חוקרי אבטחה הצליחו לפרוץ את שבב האבטחה Apple T2 של אפל

שבב אבטחה Apple T2 (מקור אפל)

צוות חוקרים מחברת האבטחה ironPeak הבלגית חשף כי הצליח לפרוץ את ה-Apple T2, שבב האבטחה היעודי של אפל, הנמצא בשימוש במחשבי המק של החברה מאז 2018. הפריצה הושגה על ידי שימוש ב-2 פרצות אבטחה, פרצות אותן לא ניתן לתקן בשבב ה-T2 של אפל, מה שמותיר את מידע המשתמשים על מחשבי המק הללו חשוף לא רק לפורצים פוטנציאליים אלא גם לרשויות החוק.

שבב ה-T2 שנמצא במחשבי ה-iMac, Mac, MacBook Air ו-MacBook Pro השונים של אפל מ-2018 והלא, מבוסס למעשה על מעבדי ה-A10 של אפל. מדובר במעבד משנה האחראי גם לאבטחת ניידי המק באמצעות אזור מאובטח SEP (ר”ת Secure Enclave Processor) אשר מריץ את מערכת ה-bridgeOS היעודית של אפל. ההתבססות שלו על מעבד ה-A10 של אפל היא גם הבעיה העיקרית באבטחת השבב.

לפי החוקרים, שילוב בין פרצות ה-checkm8 וחולשת האבטחה blackbird אפשרו לחוקרים לעקוף את שלל מנגנוני האבטחה הקיימים בשבב ה-T2, המיועדים למנוע ממשתמשים זדוניים גישה אליו, או למשתמשים הרוצים לתקן את המחשב. הדבר העניק להם גישה מלאה לנייד ולמידע שבו באמצעות שימוש בכבל USB-C מיוחד המאפשר לפרוץ את שבב ה-Apple T2 ואיתו את אבטחת המחשב כולה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שלא מדובר על פרצה שקל לבצע, בעיקר בשל העובדה כי נדרשת גישה פיזית למחשב ושימוש בכבל USB-C מיוחד, הרי שעל ידי הרצת תוכנת הפריצה checkra1n הפרצה מאפשרת לעקוף את הגנות שבב ה-T2 ואיתו את כלל ההגנות הקיימות של אפל על מידע המשתמש במחשב, דבר המאפשר לא רק לגורמים זדוניים, אלא גם לגורמי אכיפה שונים, לקבל גישה למידע של המשתמשים במחשבי המק השונים.

הבעיה העיקרית שנוצרת מהפרצה החדשה היא ההוכחה כי שבב ה-T2, המשמש כ-RoT (ר”ת Roots of Trust), אינו בטוח עוד, כאשר תוקפים פוטנציאליים יוכלו לשנות את מערכת ה-macOS באופן שרירותי, לשנות את קרנל המערכת, לפרוץ את הצפנת ה-FileVault2, לעקוף את הליך האקטיבציה ועוד. העובדה כי מדובר בפגם אבטחה פיזי מונעת למעשה מאפל לתקן את האבטחה של שבב ה-Apple T2, כאשר הפתרון היחיד הוא שימוש בשבבים מתוקנים בעתיד.

נכון לרגע כתיבת הידיעה, חברת אפל סירבה להגיב לפרצת שבב ה-Apple T2.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים