הוכרזו: Oculus Quest 2 – דור חדש למשקפי המציאות המדומה

Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook) Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)

פייסבוק חשפה הערב (ד’, 16.9) את הדור הבא של משקפי המציאות המדומה שלה, ה-Oculus Quest 2, אשר מגיעים כשנתיים לאחר הדור הראשון ומציעים מערכת שבבים חדשה וחזקה יותר, רזולוציית תצוגה גבוהה יותר עם קצב רענון של עד 90 הרץ, תמיכה במשחקים מתקדמים, בקרי משחק מדוייקים וחסכוניים בחשמל ומחיר הנמוך ב-100 דולר בהשוואה לדור הקודם.

את ה-Oculus Quest 2 חושפת פייסבוק ימים בודדים לאחר הדלפה מלאה שהציגה גם את מרבית התכונות החדשות שניתן למצוא במשקפי המציאות המדומה. עיצוב המשקפיים מקבל שדרוג עם משקל הנמוך בכ-10% בהשוואה לדור הקודם ומבנה דק יותר, כשבפייסבוק מבטיחים גם יכולת כיוונון טובה יותר של העדשות, לשם התאמה לעיני המשתמשים. בצד המפרט הטכני מונעים המשקפיים החדשים בעזרת פלטפורמת ה-Snapdragon XR2 של קוואלקום, זו מאפשרת תמיכה בזיכרון מורחב של עד 6 גיגה-בייט, בניגוד ל-4 גיגה-בייט בדור הקודם.

רזולוציית התצוגה גם היא קיבלה דחיפה כלפי מעלה, עם תמיכה בהצגת 1920×1832 פיקסלים בכל אחת מהעיניים, כך שניתן לקבל עד 50% יותר פיקסלים בהשוואה לדגם המקורי של משקפי ה-Quest, כשבנוסף תומכים המשקפיים גם בקצב רענון מקסימלי של 90 הרץ. בפייסבוק מבטיחים כי קצב הרענון הגבוה יהיה זמין החל מהיום הראשון, כך שניתן יהיה להריץ אפליקציות מערכת כמו Home Environment, Explore, חנות האפליקציות והמשחקים, הדפדפן ו-Oculus TV ב-90 הרץ, כשתמיכה בפיתוח משחקים בקצב הרענון הגבוה תהיה זמינה עבור מפתחים מיד לאחר השקת המשקפיים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

זוג בקרי השליטה האלחוטיים החדשים אשר מצטרפים ל-Quest 2 מגיעים בעיצוב ארגונומי לנוחות מירבית, כשבחברה מדגישים כי בוצעו אופטימזציות שיאפשרו זיהוי טוב יותר של הבקרים בעזרת המשקפיים לשם דיוק מירבי בזמן עקיבה. בנוסף, מצהירה החברה כי הבקרים החדשים יציגו שיפור משמעותי של חיי הסוללה, עד פי 4 בהשוואה לדור הקודם.

בקרי שליטה Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)
בקרי שליטה Oculus Quest 2 (תמונה: Facebook)

בצד המשחקים מציינת החברה כי משקפי ה-Quest 2 יתמכו בכל המשחקים שהיו זמינים עבור הדור הקודם, יחד עם משחקים נוספים, ובהם Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge, Myst, Jurassic World Aftermath, Warhammer 40,000 Battle Sister, Pistol Whip: 2089, The Climb 2, Rez Infinite, וגישה למשחקים נוספים בחיבור למחשב באמצעות Oculus Link, בהם Asgard’s Wrath, Stormland, ו-Lone Echo ומשחקים שיגיעו בעתיד כמו Lone Echo II ו-Medal of Honor: Above and Beyond.

משקפי המציאות המדומה Oculus Quest 2 יושקו החל מה-13 באוקטובר במחיר של 299 דולר עבור גרסה עם נפח אחסון מובנה של 64GB ועבור 399 דולר לגרסת ה-256GB. את המשקפיים ניתן להזמין כבר כעת במסגרת המכירה המוקדמת דרך אתר החברה, אך קחו בחשבון שבשלב זה שולחת החברה את המשקפיים למספר מצומצם של מדינות, ישראל אינה ביניהן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים