גאדג’טי מסקר: LG Nano95 – טלוויזיית 8K בבהירות גבוהה

טלוויזיית LG Nano95 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) טלוויזיית LG Nano95 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המעבר בין דורות בתחום הטלוויזיות לא נוטה להתרחש במהירות, וגם אחרי שראינו את טלוויזיות ה-8K הראשונות בתערוכות בינלאומיות לפני כמה שנים, אלו לא הגיעו אל השוק בפועל, לפחות לא במחירים שניתן יהיה לתפוס כ”סבירים” אל מול הקיים בשוק. התכנים ברזולוציות הגבוהות גם הם עדיין לא ממש שם, ואף שתוכלו למצוא תכני 8K מסוימים ביוטיוב ולצלם כאלה עם מספר מצומצם מאוד של טלפונים, הרזולוציה הגבוהה לבדה היא עדיין לא סיבה מספקת לרכישת טלוויזיית 8K.

יצרניות הטלוויזיות מבינות זו, ולכן כנראה התחלנו לראות פעילות משמעותית בתחום רק בשנה שעברה, כאשר השנה מגיעות לישראל גם טלוויזיות מבית LG ברזולוציית 8K, הן בסדרת ה-OLED היוקרתית והן בסדרת ה-nanoCell התקציבית יותר לעומתה. אף המספר הגבוה, עיקר ההתמקדות של החברות, וגם שלנו, בטלוויזיות החדשות היא מנועי שיפור התמונה, אלו שמבטיחים לנו לקבל איכות תמונה של “עד 8K” גם עבור תכנים שאינם משודרים ברזולוציה זו, ובכך נוכל לקוות שנשיג יותר בטלוויזיות ה-8K מול מה שאנו יכולים לקבל בטלוויזיות 4K הזמינות כיום בשוק בתפוצה מאוד רחבה.

מושא סקירה זו היא טלוויזיית ה-Nano95 של LG, טלוויזיית 8K בגודל 65 אינץ’, מבוססת טכנולוגיית ה-NanoCell, אשר מוצעת במחיר נמוך מ-10,000 שקלים.

LG Nano95 – עיצוב וחיבורים

טלוויזיית ה-8K של LG בסדרת ה-NanoCell מציעה מבנה הדומה לזה שראינו בדגמי הסדרה לאורך השנים, עם מסגרת פלסטית דקה המקיפה את המסך וגב שמנמן בו תמצאו את החלק הארי של החיבורים למסך. הטלוויזיה מגיעה עם זוג רגליות בתצורת האות “וי”, והיא מוגבהת מעל השולחן או שידה עליהם תמקמו אותה במידה מספקת, כך שניתן לשים לפניה מקרן קול ללא חשש מהסתרת חלק מהמסך. את הטלוויזיה ניתן גם לתלות על הקיר, אם תרצו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

החיבורים של הטלוויזיה מתחלקים ל-2: בצד המסך תוכלו למצוא ארבעה חיבורי HDMI 2.1 וזוג חיבורי USB, בעוד בחלקה האחורי תמצאו את חיבור הרשת הקווי (LAN), חיבור כניסת אנטנה RF, חיבור קומפוננט, יציאה אופטית, חיבור USB ויציאה לאוזניות. הטלוויזיה תומכת גם בבלוטות’ וב-WiFi.

השלט רחוק בעל הסמן החכם של LG מגיע בפורמט דומה עבור כל הטלוויזיות של החברה, וה-Nano 8K החדשה אינה שונה בכך. תוכלו למצוא בו את אותם תיקוני רגישות שראינו בטלוויזיית ה-OLED CX שסקרנו באתר לאחרונה, אלו ימנעו לחיצות לא מכוונות, כאשר על גבי השלט תוכלו למצוא כפתורי קיצור דרך לנטפליקס ואמזון ואפשרות להפעלת פקודות קוליות עבור העוזרות הדיגיטליות, זו עדיין לא נתמכת בשפה העברית ובישראל בכלל.

גרסת WebOS 5.0 מגיעה יחד עם דגם ה-Nano95 ועימה כמות גדולה מבעבר של אפליקציות המותקנות מראש על הטלוויזיה, בהן נטפליקס, סלקום tv, אפל tv ויוטיוב. מעבר עם הסמן המרחף באמצעות השלט רחוק על סמלי אפקליציות יציג תצוגה מקדימה של התכנים האחרונים בהם צפיתם, או תכנים מומלצים אחרים לשירות, היכן שאלו זמינים, זאת לצורך גישה מהירה יותר היישר לתכנים המבוקשים.

טלוויזיית LG Nano95 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
WebOS 5 בטלוויזיית LG Nano95 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

תמונה וצליל

מסך ה-Nano95 של LG מגיע עם פאנל LED בטכנולוגיית NanoCell ברזולוציית 8K ובפריסה של 4320×7680 פיקסלים, כשהוא תומך בתקני התמונה Dolby Vision IQ להתאמה של הבהירות והניגודיות לתאורה הקיימת סביב הטלוויזיה, וכן בתקני HDR 10 Pro ו-HLG. ב-LG הוסיפו גם מצב תאימות ל-FreeSync עם תמיכה בכרטיסי המסך של AMD עבור גיימרים במחשבים תואמים.

הדבר הראשון בו ניתן להבחין במסך ה-8K בסדרת ה-NanoCell של LG הוא התאורה. הטלוויזיה מפיקה תאורה חזקה מאוד, אף ש-LG לא חשפה את הנתון הרשמי לבהירות של המסך. הבהירות הגבוהה עוזרת בשיפור איכות התמונה הכללית ויחד עם ויסות הניגודיות והדגשת הצבעים המתבצעים דרך מעבד ה-Alpha 9 מהדור השלישי ניתן לקבל תמונות מצויינות, בעיקר בתכנים המשודרים ב-4K וב-8K, כאשר תכנים ברזולוציות נמוכות יותר מקבלים שדרוג ומציגים תמונה טובה יותר, בעיקר עבור תכני Full HD.

את החיסרון בצד התאורה אנו מוצאים כאשר קיימים בתמונה מקורות תאורה חזקים, אלו לפעמים נמרחים יתר על המידה, גם כאשר מדובר בתכנים התומכים בשידור ב-HDR. ויסות התאורה האוטומטי, במידה והוא מופעל, עשוי גם להקפיץ את התאורה מעלה ומטה במעבר מהיר בין סצינות בהירות וחשוכות.

זוויות הצפייה בטלוויזה מרשימות מאוד, וניתן ליהנות מצפייה בטלוויזיה ממקומות שונים בסלון, אך כאשר מדובר בחדר שמקבל תאורה חזקה יש לקחת בחשבון בצפייה בזוויות על הטלוויזיה כי בחלק מהמקרים תיתקלו בחלקים בתמונה שיוסתרו על ידי השתקפויות של עצמים שונים בחדר, וכמובן אור חזק, גורם מפריע בכל מצב.

טלוויזיית LG Nano95 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
טלוויזיית LG Nano95 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בתחום האודיו משלבת הטלוויזיה תמיכה ב-Dolby Atmos לצליל היקפי, וזה נשמע טוב למדי בתכנים תומכים. הרמקולים עצמם מציעים עוצמת שמע גבוהה של עד 40 וואט RMS, מה שמספיק די והותר, אך עדיין מצאתי שמקרני קול ברמות מחירים שונות (Sonos Beam ו-LG SJ8) היו עדיפים עבורי על הרמקולים המובנים בטלוויזיה באופן מובחן.

NanoCell 8K או OLED 4K

אחת ההתייחסויות העיקריות שלי בבחינת הטלוויזיה הייתה בהשוואתה לדגם ה-OLED 65CX של LG שבחנתי לאחרונה גם כן, והשוואה מתבקשת מהסיבה הפשוטה שהטלוויזיות שתיהן מוצעות ברמת מחירים גבוהה אך דומה, עם מחיר נוכחי של כ-9,000 ש”ח עבור דגם ה-nano95 8K ומחיר נוכחי של כ-11,000 ש”ח עבור דגם ה-OLED 65CX, ומחירים נמוכים יותר עבור דגמי OLED שהוצגו בשנים קודמות.

עבור רמות מחיר גבוהות אלו, גם התוספת של כ-2,000 שקלים במחיר, ככל הנראה שווה את המעבר לטלוויזיות ה-OLED 4K של החברה, במידה ורזולוציית ה-8K אינה נתון משמעותי עליו לא תהיו מוכנים להתפשר. טלוויזיות ה-OLED החדשות של LG, וגם אלו שהוצגו בשנים קודמות וכבר זמינות במחירים נמוכים מ-10,000 שקלים (אף שקשה יותר למצוא אותן בחנויות כיום), מציעות תמונה עדיפה כמעט בכל אספקט לטעמי.

השורה התחתונה

טלוויזיית ה-8K של LG מדגם nano95 המשתייך לסדרת ה-nanoCell של החברה מציע הרבה מאוד עבור מי שמחפש טלוויזיה ברזולוציה גבוהה שגם יודעת לשדרג את התכנים המשודרים ברזולוציות תצוגה נמוכות יותר, בעיקר בתכני FHD ו-4K. היא מגיעה בעיצוב די סטנדרטי, כזה שכבר ראינו עבור טלוויזיות ה-nanoCell של LG בעבר, אם כי הרגליות שלה די מרשימות בצד העיצובי לטעמי.

ממשק המשתמש ומערכת ההפעלה הם נקודת יתרון ברורה עבור כל הטלוויזיות של LG, בשל הפשטות ונוחות השימוש בשליטה מרחוק עם השלט והסמן המרחף על גבי המסך, יחד עם מגוון גדול מאוד של אפליקציות הזמינות היישר מהקופסה ובחנות האפליקציות.

התאורה החזקה תורמת רבות לצפייה בתכנים ברזולוציות הגבוהות, אך גם לאחר ביצוע שיפורי לתמונה בתכנים המשודרים ברזולוציות תצוגה נמוכות יותר, נדמה כי הדגשת התאורה עשויה לעתים לפגום בחווית הצפייה הכללית, כשהתמונה מרגישה לעתים בהירה מידי וניתן להבחין במריחות של אלמנטים בהירים במיוחד המוצגים בתמונה.

במחיר של כ-9,000 שקלים עומדת ה-nano95 ברף המחיר הגבוה יותר, כשהיא לא רחוקה מידי ממחירי דגמי OLED מקבילים, מה שגורם לעצור ולחשוב האם לא עדיף בכלל לבצע את המעבר לפאנלי ה-OLED העדיפים במידה רבה, אף שאלו מציעים ברף מחירים הנע סביב 10,000-11,000 (תלוי דגם) רזולוציה של 4K “בלבד”.

מחיר: 9,000 ש”ח (אחריות: 3 שנים היבואן הרשמי ח.י)

מה אהבנו?

  • רמת בהירות גבוהה
  • שיפור תמונה טוב לשידורי 4K ו-FHD
  • כמות חיבורים וגישה נוחה מהצד ל-HDMI
  • שלט רחוק וממשק משתמש

ומה לא?

  • מריחות תאורה חזקה בתמונה
  • השתקפויות במסך בזוויות צפייה רחבות
  • מחיר

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים