות בסדרת QLED 8K לשנת 2020 משיקה סמסונג בישראל החל ממחיר של 13,990 ש”ח (עבור דגם Q800T בגודל 65 אינץ’).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים