ביקורת סרט: פרויקט פאוור הוא “חטופה” עם תוספת כוחות על

פרוייקט פאוור (צילום: SKIP BOLEN, תמונה: Netflix) פרוייקט פאוור (תמונה: Netflix)

מותחן האקשן החדש של נטפליקס, “פרויקט פאוור” (Project Power) מגיע היום (ו’, 14.8) באופן רשמי לנטפליקס, ויהיה זמין לצפייה עבור כלל המנויים בישראל. מדובר בסרט מקור נוסף שמצרפת נטפליקס לחבילה הולכת וגדלה, כאשר רק לאחרונה נחשפנו למספר הצופים בה, בהם סרטי האקשן “טיילר רייק: חילוץ” שזכה ל-99 מיליון צפיות, “הצדק של ספסנר” עם 85 מיליון צפיות ו”מחתרת השישה” עם 83 מיליון צפיות.

עם “פרוייקט פאוור” תנסה נטפליקס לשחזר את ההצלחה של סרטי האקשן הקודמים שלה, והיא עושה זאת תוך הישענות על כשרונות לא קטנים שמלווים את הסרט החדש, בהם ג’יימי פוקס בתפקיד הראשי וג’וזף גורדון לוויט לצידו. מאחורי הקלעים נמצא את צמד הבמאים אריאל שולמן והנרי ג’וסט, הזכורים בעיקר מסרטם הדוקומנטרי “קאטפיש”וגם מהסרט “פעילות על טבעית 3” (Paranormal Activity 3). את הסרט כתב מאטסון טומלין (Mattson Tomlin), שכתב את התסריט לסרט הצפוי החדש של באטמן.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

פרוייקט פאוור – העלילה

הסרט מתרחש במציאות בה פותחה גלולה זרחנית, המכונה “פאוור”, אשר מעניקה לצרכניה כוחות על למשך זמן של חמש דקות. על הנייר, זה נשמע נפלא – מי לא היה רוצה להפוך לגיבור על בעל כוחות מיוחדים, אפילו אם זה רק למספר דקות? אך בפועל, הגלולה הפכה לסם אשר נמכר בצורה לא חוקית על ידי סוחרי סמים מחתרתיים. יש בכך הגיון, שכן הגלולה דומה מאוד לסמים – היא ממכרת, מסוכנת, ואתה לא תמיד יודע כיצד הגוף שלך יגיב אליה.

המלכוד הגדול של הגלולה הוא שאין בה הבטחות – כל אדם הבולע אותה מפתח כוחות על ייחודיים משלו, ואינו יודע מה הם יהיו עד שהם מתחילים. אם אתה בר מזל, כח העל האישי שלך יכול להיות בלתי נראות, עור חסין כדורים או מהירות על. מי שהמזל משחק פחות לטובתו יפתח כח על שגורם לו להתפוצץ או לקפוא למוות.

הסרט עוקב אחר אדם מסתורי המכנה עצמו “רב הסרן”, בגילומו של ג’יימי פוקס (“ג’נגו ללא מעצורים”, “בייבי דרייבר“). הדבר היחיד שאנו יודעים עליו הוא שהוא במהלכו של מסע למציאת בתו שנחטפה על ידי יצרני הגלולה. בניסיון להגיע אל ראש הפירמידה של מוכרי הגלולה, הוא חובר לסוחרת סמים בשם רובין – ילדה צעירה אשר נכנסה לעסק רק כדי לעזור לאמה החולה אשר זקוקה לכסף לניתוח. רובין עצמה מחפשת לצאת מן העולם המסוכן אליו נכנסה. היא חולמת להיות ראפרית, אך על אף כשרונה הגדול בתחום, היא סובלת מפחד במה ואינה מופיעה בפני אנשים.

לסיפור מצטרף גם פרנק (ג’וזף גורדון לוויט), שוטר העובד אף הוא עם רובין כדי לנסות להפיל את יצרני הסמים המשתלטים על ניו אורלינס. פרנק הוא שוטר שאינו משחק לפי הכללים, ואינו מפחד לצרוך את גלולת “פאוור” בעצמו. עבורו, המטרה מקדשת את האמצעים, ואם זה יוביל לתפיסת הרעים, אין פסול בלשבור את החוק. פרנק מתוסכל מכך שלגוף המשטרתי לא ממש איכפת מתושבי העיר, והם נמצאים בכיסם של יצרני הסם העשירים. כשפרנק מבין שמקור הגלולה בעיר הוא לא אחר מרב הסרן, הוא מחליט למצוא ולחסל אותו.

מחוברים

הלב של הסרט נמצא בחיבור של רב הסרן ורובין. במסע למצוא את בתו טרייסי, רב הסרן ורובין מפתחים יחסי אב ובת, והשהות שלהם יחד פותחת צוהר ליחסים שלו עם בתו האמיתית. דרך רובין, אנו מקבלים פלאשבקים למה בדיוק קרה לטרייסי ומדוע נחטפה על ידי יצרני הסמים. במקביל גם רובין, שמבלה את חייה בעיקר בניסיון לעזור לאמה החולה, מקבלת דמות אב המסייעת לה להתמודד עם פחדיה ולמצוא את הבטחון העצמי לו זקוקה כדי להגשים את חלומה להיות ראפרית.

עם החיבור הזה, הסרט בעצם מציג שותפות מקורית מאוד לז׳אנר. אם בדרך כלל אנו מקבלים סרטים של שני שותפים שוטרים או סתם צמד גיבורים בוגרים – כאן הצמד הוא מבוגר וילדה, מה שמזריק נופך נוסף לדינמיקה בין השניים. בהתחלה, רב הסרן אינו מתייחס לרובין כילדה. מבחינתו היא בחרה בחיי הפשע ועל כן חייבת לשאת בתוצאות כמו כל מבוגר. אך לאורך הסרט הוא מבין שהחיים האלו נכפו עליה בדיוק כמו שנכפו על בתו.

השורה התחתונה

“פרויקט פאוור” הוא סרט אקשן די טיפוסי, המזכיר בעיקר את סדרת סרטי “חטופה” עם ליאם ניסן. אב יוצא לחפש את בתו שנלקחה ובדרך עליו לחסל ארגון פשע במו ידיו. מה שבעיקר משחק לטובת הסרט הוא התוסף של כוחות העל הרנדומליים.

סצינות האקשן מקבלות כאן מימד נוסף שכן כל אחת מהן מציגה כח על מיוחד ושונה שעל רב הסרן והשוטר פרנק להתמודד איתו. סצינה אחת תעמיד אותם מול אדם המסוגל להפוך לכדור אש, סצינה אחרת תשלח אותם לרדוף אחרי אדם בלתי נראה. כל קרב או מרדף הוא גם פאזל קטן שצריך לפתור במהירות כדי להבין איך אפשר להתגבר על הכח הספציפי מולו עומדים. מלבד זאת, השאלה הגדולה והמסקרנת ביותר בסרט היא מהו כוחו של רב הסרן? אנו יודעים כי הוא לקח את הגלולה בעבר, אך עשה זאת רק פעם אחת מכיוון שהכח שקיבל היה חזק מדי.

סרטי הז’אנר המצליחים ביותר הם אלו הבונים עולם אשר יכול לספק עוד סרטי המשך, ו”פרויקט פאוור” בהחלט נותן את האופציה הזו. הסרט מתמקד בעיקר בסיפורו האישי של רב הסרן, ומשאיר את האפשרות לחזור ולחקור יותר לעומק את השפעות הגלולה על העולם. בינתיים, אם אתם מחפשים משהו שישכיח מכם את הפנטזיה לפתח כוחות על, הסרט הזה בהחלט ייעשה את העבודה. אחרי הצפייה בו, תעדיפו להישאר רגילים לגמרי.

“פרויקט פאוור” זמין בנטפליקס ישראל החל מיום שישי, ה-14.8.2020.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים