סדרת ה-iPhone 12 לא תגיע לשוק בספטמבר

לוגו אפל על אייפון 8 צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אפל פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה והציגה עליות נאות בקטגוריות המוצרים והשירותים, כאשר גם חטיבת האייפון חזרה לצמיחה קלה משנה לשנה לאחר ירידה של 7% במכירות הטלפונים ברבעון הראשון. אפל מתכוננת כעת להשקת הדור הבא של הסמארטפון שלה, כאשר בשיחת הוועידה שערכה החברה לאחר פרסום הדוחות הכספיים, חשף לוקה מיסטרי (Luca Maestri), מנהל הכספים של החברה, כי סדרת ה-iPhone 12 לא תושק בספטמבר, אלא רק מספר שבועות לאחר מכן.

במהלך שיחת הוועידה ציין מיסטרי: “בשנה שעברה התחלנו למכור את האייפונים החדשים לקראת סוף ספטמבר. בשנה זו אנו מעריכים שהאספקה תהיה זמינה מספר שבועות לאחר מכן“. דבריו של מנהל הכספים מתייחסים להשקת דגמי האייפון 12 בלבד, ואין מן הנמנע כי אפל תקיים אירוע הכרזה עוד קודם לכן, במהלך ספטמבר, כפי שנהגה לעשות גם בשנים קודמות. לא תהיה זו הפעם הראשונה בה נדחית השקה של טלפון בשוק, כאשר דבר דומה קרה ב-2017 עם מכשיר ה-iPhone X, זה הוצג לראשונה בספטמבר לצד סדרת ה-iPhone 8, אך לא הושק יחד איתה באותו חודש, אלא רק חודש לאחר מכן.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מכירות המחשבים והאייפד מתחזקות

התקופה האחרונה דרשה מאנשים רבים סביב העולם להישאר יותר בבית ואף הובילה חנויות רבות להיסגר, וכך היה גם עבור אפל, וכתוצאה מכך ראתה החברה ירידה במכירות האייפון ברבעון הראשון. ברבעון השני הציגה אפל עליה קלה במכירות מכשירי האייפון אל מול הרבעון המקביל של 2019, אולם מדובר בעליה קלה של כ-1.6% בלבד. חטיבת האייפון הכניסה לאפל 26.42 מיליארד דולר ברבעון השני ותפסה נתח של כ-44% מסך הכנסות החברה ברבעון זה.

חטיבות המוצרים האחרות של החברה רשמו עליות חדות יותר, כשהן נתמכות על ידי המגמה העולמית שדרשה מעבר לעבודה מהבית במהלך הרבעון האחרון. כתוצאה מכך, רשמה אפל עליה של כ-21% במכירות מחשבי המק, עם הכנסות של כ-7 מיליארד דולר, ועליה מרשימה אף יותר עבור חטיבת מוצרי האייפד, זו הניבה הכנסות של 6.58 מיליארד דולר ועליה שנתית של כ-31%. חטיבת המוצרים הלבישים, מוצרי הבית והאביזרים רשמה עליה של כ-16.7% עם הכנסות שהסתכמו בכ-6.45 מיליארד דולר.

חטיבת השירותים של החברה, שהציגה צמיחה מרשימה בתקופה האחרונה, רשמה עליה של כ-14.8%, ומהווה כעת ל-22% מסך הכנסותיה של אפל ברבעון השני.

להלן פילוג ההכנסות בין שתי החטיבות אותן מציגה החברה:

  • הכנסות ממוצרים (אייפון, אייפד, מק ועוד): 46.53 מיליארד דולר
  • הכנסות משירותים (iTunes, Apple Music ועוד): 13.15 מיליארד דולר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים