משקפי המציאות המדומה Oculus Quest 2 נחשפות במלואן בזוג סרטוני וידאו

Oculus Quest 2 Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook Blueprint)

Oculus Quest 2, הדור הבא של משקפי המציאות המדומה מבית אוקולוס (Oculus) ופייסבוק (Facebook), נחשף יחד עם פרטים על מפרטו הטכני בזוג סרטוני וידאו שפורסמו באתר השייך לחברת פייסבוק, טרם ההכרזה הרשמית אשר צפויה להגיע בכנס Facebook Connect הקרוב, שייפתח ביום רביעי הקרוב, ה-16.9.

על פי זוג סרטוני הוידאו הפרסומיים שחשפה פייסבוק, אלו מאז הורדו מאתר החברה, משקפי ה-Oculus Quest 2 יגיעו במבנה חדש, עם רצועות מתכווננות אשר צפויות להיות נוחות יותר בזמן חבישת הקסדה וזוג שלטים אלחוטיים חדשים בעיצוב ארגונומי לנוחות מירבית ואפשרות להפעיל משחקים מסוימים גם באמצעות הידיים בלבד, וללא שימוש בשלטים.

Oculus Quest 2 עם מפרט טכני משופר

בצד המפרט הטכני יקבלו משקפי המציאות המדומה החדשים כמה עדכונים גדולים על פני הדור הקודם שהוצג לפני כשנתיים, עם זיכרון עבודה (RAM) גדול יותר של 6 גיגה-בייט, לעומת 4 גיגה-בייט בדור הקודם, ועד 256 גיגה-בייט של שטח אחסון, בהשוואה ל-128 גיגה-בייט בדור הקודם.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

פייסבוק תוסיף ל-Oculus Quest 2 גם את מערכת השבבים Snapdragon XR2 של חברת קוואלקום, זו נחשפה בסוף 2019, כשהיא מציעה שיפור של עד פי 2 בביצועי המעבד והליבה גרפית בהשוואה לדור הקודם, רוחב פס גדול עד פי 4 לוידאו, תמיכה ברזולוציה הגבוהה עד פי 4 וביצועי AI אשר טובים עד פי 11.

השבב החדש הוא גם זה שיאפשר לחברה לשלב תצוגת “4K” עבור משחקים דרך המשקפיים, בחלוקה של 2K לכל עין כפי שמצהירה החברה בסרטוני הוידאו שנחשפו, וכן תמיכה באודיו תלת ממדי המבוסס על מיקום אוזני המשתמשים. דבר שלא זכה להתייחסות ספציפית בסרטוני הוידאו היא תמיכתה של הפלטפורמה של קוואלקום בקישוריות 5G, אשר עשויה לאפשר למשתמשים במשקפיים להעביר תכנים במהירות גבוהה בעת הצורך, וברשתות תומכות.

נושא שלא זכה להתייחסות בוידאו הוא קצב הרענון שיוצע עם ה-Quest 2. הדור הקודם של משקפי המציאות המדומה תמך בקצב רענון של 72 הרץ לכל עין, אך שבב העיבוד החדש של קוואלקום מאפשר תמיכה עד לרמת 90 הרץ בכל עין, עד לרמת רזולוציה של 3K, כך שפייסבוק עשויה להציג עדכון גם בתחום זה עם המשקפיים החדשים. מחיר המשקפיים לא ידוע אף הוא, אך זה צפוי לעמוד על כ-399 דולר, בדומה למחיר הדגם הקודם בסדרה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים