ביקורת טלוויזיה: LG OLED CX – התמונה הטובה ביותר

סדרת טלוויזיות LG OLED CX (מקור LG) סדרת טלוויזיות LG OLED CX (מקור LG)

סדרת טלוויזיות ה-OLED החדשה של LG עשתה דרכה לישראל בשבוע שעבר, אבל אצלנו נמצא אחד המסכים כבר קרוב לחודש, מה שסיפק לנו די והותר זמן כדי לבחון את הטלוויזיה. לידנו קיבלנו את דגם ה-LG OLED CX בגודל 65 אינץ’, זה הגיע לישראל במחיר השקה של 11,990 ש”ח, כשלצידו קיימים בשוק המקומי גם דגמים בגדלים של 55 ו-77 אינץ’.

LG OLED 4K – עיצוב וחיבורים

לחברת LG קיימות שתי סדרות לטלוויזיות ה-OLED 4K, האחת היא סדרת ה-CX והשנייה – GX. ההבדל המהותי בין שתי הסדרות נובע מהעיצוב שלהן, כאשר סדרת ה-GX היוקרתית יותר מיועדת לתלייה על הקיר, כשהיא מגיעה בעומק של כ-2 ס”מ בלבד (תלוי דגם), לעומת עומק של כ-5 ס”מ (תלוי) של דגמי ה-CX. העובי הנמוך של סדרת ה-GX מאפשר להצמיד אותה באופן מיטבי לקיר, בעוד את סדרת ה-CX מתאימה יותר להנחה על שולחן (ישנה גם אפשרות תלייה, כמובן).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

העיצוב הדקיק שראינו בסדרת ה-LG C9 בשנה שעברה (קראו הסקירה שלנו כאן) נשמר גם עבור סדרת ה-OLED CX היורשת אותה. עובי (עומק) הטלוויזיה עומד בין 4.5-5.5 ס”מ (תלוי דגם) ללא הסטנד, אך המסך עצמו מציג דקיקות הקרובה להיות מושלמת, מה שמוביל את המסך להיות רגיש למדי בזמן הזזתו ממקום למקום. הרגלית שומרת על העיצוב הצר מלפנים אותו ראינו עם דגמי ה-OLED המקבילים מהשנה הקודמת.

LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מערך החיבורים ממוקם בחלק האחורי של מסך ה-OLED 65CX, כשיקיימת הפרדה בין חיבורים הממוקמים בצד, ומיועדים לגישה נוחה יותר, ובין אלו הפונים לאחור. החיבורים בצד הטלוויזיה כוללים שלוש כניסות HDMI, אחת מהן תומכת גם ב-ARC, וכניסת USB אחת.

החיבורים בחלק הפונה לאחור כוללים כניסת HDMI נוספת וזוג כניסות USB, חיבורי אנטנות (כבלים, לווין), יציאות אופטיות, כניסת AV וחיבור רשת קווי (LAN), המגיע לצד התמיכה ברשתות האלחוטיות (WiFi ו-Bluetooth). כמו בשנה שעברה, גם הדגם החדש של המסך מציע תמיכה בתקן HDMI 2.1, כך שהמסך נהנה מתמיכה בקצב רענון משתנה (Variable Refresh Rate), כאשר עבור גיימרים ישנה תמיכה מובנית גם בתקן ה-G Sync של חברת NVidia.

השלט הרחוק החכם דומה לזה שראינו בשנה הקודמת. גם השנה ממשיכה אפשרות השליטה בממירים של yes ו-HOT בתכנות השלט דרך הטלוויזיה, ותמצאו עליו את כפתורי הגישה המהירה לאפליקציות נטפליקס ו-Amazon. תמיכה בפקודות קוליות עבור העוזרות הקוליות עדיין איננה נתמכת בישראל, וגם לא בשפה העברית, אך השלט מאפשר לתת פקודות בשפה העברית לביצוע פעולות בסיסיות כמו כיבוי הטלוויזיה, כשהזיהוי הקולי של השפה העברית עושה רושם כמדוייק למדיי.

הייחוד העיקרי בשלטיה של LG לטלוויזיות נשמר זו שנה נוספת, והשלט של טלוויזיות ה-OLED החדשות כולל סמן וירטואלי אשר צף על גבי המסך ומאפשר תנועה פשוטה ומהירה יותר. את רגישות היתר אותה הזכרנו בסקירה שלנו בשנה שעברה לא תיקנה החברה לחלוטין, כששוב מספיק שתתיישבו על הספה עליה נמצא השלט כדי שהסמן הוירטואלי יוצג על המסך, אולם בדגמים החדשים הבחנו כי במקרים אלו, כבר לא יופעלו תוכניות באופן אוטומטי עם כל תזוזה של השלט כפי שהיה בעבר.

על גבי השלט ניתן למצוא את אותו עיצוב מוכר, עם ג’וייסטיק הכולל כפתורי שליטה לתזוזה בתפריטים המופיעים על גבי המסך וגלגלת אנכית, כמו גם פאנל מספרים.

שלט רחוק LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
שלט רחוק LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

תמונה וצליל

מסכי ה-LG OLED CX מגיעים ברזולוציית 4K של 2160×3840 פיקסלים, עם תמיכה בטכנולוגיית התמונה Dolby Vision IQ, יחד עם תקן ה-Cinema HDR שמשלב את תקני Dolby Vision, HDR10, ו-HLG, כשהם מגיעים עם תמיכה בטכנולוגיית ה-FreeSync, ומוגדרים כ-G-Sync Compatible לחווית משחק טובה יותר בשימוש בכרטיסים תומכים של AMD או NVIDIA, עם זמן תגובה של 1ms.

היתרון הגדול של מסכי ה-OLED מגיע בדמות הניגודיות האינסופית שהם מציעים, מה שמביא לשחורים העמוקים ביותר אותם ניתן לראות בטלוויזיה. LG ערכה מספר עדכונים במסכים החדשים שמשפרים את התמונה עוד יותר ביחס למה שראינו בדגמי 2019. טלוויזיות ה-OLED החדשות משתמשות במעבד ה-Alpha 9 מהדור השלישי ובטכנולוגיית ה-Dolby Vision IQ, אשר מאפשרים את ניתוח הסצינות הנצפות וגם את סביבת הטלוויזיה לשם התאמת התאורה, הצללים, הצבעים ואלמנטים אחרים בתמונה הנצפית לתכנים בהם תצפו בצורה הטובה ביותר.

הדבר מתבטא רבות בסצינות חשוכות, אלו נראות נהדר על גבי מסך ה-OLED 65 CX החדש, כאשר הצללים מדויקים יותר, עם פחות רעש באיזורים חשוכים, כשגם תאורה חזקה בסצינות חשוכות, כמו פנסי לילה ברחוב חשוך, לא נמרחת ולא פוגעת בתוצאות החלקים בתמונה שסביבה.

מן הצד השני של המתרס ישנן הבהירות הגבוהה ויכולות ה-HDR שמוכיחות עצמן גם בסצינות עם תאורה טובה. הצבעים נותרים נאמנים למציאות, אם כי הדבר תלוי בבחירת מצב התצוגה, ותוכלו לקבל גם צבעים עזים יותר אם תבחרו במצב התמונה המתאים בטלוויזיה.

ההפרדה בין איזורים חשוכים יותר בתמונה ובין הבהירים גם היא מצויינת, עם הצגת פרטים טובה, כאשר התאורה הבהירה והניגודיות הגבוהה מאפשרים לטלוויזיה להפחית את רמת ההשתקפות גם בצפייה במהלך היום, עם חלונות פתוחים. גם במצבי צפייה אלו, מצאתי אפשרות לצפות בטלוויזיה מזוויות רחבות מאוד, שאיפשרו לראות את החלקים בתמונה בהם מופיעה השתקפות, וזהו שיפור ניכר על פני החוויה בשנה הקודמת.

טכנולוגיות הלמידה העמוקה לוקחות חלק הולך וגדל בטלוויזיות בשנים האחרונות, ולאחר ניסיון די מרשים בשיפור התמונה בשנה שעברה, נראה כי דגמי ה-OLED CX החדשים עושים עבודה טובה עוד יותר בשיפור חווית הצפייה בתכנים שאינם ברזולוציות הגבוהות ביותר. גם בצפייה בתכני Full HD ו-HD, אלו נפוצים יותר בערוצי הסרטים והסטרימינג בישראל, ניתן ליהנות מאיכות גבוהה יותר של התמונה הודות לשיפורים שמתבצעים על ידי המעבד בזמן אמת. התוצאות מרשימות מאוד עבור תכנים המגיעים באיכות שידור נמוכה יותר מ-4K, אולם עדיין ניתן להבחין מעת לעת בויסות לא נחוץ של התאורה, זה ככל הנראה נובע מהשימוש בטכנולוגיית ה-Dolby Vision IQ, המשמשת בעיקר לוויסות הבהירות במסך בהתאם לשינויי תאורה בחדר.

מערך הרמקולים בדגמי ה-OLED CX החדשים דומה לזה שראינו בשנתיים האחרונות, עם 2.2 ערוצים והספק מירבי של 40W, ותמיכה בטכנולוגיית השמע Dolby Atmos, אולם ישנו שיפור מורגש בתחום הצלילים הנמוכים, עם הפקה טובה יותר של בסים בעוצמות שמע נמוכות ובינוניות, כאשר בעוצמות ווליום גבוהות ניתן להבחין בפצפוצים הבוקעים מהרמקולים בסצינות עתירות בסים. לטלוויזיות של LG ישנה גם אפשרות להשתמש בכוונון צלילים מתקדם יותר, המתאים את הצלילים של הטלוויזיה טוב יותר לסביבה בה היא נמצאת. תכונת ה-AI Sound Pro אף מציגה ביצועים טובים יותר לטעמי מזו של אופציית ה-Dolby Atmos, עבור מרבית התכנים הנצפים.

ממשק משתמש ומערכת הפעלה

אף שעדכון מערכת ההפעלה לטלוויזיות מהשנה שעברה קיבל שם המעיד על כמות שינויים קטנה יותר (WebOS 4.5), נראה כי כמות העדכונים המגיעה עם גרסת WebOS 5.0 המלווה את טלוויזיות ה-OLED של LG לשנת 2020 קטנה יותר בהשוואה.

השינוי הויזואלי הגדול שהוצג בשנה שעברה הביא את התצוגה המקדימה לאפליקציות התוכן השונות המותקנות על הטלוויזיה, כשב-LG דואגים לכמות גדולה של אפליקציות אשר זמינות בטלוויזיה היישר מהפתיחה, בהן נוכל למצוא את נטפליקס, יוטיוב, סלקום tv, אפל tv ורבות אחרות. במעבר על האפליקציות נוכל לראות תצוגה מקדימה של התכנים, לגישה מהירה יותר לתכנים אלו בתוך האפליקציה התואמת.

ממשק משתמש LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ממשק משתמש LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

האפליקציות ב-WebOS מסודרות בשורה אחת, וכל אפליקציה שתוסיפו תופיע בשורת האפליקציות, כאשר משמאלה תוכלו למצוא גישה מהירה למעבר לערוצי טלוויזיה (פחות נפוץ בישראל בשל השימוש בממירים) ולמדיות השונות שתחברו לטלוויזיה (ממיר, קונסולה, מחשב וכד’). את האפליקציות ניתן לסדר בקלות על ידי גרירה, וקיימת אפשרות סידור אוטומטי של האייקונים על פי אופי השימוש שלכם באפליקציות השונות.

אפשרויות השליטה על הבית החכם מגיעות בתוך ה-Home Hub בטלוויזיה – מדובר בפאנל שליטה המציג את כל המוצרים תומכי ThinQ ומוצרים חכמים אחרים. דרך פאנל זה תוכלו לערוך את שמות המדיות השונות המקושרות לטלוויזיה, כך שתוכלו למצוא אותן ביתר קלות מאוחר יותר לפי השם של המדיה, ולא רק לפי שם הכניסה (HDMI1, HDMI2 וכו’..).

ממשק משתמש LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ממשק משתמש LG OLED CX (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שני מצבי תמונה חדשים שמגיעים לטלוויזיות החדשות של LG עם WebOS 5.0 כוללים את ה-Dolby Vision IQ, אותו הזכרנו בחלק המרחיב אודות התמונה, ואת מצב ה-Filmmaker, שתפקידו להתאים את הסרט לדרך בה הבמאי רצה שייראה, משמע – לכבות את מרבית הטכנולוגיות שיחליקו את התמונה, ישנו את רמת התאורה ועוד, מה שכנראה לא יתאים לכל אחד ואחת.

מצב ה-Dolby Vision IQ מיועד להתאים את התאורה המופיעה בכל סצינה בתוכן בו תצפו לתנאי התאורה בחדר, על מנת לספק את התוצאה הטובה ביותר בתנאי תאורה המשתנים במהלך היום. אם יש לכם חדר שנוטה לתנאי תאורה משתנים באופן קיצוני, אולי תועיל לכם פונקציה זו יותר משהועילה לי, אך אוכל לומר שבחדר מואר הפונקציה הייתה רלוונטית עבורה פחות, ובחדר חשוך מאוד היא עזרה להפחתת הבהירות הגבוהה מידי שהופיעה לעיתים וסינוורה אותי מעט. אם אתם צופים בטלוויזיה בחדר חשוך באופן קבוע, או סתם צופים בה רק בלילה, כשהתאורה בזמן הצפייה ממילא אחידה ולא משתנה, איני רואה צורך בפונקציה זו.

השורה התחתונה

טלוויזיות ה-OLED 4K של LG מוכיחות כל פעם מחדש כי הן מסוגלות להציג את התמונה הטובה ביותר עבור כל תוכן בו תצפו. רמות השחורים השנה טובות אף יותר, עם תוספת דגש על פרטים כמו צללים והפחתה נוספת במריחות סביב מקורות תאורה חזקים בסצינות חשוכות, זאת לצד תמונה מצויינת בסצינות בהירות.

השנה ניתן להבחין בשיפור נוסף גם בזוויות הצפייה, עם תאורה חזקה שמאפשרת צפייה מהצדדים גם אל מול מקור תאורה חזק שנכנס לחדר בו ממוקמת הטלוויזיה, כאשר שיפור האיכות עבור תכנים שאינם משדרים ברזולוציה גבוהה של 4K, כמו תכני HD ו-FHD, גם הם זוכים לשיפור נוסף הודות למעבד חדש המשתמש בלמידה עמוקה לניתוח הסצינות והתאמת הגדרות התמונה אליהן, וכן עם מצבי שינוי התאורה הדוגמים את התאורה סביב הטלוויזיה כדי להתאים את התאורה לחדר בו היא ממוקמת.

מערכת ההפעלה WebOS 5.0 זוכה לשיפורים קלים יותר מאלו שראינו בשנה שעברה, אך עדיין מדובר במערכת פשוטה, ברורה ונוחה מאוד לשימוש, בעיקר באמצעות השלט רחוק המאפשר תנועה נוחה בעזרת סמן וירטואלי המופיע על המסך. סמן זה זכה למקצה שיפורים נוסף השנה, עם תיקון קל לבעיית הרגישות שהופיעה בגרסת WebOS 4.5, אף שהסמן עדיין רגיש מידי לטעמי.

שני מקומות נוספים בהם הייתי שמח לראות שינויים הם באפשרויות השליטה בויסות התאורה באמצעות טכנולוגייצת ה-Dolby Vision IQ, זו אינה תמיד מדייקת ולא מעניקה את התוספת הגדולה לה ציפיתי מטכנולוגיה מסוג זה, כאשר בצד האודיו שמחתי לשמוע שיפור ניכר בבסים, אך פחות את הפצפוצים הבוקעים מהרמקולים בעוצמות ווליום גבוהות בסצינות בהן משודרים צלילים נמוכים רבים.

דגמים ומחירים:

  • מסך טלוויזיה LG OLED 55 CX הגיע לישראל במחיר 7,490 ש”ח.
  • מסך טלוויזיה LG OLED 65 CX הגיע לישראל במחיר 11,990 ש”ח. (זה הדגם שבדקנו בסקירה זו)
  • מסך טלוויזיה LG OLED 77 CX הגיע לישראל במחיר 19,990 ש”ח.

שירות ואחריות: 3 שנים, קבוצת ח.י.

מה אהבנו?

  • שיפור תמונה לתכנים ברזולוציות נמוכות מ-4K
  • שיפור לתמונה בסצינות חשוכות
  • שיפור בבסים
  • עיצוב דקיק
  • זוויות צפייה רחבות
  • שחורים ברמה הגבוהה ביותר
  • שלט וממשק משתמש
  • תמיכה ב-Airplay 2

ומה לא?

  • ביצועי Dolby Vision IQ
  • בסים גורמים לפצפוץ ברמקולים בעוצמות שמע גבוהות


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים