הוכרזו: iPhone 12 Pro ו-iPhone 12 Pro Max – עם עיצוב חדש ומערכי צילום משופרים

iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל) iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)

באירוע שקיימה היום (ג’, 13.10), אפל הכריזה על סדרת אייפונים חדשה לה חיכינו שנה שלמה, ואלו מגיעים עם מערכי צילום משופרים, מערכת שבבים עוצמתית ועיצוב מרובע יותר המזכיר את הקו העיצובי של האייפדים האחרונים מבית החברה. במסגרת הסדרה החדשה, הכרנו גם את דגמי ה-iPhone 12 Mini וה-iPhone 12, כשדגמי הדגל הם ה-iPhone 12 Pro וה-iPhone 12 Pro Max.

iPhone 12 Pro

האח הקטן יותר מבין השניים הוא האייפון 12 פרו, וזה מגיע עם מסך בגודל 6.1 אינץ’, עם פאנל מסוג OLED אותו ממתגת אפל תחת השם Super Retina XDR Display. הרזולוציה מתפרסת במדידה של 2532 על 1170 פיקסלים, עם ניגודיות של 2 מיליון לאחד, בהירות מקסימלית של עד 1200 ניטים (Nits) ותמיכה בהצגת תכנים ב-HDR עם הצגה מלאה של ספקטרום הצבעים P3.

מתחת למכסה המנוע נפגוש את מערכת השבבים אשר הוצגה עם האייפד האחרון, וזו היא ה-Apple A14 Bionic, אשר מיוצרת בתהליך 5 ננו-מטר וכוללת 6 ליבות המחולקות לזוג ליבות עוצמתיות ו-4 ליבות חסכוניות בחשמל. לצידה של זו, אפל מעניקה לנו גישה ל-128, 256 או 512 גיגה-בייט של נפח אחסון יחד עם זיכרון עבודה שאינו נחשף על ידי החברה. בחלקת חיי הסוללה, האייפון מציג ירידה של שעה של שימוש לעומת האייפון 11 פרו, כשזה מסוגל להגיע עד ל-17 שעות של צפייה בוידאו לעומת 18 שעות בדגם הקודם.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

את גופו של המכשיר בונה אפל מזכוכית מיוחדת עליה עבדה החברה בבלעדיות עם חברת Corning, כך שהשתיים יצרו יחד את זכוכית ה-Ceramic Shield אשר מכסה את חזית האייפון ומציעה עמידות גבוהה פי 4 בפני נפילות. על מנת להגן על מסגרת המכשיר, אפל יצרה את המסגרת מפלדת אל-חלד (Stainless Steel) במראה חדש ומבריק. עם זאת, החברה לוקחת את תקן העמידות במים רחוק מאי פעם עם אפשרות לצלילה עד 6 מטרים למשך חצי שעה תחת תקן IP68.

בחלקו האחורי של האייפון נוכל למצוא מערך צילום חדש, כשזה מגיע עם חיישן ראשי ברזולוציית 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.6, תמיכה בייצוב אופטי (OIS) ועדשה עדכנית העשויה מ-7 חלקים לחדות משופרת. החיישן המשני במערך הוא חיישן הזום, וזה מציע רזולוציה זהה, עם מפתח צמצם f/2.0, תמיכה בייצוב אופטי ואפשרות לזום אופטי עד פי 2. החיישן השלישי והאחרון מגיע ברזולוציה זהה גם כן, וזה מאפשר צילום בזווית רחבה של 120 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.4.

לצד המפרט הזה, אפל ממשיכה להתגאות בחוזקה שלה בגזרת התוכנה, כך שהשנה החברה מטמיעה את מצב ה-Night Mode לכל המצלמות, מה שיאפשר למשתמשים לצלם במצב הלילה המוזכר גם תמונות סלפי וגם תמונות משאר חיישני הצילום בחלקו האחורי של המכשיר. כמו כן, נמצא כאן גם תמיכה בטכנולוגיית ה-Deep Fusion ובמצב לילה בתוך מצב פורטרייט (Portrait Mode). אם זה לא מספיק, החברה שיפרה את מצב ה-Smart HDR החכם מתוצרתה, וזה כעת יודע לזהות באמצעות בינה מלאכותית איזורים בתמונה, ולהתאים באופן חכם את החשיפה והפירוט.

בקטגוריית הווידאו, אפל יוצרת לראשונה בעולם את זוג הדגמים הבודדים (iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max) אשר מסוגלים לצלם, לערוך וגם לשתף סרטונים בתקן Dolby Vision אשר עד כה הצריכו ציוד מיוחד לעבודה על הסרטון. מזוג המכשירים החדשים ניתן כאמור להסריט וידאו בתקן Dolby Vision היישר מהמכשיר, עם אפשרות חדשה להפעלת מצב הלילה גם בעת הסרטת Time Lapse ולהסרטה ב-HDR עם צבע ב-10 ביט על מנת להנות מטווח אפשרי של כ-700 מיליון צבעים בסרטון.

לצד כל החיישנים הללו, אפל מעניקה לנו גם את חיישן ה-LiDAR המשופר השנה, וזה מצטרף לחגיגה כשהוא עוזר בביצועי הפוקוס ומפחית את זמן הצילום. על פי דברי החברה, המכשיר ישתמש בחיישן ה-LiDAR בזמן צילום על מנת לבצע פוקוס בחשכה ולאפשר פוקוס טוב יותר עד פי 6. כמו כן, החיישן מסוגל לעבוד גם בזמן צילום תמונות וגם בזמן הסרטה.

iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)
iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)

במעבר לחזית האייפון, נוכל להבחין במצלמת הסלפי הבודדת אשר יושבת בתוך המגרעת, וזו מגיעה ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2, מצב Smart HDR משופר ואפשרות להסרטת וידאו עד לרזולוציה של 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה. במידה ותרצו להסריט עם Dolby Vision גם בחזית, ניתן לעשות זאת עד לקצב של 30 פריימים לשנייה ב-HDR.

בין היתר, אפל גאה בכך שסדרת האייפון 12 היא סדרת המכשירים אשר מגיעה עם כמות האנטנות הגבוהה ביותר לקליטה של רשת הדור החמישי (5G), כך שרוכשי האייפונים החדשים יוכלו להנות מקליטה יציבה של הרשת החדשה. בנוסף, האייפון 12 פרו תומך בגלישה גם בתדר ה-Sub-6 היציב וגם בתדר ה-mmWave אשר מעניק מהירויות גלישה גבוהות במיוחד אך כאלה שאינן יציבות לגמרי.

לצד התמיכה החדשה ב-5G, אפל הטמיעה במכשיר גם את שבב ה-UWB (ר”ת Ultra Wideband), אשר מעניק למכשיר את היכולת להתמצא במרחב באופן מדויק במיוחד ומאפשר העברת נתונים מהירה בין מכשירים. בנוסף לזה, האייפון תומך גם בבלוטות’ בגרסה 5.0, ב-Wi-Fi 6 ומגיע עם שבב NFC מובנה המתמקם מסביב לסליל הנחושת המתיר גישה לטעינה אלחוטית.

iPhone 12 Pro Max

האח הגדול יותר בסדרה הוא האייפון 12 פרו מקס, ובנוסף לעובדה הזו, אפל החליטה לבדל השנה את הדגם הגדול יותר מאי פעם משאר הסדרה, כשהיא מעניקה לו את מערך הצילום הטוב ביותר בסדרה, יחד עם חיי הסוללה הארוכים ביותר וכמובן, המסך הגדול ביותר. עם זאת, אפל שמרה על תג המחיר זהה לשנה הקודמת הן לדגם הפרו והן לדגם הפרו מקס.

בחזיתו של האייפון המדובר נבחין במסך בגודל 6.7 אינץ’, עם פאנל מסוג OLED, ברזולוציה של 2778 על 1284 פיקסלים ומיתוג תחת השם Super Retina XDR Display. בדומה לתצוגה בדגם הפרו, גם כאן נוכל להגיע לבהירות מקסימלית של עד 1200 ניטים (Nits), עם ניגודיות של 2 מיליון לאחד, תמיכה מלאה בספקטרום הצבעים P3 ואפשרות להצגת תכנים ב-HDR.

גזרת הביצועים של האייפון החדש מבוססת על מערכת השבבים A14 Bionic בדומה לשאר הסדרה, לצד 128, 256 או 512 גיגה-בייט לבחירת המשתמש. בנוסף, אפל משיקה השנה בשיתוף פעולה עם Riot Games את המשחק League of Legends: Wild Rift לאייפונים, כך שכל חובבי המשחק מהמחשב יוכלו להנות ממנו גם על האייפון שלהם כשהוא מתבסס על מערכת השבבים המוזכרת לעיל.

עוד בדומה לאייפון 12 פרו, אפל מביאה גם לדגם המקס את הגוף הקשיח והחדש אשר עשוי מזכוכית ה-Ceramic Shield, המספקת לנו עמידות משופרת עד פי 4 בפני נפילות על החזית. במידה והמכשיר נופל על המסגרת, פלדת אל-חלד מבריקה בגימור מרענן תגן עליו ותבלום את הזעזוע. עם זאת, ניתן לצלול עם האייפון עד לעומק של 6 מטרים למשך 30 דקות באמצעות עמידות בתקן IP68.

iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)
iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)

גזרת הצילום היא הקטגוריה הראשית אשר מעודדת השנה את רוכשי האייפון להתקדם לדגם הפרו מקס לעומת דגם הפרו, כשזו זוכה לקבלת חיישן חדש לגמרי, ייצוב ברמת החיישן ועוד. על פי החברה, החיישן הראשי וחיישן הזום הוחלפו, כשהחיישן הראשי מגיע השנה עם מידה גדולה יותר ב-47 אחוזים וגודל פיקסלים של 1.7 מיקרו-מטר. בנוסף, החיישן המדובר מציע שיפור של 87 אחוזים בביצועים בתנאי תאורה קשים לעומת קודמיו.

על הנייר, החיישן הראשי מגיע ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.6, תמיכה בפוקוס על כל פיקסל בנפרד (100% Focus Pixels) ועדשה עדכנית העשויה מ-7 אלמנטים לחדות ונראות משופרת. יחד עם זאת, אפל מעניקה למצלמה הראשית ייצוב אופטי משופר ברמת החיישן (Sensor-Shift Stabilization), כך שאנחנו צפויים לראות שיפור משמעותי בייצוב התמונה בעת צילום דרך החיישן המדובר.

בחלקת התוכנה, אפל מביאה השנה את טכנולוגיית ה-Deep Fusion אשר מאחדת מספר פריימים לכל המצלמות במערך, בין אם מדובר בחזית או בחלקו האחורי של האייפון. לצד הפיצ’ר הזה, אפל מביאה למכשיר את שאר הפיצ’רים והיכולות בהן נגענו בפירוט על האייפון 12 פרו, כשביניהן נמצא את התמיכה החדשה במצב הלילה, מצב ה-HDR המשופר, אפשרות להסרטה ועריכה ב-Dolby Vision ועוד.

iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)
iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max (תמונה: אפל)

לאלו מאיתנו האוהבים לצלם בפורמט RAW ולערוך את התמונות לאחר מכן, אפל מייצרת השנה פורמט חדש וידודותי הנקרא Apple ProRAW, וזה מאפשר צילום בפורמט המוזכר תוך שימוש בטכנולוגיית ה-Deep Fusion אשר מאפשרת גישה לטווח דינמי רחב יותר, אך לא עובדת על צבעי התמונה, החדות, התאורה או הפרטים כך שמהותו של פורמט ה-Raw נשמרת לגמרי.

בחזרה לנייר, נוכל להשתמש כעת בחיישן הזום החדש, אשר מגיע ברזולוציית 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2, עדשה העשויה מ-6 אלמנטים, זום אופטי עד פי 2.5, ייצוב אופטי מובנה (OIS) ואורך מוקד של 65 מ”מ לעומת 52 מ”מ בדגם הפרו. יחד איתו, נוכל ליהנות גם מחיישן הזווית הרחבה, אשר מציע צילום בזווית של 120 מעלות עם מפתח צמצם f/2.4 ברזולוציית 12 מגה פיקסל. בחזית האייפון נמצא מצלמת סלפי זהה, בשעה שזו מציעה רזולוציה של 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2, תמיכה ב-Smart HDR 3 ואפשרות להסרטה ב-Dolby Vision וב-4K עד לקצב של 30 ו-60 פריימים לשנייה בהתאמה.

הכירו את MagSafe

לצד האייפונים החדשים אפל הכירה לנו בזריזות את המיני אקו-סיסטם (EcoSystem) החדש אליו ניכנס בעתיד הקרוב, וזה זכה לשם MagSafe. מתחת למכסה המנוע של האייפונים החדשים אפל הטמיעה מערך מגנטים מעגלי אשר עובד בצורה ישירה עם שלל האביזרים הרשמיים/מאושרים של החברה, וביניהם נוכל למצוא מטען אלחוטי חדש וכפול לאייפון ולשעון ה-Apple Watch, כך שבעת הנחה של האייפון על המטען האלחוטי, האייפון יתמגנט למטען ולא תצטרכו לחשוב על מיקום האייפון בצורה הנכונה על המטען.

כמו כן, כל כיסוי רשמי של החברה יישב על האייפון כשהוא מתמגנט אליו, וכשמדובר בכיסוי שקוף, ניתן לצפות בעיגול המגנטי המוטמע במגן. בנוסף, אפל משיקה בקרוב גם ארנק המתמגנט בצורה נוחה לגב המכשיר, כך שניתן להסיר ולחבר אותו בכל פעם לגב האייפון ללא צורך בדבק וללא הותרת סימנים לאחר הסרת האביזר.

זמינות ומחירים

את ה-iPhone 12 Pro ניתן יהיה להשיג בצבעים גרפיט (אפור), כסוף, זהב וכחול החל מה-16 באוקטובר במסגרת המכירה המוקדמת, כשמשלוחים יחלו ב-23 באוקטובר. גרסת הבסיס של האייפון תעלה לנו 999 דולרים, כשגרסתו הכוללת 256 גיגה-בייט מתומחרת ב-1099 דולרים וגרסתו המגיעה עם 512 גיגה-בייט תעלה 1299 דולרים.

את ה-iPhone 12 Pro Max ניתן יהיה להשיג בצבעים זהים, אך רק החל מה-16 בנובמבר, עבור תג מחיר של 1099 דולרים לגרסת ה-128 גיגה-בייט, 1199 דולרים לגרסת ה-256 גיגה-בייט ו-1399 דולרים לגרסת ה-512 גיגה-בייט.

בנוסף לפרטי הזמינות, חשוב לציין כי אף אחד מהאייפונים החדשים אינו מגיע עם מטען ו/או אוזניות באריזה, כך שאת ראש המטען תצטרכו לרכוש בנפרד במידה ואין ברשותכם אחד כזה. באריזה אפל מעניקה כבל USB-C ל-Lightning בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים